AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Legger det her, siden det på sett og vis er et juridisk spørsmål. Jeg har en PT (personlig trener) jeg anser som meget attraktiv. På et tidspunkt satt jeg og mer eller mindre stirret på ham mens han trente selv. Og da sa jeg vel rett ut at jeg glodde fordi jeg synes han er lekker å se på. Han tok det med et smil, og takket for det som var ment som et kompliment. Jeg tror i alle fall han tok det som det var ment. Men så kom jeg til å tenke på det i ettertid: Strengt tatt er vel dette seksuell trakassering? Eller er det innafor så lenge det blir med denne ene gangen, og når han (tilsynelatende) tar det med et smil? Eller har jeg rett og slett vært slem, og burde beklage meg? Anonymous poster hash: 2dd84...0f3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 "Seksuell trakassering" er et litt ullent begrep, og jeg er vent til å bruke "uønsket oppmerksomhet" i stedet. Da er det personen som opplever "trakasseringen" som får definere hva som er over grensen. I dette tilfellet tror jeg bare det blir rart å unnskylde seg etterpå..? Det var ikke ment som noe, og det virket ikke som det ble oppfattet som uønsket (selv om det sikkert kan ha blitt opplevd som ubehagelig - det vet vi jo ikke). Anonymous poster hash: 51537...730
Djungelvrål Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Legger det her, siden det på sett og vis er et juridisk spørsmål. Jeg har en PT (personlig trener) jeg anser som meget attraktiv. På et tidspunkt satt jeg og mer eller mindre stirret på ham mens han trente selv. Og da sa jeg vel rett ut at jeg glodde fordi jeg synes han er lekker å se på. Han tok det med et smil, og takket for det som var ment som et kompliment. Jeg tror i alle fall han tok det som det var ment. Men så kom jeg til å tenke på det i ettertid: Strengt tatt er vel dette seksuell trakassering? Eller er det innafor så lenge det blir med denne ene gangen, og når han (tilsynelatende) tar det med et smil? Eller har jeg rett og slett vært slem, og burde beklage meg? Anonymous poster hash: 2dd84...0f3 Neimen i herregud da! Han bør vel tåle det? Tåler ikke folk å få et kompliment lengre uten at de skal føle seg seksuelt trakassert. Hjelp!
Gjest Castielz Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Neimen i herregud da! Han bør vel tåle det? Tåler ikke folk å få et kompliment lengre uten at de skal føle seg seksuelt trakassert. Hjelp! Og om kjønnene hadde vært snudd? Skal love deg det hadde blitt ramaskrik om hvilken gris mannen var.
Gjest Saxofon Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Det er stor forskjell å si "sorry jeg stirrer, du er bare så lekker når du trener" og "goddam honey boy, jeg blir svett i musa når du flekser muskler. Kom så armhevinger mellom beina mine" Å gi et kompliment en gang kan vel ikke anses som trakassering. Men om du forsetter å gi han uønsket oppmerksomhet så blir det slik til slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Det er stor forskjell å si "sorry jeg stirrer, du er bare så lekker når du trener" og "goddam honey boy, jeg blir svett i musa når du flekser muskler. Kom så armhevinger mellom beina mine" Å gi et kompliment en gang kan vel ikke anses som trakassering. Men om du forsetter å gi han uønsket oppmerksomhet så blir det slik til slutt. Det var strengt tatt førstnevnte jeg gikk for. Så jeg ser jo at det ikke er så ille som det kunne vært. Det som gjør at jeg tenker på det, er nettopp hva folk ville sagt om kjønnsrollene var byttet. Kjønn skal jo ikke ha betydning, mener jeg. Likt skal være likt. Det, og det at jeg på sett og vis er en form for arbeidsgiver, i og med at jeg betaler mannen. Kunne jo hende han føler at han "må" godta at jeg sa det? Anonymous poster hash: 2dd84...0f3
Aule Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Ikke bruk tid og energi på å tenke på dette. Kjønn har en betydning, og vi er ikke helt like. Menn setter seg ikke i offer-rollen for bagateller - de fleste setter pris på et komplement uansett hvor grisete det er, og tenker ikke noe mer på det. Oppfør deg som folk, så går det nok bra. 1
Puny Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Jeg tenker at med en gang du har ansatt han, så burde du oppføre deg mer profesjonelt. I situasjonen der han jobber så syntes jeg dette er litt uproft, hadde du møtt han på byen utenfor jobbsituasjonen så hadde en slik kommentar vært greit, men ikke når han jobber....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå