AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Del Skrevet 24. mai 2015 Mistet hunden min idag og matlysten er ikke-eksisterende, har derfor ikke spist frokost/lunsj/middag og må lage noe som har 1000 kalorier for å fylle opp kaloriene. Spiser etter kostplan da jeg jobber med å bli frisk fra sf, så må få i meg kaloriene, men absolutt ingenting frister. Har planlagt kveldsmaten, men trenger middag med nok kcal. Forslag noen? Føler meg forresten ekkel og respektløs som kan spise etter noe sånt har skjedd Anonymous poster hash: d6b08...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. mai 2015 #2 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Kondolerer med hunden. Hva har du i hus å lage middag av? Endret 24. mai 2015 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Del Skrevet 24. mai 2015 Kondolerer med hunden. Hva har du i hus å lage middag av? Tusen takk<3 Har egentlig alt. Biff, karbonadedeig, ost, spaghetti, mel, gjær, salat, grønnsaker, tacolefser, rundstykker, supper, poteter, sauser osv. Vurderer pizza, men har virkelig ikke lyst på noe. Men vet at jeg kommer til å få lyst på om jeg først begynner og lage, men får samtidig dårlig samvittighet ovenfor hunden om jeg spiser.. Herregud jeg er så teit.Anonymous poster hash: d6b08...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. mai 2015 #4 Del Skrevet 24. mai 2015 Spaghetti med kjøttsaus laget av karbonadedeig, gratinert i ovnen med ost. Også rundstykker med smør til. Burde i hvert fall være 7-800 kalorier. Ikke bekymre deg over at du tenker litt irrasjonelt akkurat nå, det er helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas_B Skrevet 24. mai 2015 #5 Del Skrevet 24. mai 2015 450 g grandiosa inneholder 1000 kalorier. Blir ca en halv og kvart grandiosa. Kanskje ikke så sunt da men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Del Skrevet 24. mai 2015 Pasta carbonara 100 gram spagetti - 350 kcal 2 eggeplommer - 110 kcal 100 gram bacon - 340 kcal 50 gram parmesan - 200 kcal totalt 1000 kcal Skjær bacon i biter, kok spagetti. Mens spagettien koker steker du baconet. Skill plommen fra egget og ha de to plommene i skåla du skal spise spagettien av. Når spagettien er nesten ferdigkokt hiver du den i panna med baconet, rører dette fort rundt så du får med deg alt det gode fettet og smaken fra baconet, hiv så alt dette i skåla med eggeplommene og rør raskt rundt. Ferdigrevet parmesan blandes så i. Godt med litt kvernet pepper og et dryss salt på toppen. Anonymous poster hash: 71dda...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Del Skrevet 24. mai 2015 Kjære deg! Du er IKKE håpløs selv om du spiser! Jeg tror kanskje jeg vet hvem du er ut i fra det du skriver, og jeg tror at hunden din (dersom hunder kunne tenke slik) hadde villet at du skulle være snill med deg selv - det vil si å spise. Jeg foreslår at du lager pizza, siden du sier at det er noe du kan få lyst på viss du først begynner å lage. Kanskje du kan ringe til hjelperene dine og få de til å komme og hjelpe deg med å komme i gang med matlagingen? Stor klem til deg <3 Anonymous poster hash: c9040...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Del Skrevet 24. mai 2015 Tusen takk for svar alle sammen, betyr utrolig mye:) lager en pizzadeig og lar den heve en stund, så får jeg forhåpentligvis lyst på iløpet av kvelden. Som sagt, tusen takk for kjempesnille, hjelpende svar. Føler meg litt bedre nå virker som om dere oppriktig bryr dere til tross for at dere ikke kjenner meg, og det betyr så ufattelig masse<3Anonymous poster hash: d6b08...e05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Del Skrevet 24. mai 2015 Tusen takk for svar alle sammen, betyr utrolig mye:) lager en pizzadeig og lar den heve en stund, så får jeg forhåpentligvis lyst på iløpet av kvelden. Som sagt, tusen takk for kjempesnille, hjelpende svar. Føler meg litt bedre nå virker som om dere oppriktig bryr dere til tross for at dere ikke kjenner meg, og det betyr så ufattelig masse<3Anonymous poster hash: d6b08...e05 Det var godt å lese! Prøv å gjør noe godt for deg selv i kveld, smerten vil nok være der lenge men kanskje du kan klare å distrahere deg med noe. Ta vare på deg selv <3 Anonymous poster hash: c9040...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 24. mai 2015 #10 Del Skrevet 24. mai 2015 Stakkars deg! Jeg synes du må ta vare på deg selv nå, og spis bare ett eller annet som du klarer å få ned. Håper det funker bra med pizzaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Del Skrevet 25. mai 2015 Du trenger næring selvom hunden din er borte. Jeg kondolerer, det må være helt forferdelig. Men som noen skriver over her så hadde hunden din villet at du skulle tatt vare på deg selv og jobbet med å bli frisk. Mange gode klemmer og tanker :hug: Anonymous poster hash: 03b42...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 25. mai 2015 #12 Del Skrevet 25. mai 2015 Pasta carbonara 100 gram spagetti - 350 kcal2 eggeplommer - 110 kcal100 gram bacon - 340 kcal50 gram parmesan - 200 kcal totalt 1000 kcal Skjær bacon i biter, kok spagetti. Mens spagettien koker steker du baconet. Skill plommen fra egget og ha de to plommene i skåla du skal spise spagettien av. Når spagettien er nesten ferdigkokt hiver du den i panna med baconet, rører dette fort rundt så du får med deg alt det gode fettet og smaken fra baconet, hiv så alt dette i skåla med eggeplommene og rør raskt rundt. Ferdigrevet parmesan blandes så i. Godt med litt kvernet pepper og et dryss salt på toppen. Anonymous poster hash: 71dda...745 Kokt spagetti inneholder 175 kcal. Det er ukokt spagetti som inneholder 350 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 25. mai 2015 #13 Del Skrevet 25. mai 2015 Kokt spagetti inneholder 175 kcal. Det er ukokt spagetti som inneholder 350 kcal. Men man veier det vel før man koker det? Ser for meg at det blir grisete å veie ferdigkokt spaghetti og det mister jo ikke kalorier under kokinga. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #14 Del Skrevet 25. mai 2015 Kokt spagetti inneholder 175 kcal. Det er ukokt spagetti som inneholder 350 kcal. Ja? Jeg tar selvsagt utgangspunkt i ukokt når jeg skriver en oppskrift. Anonymous poster hash: 71dda...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 25. mai 2015 #15 Del Skrevet 25. mai 2015 Ja? Jeg tar selvsagt utgangspunkt i ukokt når jeg skriver en oppskrift. Anonymous poster hash: 71dda...745 Og jeg tar utgangspunkt når spagettien, pasta eller ris når den er kokt☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #16 Del Skrevet 25. mai 2015 Og jeg tar utgangspunkt når spagettien, pasta eller ris når den er kokt☺ Ok. Det er slett ikke vanlig når man oppgir mål for disse tingene i oppskrifter. Da er det tørr ris/pasta/linser/nudler som gjelder, hvis ikke annet er oppgitt. Kanskje greit å vite hvis du skal lage mat etter oppskrifter? Anonymous poster hash: 71dda...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 25. mai 2015 #17 Del Skrevet 25. mai 2015 Men man veier det vel før man koker det? Ser for meg at det blir grisete å veie ferdigkokt spaghetti og det mister jo ikke kalorier under kokinga. Du legger ikke spagettien rett på vekten, men tar den i en plastikk eller noe. Så trekker du fra det bollen veier. Google det, så finner du forklaringen på hvorfor du skal halvere pasta eller ris når den er kokt☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 25. mai 2015 #18 Del Skrevet 25. mai 2015 Ok. Det er slett ikke vanlig når man oppgir mål for disse tingene i oppskrifter. Da er det tørr ris/pasta/linser/nudler som gjelder, hvis ikke annet er oppgitt. Kanskje greit å vite hvis du skal lage mat etter oppskrifter? Anonymous poster hash: 71dda...745 Hvis du skriver oppskrifter er det vel vanlig å ta utgangspunktet i rå matvarer vil jeg tro. Mulig jeg misforsto noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #19 Del Skrevet 25. mai 2015 Du legger ikke spagettien rett på vekten, men tar den i en plastikk eller noe. Så trekker du fra det bollen veier. Google det, så finner du forklaringen på hvorfor du skal halvere pasta eller ris når den er kokt☺ Men dette er altså ikke det som er vanlig når man oppgir mål for pasta i oppskrifter. Herregud, som du kverulerer. Anonymous poster hash: 71dda...745 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #20 Del Skrevet 25. mai 2015 Hvis du skriver oppskrifter er det vel vanlig å ta utgangspunktet i rå matvarer vil jeg tro. Mulig jeg misforsto noe. Man tar utgangspunkt i tørr pasta, ja. Derfor måtte jeg le litt av din korreksjon angående hvor mange kalorier 100 gram spagetti inneholder. Det er jo du som gjør feil, ikke jeg. Anonymous poster hash: 71dda...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå