Gå til innhold

Sende melding til en jeg møtte for flere år siden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I en periode hvor det nettopp var slutt med eksen hadde jeg med en gutt hjem. Det var egentlig ganske hyggelig, dagen etter spilte vi spill sammen, dro på stranden og snakket endel sammen. Men jeg hadde så kjærlighetssorg, at ingen kunne måle seg med eksen. Han jeg hadde med hjem kontaktet meg en stund etter og spurte om vi skulle møtes igjen, og jeg svarte han aldri. Så flyttet jeg fra stedet. Plutselig for en stund siden dukket han opp på newsfeeden min på facebook, og det slo meg at han egentlig var ganske søt, vi har også endel felles interesser, hvorfor var jeg så blind at jeg ikke en gang gadd å møte han en gang til? Kjente jeg angret lit på at jeg bare droppet å svare han.

Nå har det seg sånn at jeg skal på en liten tur til det stedet jeg bodde før, og begynte å fundere på å sende han en melding for å høre om han ville møtes. Hva tenker dere om det? Hva ville dere tenkt om en som aldri svarte plutselig tar kontakt? Hva burde jeg isåfall skrive for å forklare hvorfor jeg tar kontakt NÅ, så lang tid etter? Hvis jeg sender beskjed vil jeg jo at det skal virke litt casual, men samtidig kanskje en liten forklaring?

Anonymous poster hash: 3e9a5...232
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send han en melding du. Han vil sikkert bli veldig overrasket.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I en periode hvor det nettopp var slutt med eksen hadde jeg med en gutt hjem. Det var egentlig ganske hyggelig, dagen etter spilte vi spill sammen, dro på stranden og snakket endel sammen. Men jeg hadde så kjærlighetssorg, at ingen kunne måle seg med eksen. Han jeg hadde med hjem kontaktet meg en stund etter og spurte om vi skulle møtes igjen, og jeg svarte han aldri. Så flyttet jeg fra stedet. Plutselig for en stund siden dukket han opp på newsfeeden min på facebook, og det slo meg at han egentlig var ganske søt, vi har også endel felles interesser, hvorfor var jeg så blind at jeg ikke en gang gadd å møte han en gang til? Kjente jeg angret lit på at jeg bare droppet å svare han.

Nå har det seg sånn at jeg skal på en liten tur til det stedet jeg bodde før, og begynte å fundere på å sende han en melding for å høre om han ville møtes. Hva tenker dere om det? Hva ville dere tenkt om en som aldri svarte plutselig tar kontakt? Hva burde jeg isåfall skrive for å forklare hvorfor jeg tar kontakt NÅ, så lang tid etter? Hvis jeg sender beskjed vil jeg jo at det skal virke litt casual, men samtidig kanskje en liten forklaring?

Og kvinner klager på at menn bare forsvinner uten å gi lyd ifra seg? ..hehe ser man det ser man det.

Nei synes ikke du skal sende han en melding....har vært borti en del kvinnfolk som deg. Egentlig glad for at dere forsvinner av dere selv... føler meg som en idiotisk trøstebukk hvor alt dreier seg om alle eksene og fortiden deres...egoistiske, lite interesanne og ikke noe en orker tanken på igjen. Isåfall ..jeg hadde ikke svart tilbake ihvertfall.

Anonymous poster hash: 19869...e68

Skrevet

Og kvinner klager på at menn bare forsvinner uten å gi lyd ifra seg? ..hehe ser man det ser man det.

Nei synes ikke du skal sende han en melding....har vært borti en del kvinnfolk som deg. Egentlig glad for at dere forsvinner av dere selv... føler meg som en idiotisk trøstebukk hvor alt dreier seg om alle eksene og fortiden deres...egoistiske, lite interesanne og ikke noe en orker tanken på igjen. Isåfall ..jeg hadde ikke svart tilbake ihvertfall.

Ganske enig med deg her egentlig. Men de får nå styre på.

AnonymBruker
Skrevet

Send han en melding du. Han vil sikkert bli veldig overrasket.

åhhh din tosk !!..du tilfører jo ingen verdi som underbygger hvorfor han i såfall skulle bli positivt overrasket og føle at ventetiden ikke har vært forgjeves.

Skrevet

Kan kun snakke for meg selv, men jeg ville faktisk satt pris på det (=

Kan ikke helt skjønne hvorfor det skulle være negativt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig kan du sende han en melding. Men det er ikke sikkert han vil treffes. Jeg ville ikke truffet igjen en som bare droppet meg på en likegyldig måte tidligere, selv om jeg akkurat i ditt tilfelle skjønner grunnen. Det er noe med at man føler seg så lite verd når man opplever å bli droppet sånn. Den personen får en til å føle seg veldig liten. Men det er nå min opplevelse, kanskje andre gir mer blaffen.

Anonymous poster hash: 879d5...cc0
Skrevet

Du får sjekke ut om det fremdeles ser ut som han er singel da på facebook først:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

haha, jeg dør av sånne "kvinner ass" kommentarerer... men ja, jeg er vanligivs den som blir dumpet på denne måten og hater det. Dette er jo noen år siden og jeg var noen erfaringer færre, var deprimert og hadde angst, og denne fyren orket jeg rett og slett ikke helt å forholde meg til, og ja, verden kretset rundt meg. Vanligivs gir jeg en begrunnelse om det ikke funker.

Men takk for svar!

Jeg tror jeg sender han en melding. Hadde vært gøy og se han. Kan hende han har kjæreste (singel på face, men det er jo ikke til å stole på). Tror uansett ikke han er typen som er "såret" og sur ´ over at jeg ikke svarte, og om han er det, er han ikke typen for meg.

-TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg hadde ikke blitt sur eller noe sånn. Men jeg hadde fortsatt takket nei, spesielt med tanke på måten du dumpa ham på (det at du bare lot være å svare). For det første slår det meg som en hensynsløs måte å dumpe noen på, og man vil jo aller helst være sammen med noen som er hensynsfulle. Og for det andre ville det gitt meg følelsen av at jeg bare var din reserveløsning når du begynner å få det travelt med tanke på den biologiske klokka.

Anonymous poster hash: 51046...6e4
Skrevet (endret)

Det kan jo være han tar det veldig hyggelig. Jeg tror egentlig det er litt av avhengig av hvor han er i livet og hvor såret han eventuelt ble av at du ikke svarte han. Siden det bare var en ONS har han nok sannsynligvis ikke rukket å ta seg så alt for nær av det, for hva forventer man egentlig etter en ONS?

Dette er jo mange år siden nå og den eventuelle skuffelsern er sikkert glemt. Du kan jo gjerne forklare han at du hadde kjærlighetssorg på den tiden. Kanskje er det et bra tidspunkt for dere å møtest igjen nå.

Hold oss gjerne oppdatert. :)

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Send han en melding du. Hvis han svarer deg kan du også si at grunnen til at du ikke svarte han var fordi du ikke var over eksen. Da forstår han litt mer hvorfor du bare kuttet han.

AnonymBruker
Skrevet

haha, jeg dør av sånne "kvinner ass" kommentarerer... men ja, jeg er vanligivs den som blir dumpet på denne måten og hater det. Dette er jo noen år siden og jeg var noen erfaringer færre, var deprimert og hadde angst, og denne fyren orket jeg rett og slett ikke helt å forholde meg til, og ja, verden kretset rundt meg. Vanligivs gir jeg en begrunnelse om det ikke funker.

Men takk for svar!

Jeg tror jeg sender han en melding. Hadde vært gøy og se han. Kan hende han har kjæreste (singel på face, men det er jo ikke til å stole på). Tror uansett ikke han er typen som er "såret" og sur ´ over at jeg ikke svarte, og om han er det, er han ikke typen for meg.

-TS

Neiiiida, er sikker på at du heller ikke hadde vært sur om folk bare forsvinner uten å gi lyd ifra seg sånn helt uten videre. Det er direkte respektløst og det at du konkluderer med at hvis han faktisk sitter igjen med noen dårlige minner fra den tiden så er han ikke noe for deg?

...herregud, her stopper empatien lenge før man har fått den utdelt i noen som helst form.

Skrevet

Neiiiida, er sikker på at du heller ikke hadde vært sur om folk bare forsvinner uten å gi lyd ifra seg sånn helt uten videre. Det er direkte respektløst og det at du konkluderer med at hvis han faktisk sitter igjen med noen dårlige minner fra den tiden så er han ikke noe for deg?

...herregud, her stopper empatien lenge før man har fått den utdelt i noen som helst form.

Herregud, slapp av du da. Det var jo bare en ONS. Hun svarte ikke på en melding han sendte. Så mye kan en ikke forvente etter en ONS. At hun forsvinner er nok å ta litt hardt i.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal ta kontakt! Hvis han er positiv, har du fått det som du ønsker. Hvis han avviser deg, har på en måte han fått en oppreisning. Det vil si at uansett utfall, gjør du ham på sett og vis en tjeneste. Lykke til!

(Og ikke hør på de overdramatiske folkene her som fremstiller det som om du har druknet en baby i valpeblod. De bør bare roe seg litt ned.)

Anonymous poster hash: 87aa2...5fa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, slapp av du da. Det var jo bare en ONS. Hun svarte ikke på en melding han sendte. Så mye kan en ikke forvente etter en ONS. At hun forsvinner er nok å ta litt hardt i.

Var bare en ONS ..hvor står det noen indikasjon om det ? ...

Hun forsvinner og de har ikke hatt kontakt på noen år ...hva kaller du det ? en tur i butikken ?

Du og TS sin moral og respekt ovenfor andre mennesker er like på tryne forøvrig ..det kan jeg si med en gang .

AnonymBruker
Skrevet

Send han en melding du. Hvis han svarer deg kan du også si at grunnen til at du ikke svarte han var fordi du ikke var over eksen. Da forstår han litt mer hvorfor du bare kuttet han.

....din tosk!! ..du hadde vel vært så naiv om du hadde vært offeret i dette tilfellet ? ..så når noen sier til deg "ahhh...sorry jeg ikke kom hjem fra butikken den dagen for 3 år siden ..jeg hadde sånn kjærlighets sorg vettu" så hadde du vel hatt full forståelse for det. Hvor er selvrespekten din i dette tilfellet hadde nå jeg etterlyst men det er nå greit.

Skrevet

Ta kontakt. Si at du angrer på at du ikke svarte han, men at du var for opptatt med deg selv der og da, mens nå i ettertid så har du tenkt endel på han og spør om han ønsker å treffes.

Enten har han funnet noen andre og du får et nei, eller så kan du jo få et ja. Er jo ikke noe å tenke over engang.

AnonymBruker
Skrevet

Før du sender han en melding, bør du sende han en venneforespørsel på fb først. Da får du et signal om du er tilgitt.

Anonymous poster hash: 0bb8e...70c
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

....din tosk!! ..du hadde vel vært så naiv om du hadde vært offeret i dette tilfellet ? ..så når noen sier til deg "ahhh...sorry jeg ikke kom hjem fra butikken den dagen for 3 år siden ..jeg hadde sånn kjærlighets sorg vettu" så hadde du vel hatt full forståelse for det. Hvor er selvrespekten din i dette tilfellet hadde nå jeg etterlyst men det er nå greit.

Indre monolog: "Gidde å svare på dette, eller la være?"

Jeg har vært i ts sin situasjon da, og droppet kontakten med en fordi jeg ikke helt var over hun jeg hadde holdt på med før jeg traff denne jenta. Trodde jeg var klar til å se andre igjen, men det var jeg ikke. Hadde ingenting med jenta å gjøre at jeg droppet kontakten.

Samtidig vet jeg selv at jeg ikke hadde blitt super lei meg om en jeg hadde vært med 1-2 ganger hadde droppet kontakten. Hadde jeg fått en grei forklaring på hvorfor hun gjorde hadde det vært helt greit. Det du mener er selvrespekt i dette tilfellet handler vel mer om at man er buthurt.

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...