Gå til innhold

Hvorfor sikler egentlig katten når han koser seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene katten vår er en skikkelig kosegris, og kan ligge i timesvis på fanget og bli klødd bak hørene og på magen. Men, han sikler noe så innmari! Det drypper utav munnen og litt ut av nesen også (tror jeg), genseren min blir våt og hele brystkassen hans er våt. Burde nesten hatt sånn siklesmekke som babyer har..

Han er frisk og fin, ikke lenge siden han var på helsesjekk. Og siklinga er bare når han får kos.

Har en stor hund som aldri sikler, men den lille katten tar igjen for alle.. Den andre katten vår sikler ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, katta sikler som en tulling når den koser, har også en hund som ikke sikler.

Verste er når den finner ut at det er for mye sikkel, så den rister på hodet så det flyr overalt.

Katta er frisk og fin, veterinæren sa dette er ikke unormalt og ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

Mi gjør også det når hu koser seg veldig. Er noe hu har begynt med de siste årene da. HU er 8 år.

Skrevet

Samme her, katta sikler som en tulling når den koser, har også en hund som ikke sikler.

Verste er når den finner ut at det er for mye sikkel, så den rister på hodet så det flyr overalt.

Katta er frisk og fin, veterinæren sa dette er ikke unormalt og ikke noe å bekymre seg for.

Haha, det gjør katten min også! Rister på hodet så siklet flakser!

Rare dyrene.

AnonymBruker
Skrevet

Ene katten vår er en skikkelig kosegris, og kan ligge i timesvis på fanget og bli klødd bak hørene og på magen. Men, han sikler noe så innmari! Det drypper utav munnen og litt ut av nesen også (tror jeg), genseren min blir våt og hele brystkassen hans er våt. Burde nesten hatt sånn siklesmekke som babyer har..

Haha, sånn er min katt og, ordentlig kosegris. Jeg har alltid et teppe over meg, hvis ikke hadde jeg blitt ganske våt. Hun er forresten enda mer kosete nå enn da hun var yngre.. jeg må fysisk sette meg ned og klappe henne noen minutter når jeg kommer hjem, hvis ikke er det så mye mas at jeg ikke får laget mat.

Anonymous poster hash: dfea6...332

Skrevet

Ikke noe jeg har spesiellt peiling på, men jeg tror kattedyr har noen kjertler som skiller ut noe "guffs" rundt eller i munnviken, nesområdet der omtrentlig, som brukes for markering osv. Det er derfor de gnir trynet sitt borti ting OG mennesker de "eier" osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...