AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Med tanke på tomatallergi, er det noe mat man ikke tenker over at det er tomat i? Jeg vet bare om noen leverposteier. Må selvfølgelig sjekke innholdsfortegnelser.Anonymous poster hash: f9fdd...f47
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Ketchup. Pizzasaus. Anonymous poster hash: 49f9c...b8d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Du må snakke med legen om dette. Hadde ikke du en annen tråd på temaet for noen dager siden?Anonymous poster hash: 515c5...33e
Perelandra Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Mange ferdige dressinger inneholder tomatpuré
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Du må snakke med legen om dette. Hadde ikke du en annen tråd på temaet for noen dager siden?Anonymous poster hash: 515c5...33e Kan ha vært meg, fant ikke igjen tråden. Nå lurer jeg kun på det jeg spør om nå og jeg tviler for at fastlegen vet om hva av mat som inneholder tomat og ikke. Tomat skal unngås helt.Anonymous poster hash: f9fdd...f47 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Mange ferdige dressinger inneholder tomatpuré Ja det har jeg sett, takk!Anonymous poster hash: f9fdd...f47
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Har sett en del oppskrifter på indisk mat hvor man skal ha en liten mengde, type 1 ts eller 1 ss, tomatpure i sausen. Da tenker jeg at de kanskje har det på maten som selges i indiske restauranter også. Men du tenkte heller kanskje på matvarer man selv handler på butikken? Anonymous poster hash: c2236...203
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Har sett en del oppskrifter på indisk mat hvor man skal ha en liten mengde, type 1 ts eller 1 ss, tomatpure i sausen. Da tenker jeg at de kanskje har det på maten som selges i indiske restauranter også. Men du tenkte heller kanskje på matvarer man selv handler på butikken? Anonymous poster hash: c2236...203 ja matvarer som ikke er et rent produkt, og ikke oppskrifter, må unngå tomat helt pga allergiAnonymous poster hash: f9fdd...f47
happiest Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Er sikkert en del som er tomat i som ikke er så lett å komme på: diverse sauser, dressinger, supper, og kanskje generelt halvfabrikat som gryteretter ol.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #10 Skrevet 28. mai 2015 Krydder ville jeg lest på! Altså grillkrydder og annet blandet krydder. Egentlig må du lese på alt hver gang.. Plutselig endrer produsenten oppskrift. Jeg leser bare når embalasje endres, og når jeg plutselig reagerer. Når du ikke kan bruke tomat så kan du lage pastasaus av paprika f.eks. Anonymous poster hash: 78625...15c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #11 Skrevet 28. mai 2015 Er sikkert en del som er tomat i som ikke er så lett å komme på: diverse sauser, dressinger, supper, og kanskje generelt halvfabrikat som gryteretter ol. Ja er derfor jeg spør Anonymous poster hash: f9fdd...f47
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #12 Skrevet 28. mai 2015 Krydder ville jeg lest på! Altså grillkrydder og annet blandet krydder. Egentlig må du lese på alt hver gang.. Plutselig endrer produsenten oppskrift. Jeg leser bare når embalasje endres, og når jeg plutselig reagerer. Når du ikke kan bruke tomat så kan du lage pastasaus av paprika f.eks. Anonymous poster hash: 78625...15c Det gjorde jeg i går, var ikke så mange med tomat i, flytta de til en annen hylle og informerte samboer om det. Sjekker nå når jeg handler, på alt som ikke er rene produkter. Lager mest fra bunnen av men i blant blir det halvfabrikat. Takk for tips om å bruke paprika istedenfor Anonymous poster hash: f9fdd...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå