AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Er i en periode under nav, og nå er det slik at jeg er blitt mer og mer usikker på forholdet mellom meg og samboeren min. Så begynner jeg å tenke på det å flytte for meg selv. Jeg har nå 9000 utbetalt, og jeg har katt. Bor på et lite sted, men allikevel er det dyrt å leie. Bokollektiv kan jeg ikke bo i med katt, og jeg har ingen jeg kan bo hos. Foreldrene mine bor langt unna og jeg er under tiltak her så ønsker ikke å flytte og begynne helt på nytt. Ble veldig negativ her, men ser for meg at jeg må sitte her og late som alt er bra. Skulle jo ønske at jeg ikke var på nav akkurat nå, for det hadde vært så mye lettere hvis jeg hadde jobb. Det er jo midlertidig, men kan jeg søke om bostøtte eller er det bare for sosialklienter? Anonymous poster hash: 704d8...9e5
Cowboy Lotte Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Du kan søke om bostøtte, men inntekten til samboer kommer nok til å telle, og det gjør at man som oftest ikke få det innvilget... 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Du kan søke om bostøtte, men inntekten til samboer kommer nok til å telle, og det gjør at man som oftest ikke få det innvilget... Hvorfor det? Hvis jeg skal flytte fra han, så har den vel ikke noe å si? Anonymous poster hash: 704d8...9e5 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Du oppfyller kravene til bostøtte dersom du bor alene. Sjekk www.husbanken.no for å sjekke ca hvor mye du vil få. Anonymous poster hash: 1d3ab...956
Cowboy Lotte Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Hvorfor det? Hvis jeg skal flytte fra han, så har den vel ikke noe å si?Anonymous poster hash: 704d8...9e5 Nei, men du kan søke etter du har flyttet fra han, og skaffet eget sted å bo som oppfyller kravene. Har du ikke nevnt at du skal flytte? Kunne jo være lurt... 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Nei, men du kan søke etter du har flyttet fra han, og skaffet eget sted å bo som oppfyller kravene. Har du ikke nevnt at du skal flytte? Kunne jo være lurt... Har du lest det jeg har skrevet? Jeg skriver jo at jeg skal flytte for meg selv og selvsagt skal jeg si det når jeg flytter. Noe annet ville jo bare ha vært rart. Anonymous poster hash: 704d8...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Husk at det er egenandel på husleie, og en makssum for hvor mye husleie som inkluderes i utregning av bostøtte. Bostøtte beregnes ut fra denne formelen: godkjente boutgifter (det er fastsatt øvre grenser for boutgifter) - egenandel (øker med økt inntektsgrunnlag) = sum x 71,9 %* = bostøtte Anonymous poster hash: 79534...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå