Gå til innhold

Utsette mensen med Synfase

Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Venter mensen mens vi er på ferie, og vil helst forskyve den til jeg reiser hjem igjen. Problemet er at jeg går på synfase, og det står ikke noe om hvordan man utsetter mensen i bruksanvisningen. Noen som vet hvordan man utsetter mensen på disse p-pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille_my

Du går jo på p piller i 21 dager, så har du 1 p pille fri uke.

Men i stede for å ha 1 uke uten p piller så begynner du på neste brett med det samme.

Mener det er slik med synfase også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Nja, søsteren min har testet det et par ganger og fått mensen for det. Synfase er ikke monofasepiller, det er trifase, dvs 3 faser med forskjellige konsentrasjoner på virkestoffet. Søkte på nett og da fikk jeg flere treff hvor det stod at man skulle fortsette på hvite piller fra et annet brett når man ikke hadde flere hvite igjen, så lenge man ville utsette mensen. Men det stod ikke noe om man da skal medregne de blå som er siste fase. Så tar jeg hvite piller helt til jeg kommer hjem og så ikke de blå, eller kan jeg planlegge det slik at jeg tar den siste blå ved hjemreise? Forstår dere hva jeg mener? Litt vanskelig å forklare :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å fortsette på neste brett med Synfase, nei...

Det man gjør er å fortsette med de hvite pillene midt på brettet...hele den tiden man ikke vil ha mensen.

Så iflg min lege og apoteket hopper man over de siste blå og får "mensen" etter den siste hvite pillen man tar...

Etter en pillefri uke er det da bare å starte på et nytt brett og man er i gjenge igjen...

Men jeg har ikke prøvd den ennå...men det skulle vist være måten å gjøre det på...

Det samme står det også her:

http://www.lommelegen.no/art/art2059.asp

....så jeg tror dette stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...