AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Hei. Jeg har hatt en deltidsjobb i tre år nå, med en lønn på ca 160 kroner i timen. Nå er jeg ferdig med studiene, og kommer til å jobbe nærmest 100 % fra neste måned til jeg finner en jobb som er mer relevant for utdanningen min. Jeg er ikke så kjent med hva som er "god lønn", men jeg føler at jeg kan be om mer, men jeg vet ikke hva som er innafor å be om? Dette er en kontorjobb i en stor organisasjon hvor jeg blir godt ansett, og de trygler meg om å bli selv om jeg har utdannet meg til noe annet Hva tjener du i timen? Anonymous poster hash: e902c...91d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har ikke så mye peiling på timelønn, men det høres ut som om du har en god sak: De ønsker at du skal bli, og du har tatt utdanning. Har du mulighet til å høre hva andre tjener? Det går også an å legge fram saken og si at du ikke ønsker å komme med et konkret krav, men lurer på om det er muligheter for lønnsøkning nå. Dette gjør at du ikke trenger å komme med et tall. Men det kan åpne for at de foreslår et relativt lavt tall. Jeg har bare en erfaring med dette, og da fikk jeg tilbud om mer enn jeg hadde sett for meg på forhånd, så det er ikke godt å vite hvilken strategi som er best. Jeg har 200kr/timen, men jeg har massevis av relevant utdanning, en del arbeidserfaring, og har en mellomlederstilling. Anonymous poster hash: 3e10b...bc1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Jeg har ikke så mye peiling på timelønn, men det høres ut som om du har en god sak: De ønsker at du skal bli, og du har tatt utdanning. Har du mulighet til å høre hva andre tjener? Det går også an å legge fram saken og si at du ikke ønsker å komme med et konkret krav, men lurer på om det er muligheter for lønnsøkning nå. Dette gjør at du ikke trenger å komme med et tall. Men det kan åpne for at de foreslår et relativt lavt tall. Jeg har bare en erfaring med dette, og da fikk jeg tilbud om mer enn jeg hadde sett for meg på forhånd, så det er ikke godt å vite hvilken strategi som er best. Jeg har 200kr/timen, men jeg har massevis av relevant utdanning, en del arbeidserfaring, og har en mellomlederstilling.Anonymous poster hash: 3e10b...bc1 Det høres ut som du også bør be om lønnsforhandling. Dette tilsvarer jo 390 000 i året, og med de oppgavene og bakgrunnen du beskriver bør du ligge mye høyere, litt avhengig av hvilken sektor det er. Anonymous poster hash: f69e6...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Det høres ut som du også bør be om lønnsforhandling. Dette tilsvarer jo 390 000 i året, og med de oppgavene og bakgrunnen du beskriver bør du ligge mye høyere, litt avhengig av hvilken sektor det er. Anonymous poster hash: f69e6...c1e Bare legge til i svaret mitt: Min jobb og bakgrunn kan også passe inn i din beskrivelse, det er det mangt og mye som kan. Jeg får omregnet fra årslønn 430 kroner i timen, men jobber mye ubetalt overtid og har faktisk en forholdsvis lav lønn sett opp mot stilling, utdanning og ansvar. Anonymous poster hash: f69e6...c1e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Bare legge til i svaret mitt: Min jobb og bakgrunn kan også passe inn i din beskrivelse, det er det mangt og mye som kan. Jeg får omregnet fra årslønn 430 kroner i timen, men jobber mye ubetalt overtid og har faktisk en forholdsvis lav lønn sett opp mot stilling, utdanning og ansvar.Anonymous poster hash: f69e6...c1e Ups, dette understreker hvor lite jeg kan om timelønn (det er meg du svarer her). Jeg har en god del mer i årslønn enn 390. Men poengene mine til TS gjelder like fullt. Anonymous poster hash: 3e10b...bc1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Takk for tips! Kan snakke med kollegaen min, hun er representant for fagforeningen så hun har nok god oversikt over hva jeg kan be om tror jeg. Anonymous poster hash: e902c...91d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå