Gå til innhold

Langt over IKM, men ikke gravid...hva gjør jeg?

Cinzia

Anbefalte innlegg

Man kan virkelig bli gal i disse prøveperiodene...tror kroppen min har det veldig gøy med å drive ap med meg av og til. Jeg gikk på Pergo for 2 mnd. siden, uten at det hjalp noe. Så tenkte vi å ta en Pergofri periode forrige syklus bl.a fordi jeg hadde hørt om den såkalte "gratiseffekten" mnd etter at man har tatt den første kuren. Jeg brukte El-tester i de mest aktuelle dagene, men fikk ikke utslag (har fått det i tidligere sykluser). Jeg sluttet etterhvert å teste fordi vi uansett ikke hadde mulighet til aktiv prøving i en periode av ulike grunner. Jeg har de siste 9 mnd. (etter p-pilleslutt) hatt sykluser på mellom 31-37 dager, men jeg er nå på dag 44, og ingen tegn til mens enda. Hadde ganske sterke murringer for to uker siden, men nå er de borte. Jeg har tatt grav.test tre ganger (senest i dag), og der er det ikke en gang antydning til strek, så jeg er nok ikke gravid. Nå lurer jeg fælt på hva jeg skal gjøre...skal jeg bare vente og se, eller skal jeg bestille time hos gyn. for å se hva dette er? Føler meg lettere hysterisk som tropper opp hos legen bare fordi jeg er litt på overtid, men er samtidig veldig ivrig etter å komme igang med en ny pp, og vil derfor gjerne ha greie på hva dette er....Hvis jeg bestiller time nærmere helga, vil jeg jo være ca. to uker over IKM, og det har aldri skjedd før. En annen ting som var rart denne syklusen, var at jeg hadde blodig utflod noen dager rundt dag 18-20, noe jeg heller ikke har hatt før. Det hadde vært dveldig fint om noen her inne kunne fortalt hva dere har gjort i lignende situasjoner og hva legen/gyn. evt. foretar seg i slike tilfeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noen råd å komme med dessverre. Er selv på dag 41 i syklusen, ingen tegn til mensen, og 3 neg tester. Lurer også på når man kan ringe legen! Oftest tar det jo lang tid før man får legetime også. Kjedelig å gå sånn å vente, for ikke å si uutholdelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har faktisk ringt legen nå. På en måte kan det kanskje virke litt hysterisk, men samtidig betaler jeg jo for en tjeneste, så da får de bare godta at jeg synes dette er et problem. Jeg fikk faktisk time allerede på fredag, så det er jo veldig raskt synes jeg (det er en privat gyn., så sikkert derfor det går raskt...). Gud, så frustrerende dette er. Prøver å ikke tenke på det, slik at jeg klarer å holde humøret nogenlunde stabilt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rask ekspedering ja :)

Jeg klarer faktisk ikke tenke på noe annet jeg. Det nytter ikke prøve engang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke tanta kommer nå som du har legetimen klar, da? :wink:

Jeg gikk også ei uke over tida forrige syklus, men fikk mensen til slutt....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mistenker også veldig sterkt at mensen dukker opp nå som jeg har legetimen i boks, men da får jeg bare avbestille! Det teite er jo at jeg senere vil måtte vente så lenge med å teste iom. at man skal gå ut fra den lengste syklusen når man tester...synes liksom syklusene mine var lange nok som de var :roll: Men nå har jeg en ny Pergokur liggende, så vi får håpe den får litt fart i sakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...