Gå til innhold

nytt kjøkken - pris?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har kjøpt ny leilighet i dag ( :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: ) og jeg er selvfølgelig i full gang med å planlegge hva som må gjøres.

Punkt 1: Nytt kjøkken. Omtrent hva vil det koste med et nytt kjøkken på et rom på omtrent 12-14 m2, inkludert integrert stekeovn, komfyr og oppvaskmaskin? IKEA eller andre med noenlunde lav prisklasse.

Vil 50.000 omtrent holde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til Ikea sine priser, men vi har et Sigdal kjøkken, kjøkkenet er 11 kvadrat, med kjøkkeninnredning på to vegger, innebygd kjøleskap, oppvask komfyr og keramisk platetopp. Det kom på 80000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du kan klare deg med 50000 på IKEA.

Vårt kjøkken kostet ca 50000 i alle fall og rommet er litt større enn ditt.

Kommer litt an på hvitevarene du velger og hvilken innredning du faller for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man passer litt på har jeg sett "kjøkkenpakkesett" med kjøleskap, konfyr ol på tilbud både på El-kjøp og Expert her i by´n i det siste...

Ellers finnes det flere kjøkkentyper som ikke er IKEA hvor du burde komme veldig langt med 50 000...

Noen venner av oss kjøpte en variant i kirsebær på Byggmakker og betalte rundt 30 000 for alt - bortsett fra hvitevarer, da...Tror det het Familiekjøkken eller Nettokjøkken - husker ikke, men det kan jeg sjekke om du vil....

Vet ikke helt hvor stort kjøkkenet er i kvm, men det var myyye å bære opp når vi hjalp til :ler: antar at det var ca 15 kvm....og det ble kjempe fint, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal kjøpe kjøkken på www.kvik.no

Der kan du tegne kjøkkenet, sette inn innredning, hvitevarer osv og regne ut prisen. Det kan du kanskje på Ikea også? Om du ikke vil gjøre det selv kan de hjelpe deg på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle sjekke kjøkkenpriser for mamma kom hth absolutt best ut på pris (og service). De ville ha 43000 for alt inkl hvitevarer. Da kommer også skapene ferdig montert. Noe som er meget bra med mindre du liker ikea sine bygge sett.

Personlig ville jeg ikke valgt ikea. Jeg har ikke noe å si på kvaliteten, men man må sette sammen alle skapene selv som tar uendelig mange timer, man må stå i masse kø på ikea for å få hjelp, de er ofte utsolgt osv osv. Jeg tror ikke tiden man bruker ekstra veier opp for det lille man sparer.

Når jeg var på HTH satt en arkitent (eller hva slags utdannelse de har) sammen meg i nesten to timer. Dessuten fikk jeg nystekte varme boller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på prisen. Men det er mulig det var uten hvitevarer. Jeg husker jeg reagerte på at det var billig. Selgeren hadde også laget et kjøkken som ikke skulle være verdens dyreste. Men det så utrollig flott ut på tegningene.

Det var på hth som ligger i vika. Man har jo uansett ikke noe å tape på å la de lage et forslag.

Man kan bestille gratis katalog på hjemmesidene deres.

Jeg er ikke sikker på størrelsen på kjøkkenet, men jeg vil tippe på ca 12kmv.

Jeg vil anbefale å hente forslag fra flere leverandører. Skal man legge så mye i et rom er det viktig at løsningen er gjennomtenkt. Man skal jo trives i kjøkkenet mange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte kjøkken hos crowns imperial og betalte ca 48000 med innebygd oppvaskmaskin og komfyr m/keramisk topp, men uten kjøleskap. Leiligheta vår er liten, men vi har mykje innredning på kjøkkenet (over 2 lang vegga).

Som fleire seier, ville eg tatt med tegning over kjøkkenet og fått eit prisoverslag hos fleire kjøkkenlevrandøra. Husk å få alt inkludert, f.eks. benkplate siom kan koste ein del.

Lykke til med ny leilighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her var det mye gode råd!

Det ser ut til at vi kan få en løsning vi blir fornøyd med til en pris vi kan hanskes med - supert.

Jeg skal virkelig sjekke ut flere leverandører enn IKEA. Vi har IKEA-kjøkken nå som jeg er veldig fornøyd med, men det sto der da vi flyttet inn... :wink:

Vi satser på å bo oss litt til i det eksisterende kjøkkenet før vi evt gjør noe, slik at vi vet litt mer om hva som funker og hva vi kan tenke oss å endre på i forhold til skap, løsninger etc.

Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper av noen som monterer for deg, så er det de som må hanskes med skjeve vegger og sånn... Kan være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt anbefalt Kroksrud arbeidsleir på Kløfta (del av Ullersmo fengsel) Naboen kjøpte heltre kjøkken til 20000 og er kjempe fornøyd.

Du må regne ca 6 mnd levering, men alle jeg kjenner som har kjøpt noe derfra er kjempefornøyde med kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har akkurat kjøpt og montert "STÅT" kjøkken med integrerte hvitevarer på Ikea. Er kjempefornøyd. Det tok ikke så lang tid å montere. Er og litt gøy å si man har montert og satt opp sjøl da. Det kom på ca 30000. Benkeplatene er bøk heltre. Oljer med olje fra Ikea. anka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

IKEA har også kontakt med montører som kan komme å sette opp kjøkkenet for deg dersom det er et problem. Men vil anta at det kanskje er noe ventetid på noe så stort som et kjøkken? Du kan også sjekke med lokale snekkere, mange tar slike jobber.

Selv har vi kjøkken fra Crown Imperial. Det er utmerket å få tegnet et kjøkken spesielt tilpasset ditt rom. Vårt fungerer i alle fall slik det skal, nå elsker vi å være der. Har sett at Crown i Haugesund reklamerer med kjøkken på 2*3 meter til ca 20000 (uten frakt og hvitevarer). Vet ikke om det er likt i alle Crown butikker. Det kan jo være greit å legge litt penger i et kjøkken og ikke velge det aller billigste, men velge et som du blir fornøyd med. Det skal jo tross alt være der i 15-20 år. Men du burde komme langt for 50 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Hei. Har akkurat kjøpt og montert "STÅT" kjøkken med integrerte hvitevarer på Ikea. Er kjempefornøyd. Det tok ikke så lang tid å montere. Er og litt gøy å si man har montert og satt opp sjøl da. Det kom på ca 30000. Benkeplatene er bøk heltre. Oljer med olje fra Ikea. anka

Vi har det samme. Integrerte hvitevarer og en pris som var ca 30.000 her også. Er veldig fornøyd! Dersom du ønsker det kan du leie montør fra IKEA. Vet ikke hvordan prisen på det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...