Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har svære porer som fyller seg opp med "ormer" og propper av talg. Litt blackheads på nesen som er umulig å få ut, selv med instrument, for de er så små.

Anywho, denne dumme talgen altså :( Jeg kan klemme og skvise ut ene dagen, neste dag er de der igjen. Spiser sunt og bruker riktige produkter (har prøvd aaalt).

Har noen tips?

Anonymous poster hash: 222e3...17a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke klem!

Men... Jo, ellers blir det jo bare enda mer talg? Gammel talg både klør og lukter, det må jo ut?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også plaget med mye hudormer og litt kviser (selv etter Isotretinoin), og hudlegen sier jeg må klemme ut hudormene.

Anonymous poster hash: 7febf...8cf

Skrevet

Prøv å dropp sminke en stund også, det fyller bare porene enda mer...

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å dropp sminke en stund også, det fyller bare porene enda mer...

Går aldri med sminke :(

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, ikke klem! Det skaper mer irritasjon i huden og kan føre til at du får store krater i nesa sånn som jeg har fått etter klemming - ikke pent!

Talgen kommer for å smøre huden , så jo mer du klemmer jo mer produseres. Det er kroppen sin naturlige fuktighetskrem man man si, så det viktigste er så smøre deg med en god fuktighetskrem hver dag (en uten silikon, men gjerne med A-vitamin syre) også rense huden hver kveld med en mild rens. Så kjøper du deg en god skrubb du kan bruke 1-2 dager i uka, etter å ha brukt tusenvis av kroner på proffe og dyre merker er den jeg har likt mest og slått meg til ro med Garnier 3-in-1 sin og er fornøyd med hvordan den etterlater huden min hudormfri og trekker sammen porene! Du kan også lage skrubb hjemme med honning og salt, eller knust sukker (finkornet sukker enda mindre korn enn vanlig sukkerstørrelse) men det er viktig at du ikke skrubber for ofte for da vil du også bare ødelgge den naturlige smøringsproduksjonen i annsiktet og vil få mer blank og fet hud og hudormer.

Anonymous poster hash: 536a8...86e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, ikke klem! Det skaper mer irritasjon i huden og kan føre til at du får store krater i nesa sånn som jeg har fått etter klemming - ikke pent!

Talgen kommer for å smøre huden , så jo mer du klemmer jo mer produseres. Det er kroppen sin naturlige fuktighetskrem man man si, så det viktigste er så smøre deg med en god fuktighetskrem hver dag (en uten silikon, men gjerne med A-vitamin syre) også rense huden hver kveld med en mild rens. Så kjøper du deg en god skrubb du kan bruke 1-2 dager i uka, etter å ha brukt tusenvis av kroner på proffe og dyre merker er den jeg har likt mest og slått meg til ro med Garnier 3-in-1 sin og er fornøyd med hvordan den etterlater huden min hudormfri og trekker sammen porene! Du kan også lage skrubb hjemme med honning og salt, eller knust sukker (finkornet sukker enda mindre korn enn vanlig sukkerstørrelse) men det er viktig at du ikke skrubber for ofte for da vil du også bare ødelgge den naturlige smøringsproduksjonen i annsiktet og vil få mer blank og fet hud og hudormer.

Anonymous poster hash: 536a8...86e

Jeg renser riktig, så der kan ikke problemet ligge. Men talg er vel ikke hudens fultighetskrem? Jeg har gått til hudvpleier flere ganger og, de tar også utklemming på meg

AnonymBruker
Skrevet

Sandpapir funker fett! :bolledeig:

Anonymous poster hash: 2f98b...cc2
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...