Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #1 Skrevet 30. august 2004 noen her som har vært igjennom mageplastik-operasjon? isåfall, hvordan var det, hvor fikk du det gjort å hva betalte du? hvordan var tiden etterpå?
Bellybutton Skrevet 1. september 2004 #2 Skrevet 1. september 2004 Ja,jeg gkorde det i fjor. Jeg hadde stått lenge på venteliste(5 år),men da jeg ble vurdert og godkjent for operasjon gjennom det offentlige gikk det egentlig fort. Hadde ti uker på å gå ned noen kilo(13)og det ble fjernet 1,2 kg hud,uten fettsuging. Jeg var heldig og ble operert på privatklinikk som hadde avtale med mitt sykehus pga manglende erfaring og kompetanse på dette området. Betalte egenandel 400kr og body 375kr. Idag vel ett år etter er jeg kjempefornøyd og aldri angret. Det var en fantastisk sommer uten eksem og sopp i hudfolder. Naturligvis var det vondt der og da,men ikke avskrekkende og faktisk ikke mer enn forventet. Tok litt tid før jeg var inne i de "gamle" buksene igjen(6-7 uker),men nå "sklir" jeg inn i nesten hva som helst....he he... I November skal jeg gjennom brystreduksjon,også denne gjennom trygdekontoret. Mange år med dårlige skuldre og nakke skal bli en saga blott! Lykke til til deg!
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #3 Skrevet 1. september 2004 hei du å takk førr svar.. bare lurte, brukte du ca 6 uke før du va i "normal" form igjen? liksom gjore vanlige ting å sånt?
Bellybutton Skrevet 2. september 2004 #4 Skrevet 2. september 2004 Hei igjen ja. Ja... det er litt dårlig med husken,men det tok bra tid før jeg var normal igjen. Trente ikke på rundt 6 uker, men kunne støvsuge og rydde ol...(desverre). Mannen min hadde fri i fire uker rett etterpå,og det var naturligvis deilig. Men egentlig ikke nødvendig med mer enn to uker. Tok så leng tid med olabukser fordi det var "sårt" når den strammet ved arrene,idag er jeg følelsesløs rundt snittet. Håper du skjønner hva jeg mener.
Gjest ikke inlogget Skrevet 2. september 2004 #5 Skrevet 2. september 2004 Både jeg , min søster og min venninde har tatt mageplastisk operasjon. Felles for oss alle er at det har gått mange måneder før vi er helt i orden igjen. Det tar noen uker før du orker unger og jobb, men det kan ta 5-6 måneder før du er helt i orden. Jeg for min del ble veldig frossen etterpå og ikke helt i toppform før etter 8 mnd. Så det er forskjellig. Det kan også ta lang tid før du orker å gå med vanlig bukse med linning og knapp. Hoftebukse er best. Det er endel ting å være klar over som sykehuset ikke forteller. Hvis det ikke er helt nødvendig bør du vurdere om du virkelig vil det, elelr snakke med flere som har tatt den operasjonen.
Gjest ikke innlogget Skrevet 2. september 2004 #6 Skrevet 2. september 2004 Jeg gjorde det på Volvat i Tønsberg, det samme gjorde min venninde og min søster gjorde det på Noblic. Vi betalte alle ca 30.000 og det er ca 3 år siden.
Marianne Skrevet 2. september 2004 #7 Skrevet 2. september 2004 Jeg har tatt mageplastikk. Jeg betalte ingenting, fikk det dekket offentlig. Tok det på SIR. Jeg er kjempefornøyd og treger ikke ett sekund på valget jeg tok den gang. Jeg tok vekk 1.5 kilo løs hud. Jeg var sykemeldt i fire uker, og når jeg kom tilbake på jobb så bar jeg ikke tungt før det var godt 8 uker etter operasjonen. Jeg kjente det presset når jeg hadde på trange bukser lenge etter det, men ikke mer enn at jeg kunne bruke de av og til, arret har blitt mye lysere og navlen ser helt normal ut etter flytting. Jeg syns det var deilig denne sommeren å kunne gå med bikini uten å tenke på magen. Bare spør om det er noe du lurer på?
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #8 Skrevet 3. september 2004 ja, dette er noe jeg vil. er snart 21 år, har en sønn å håper på en liten til. så det blir ikke før etter d isåfall. magen min ser ut som om den har huset tvillinger, henger ned så jeg ofte blir sår. når sambo skal hjelpe med å frisere der nede, så må magen løftes opp.. synes det er så flaut! + at den ødelegger livet mitt... finner ingen klær som passer, bortsett fra på Big and Beautyful(eller hva d heter), å der er d lite fine klær synes jeg. knakk sammen i en butikk da jeg og sambo var for å kjøpe klær til et bryllup vi skulle i.. føler at betjeningen ler når jeg går inn i prøverommene. Har hørt at hvis dette plager deg, fysisk og eller psykisk, så kan man få operasjonen dekket. er dette sant? var på nett og kikket på en privatklinikk i sverige.. de tok ca 39.600 får en slik operasjon.. svindyrt!
Marianne Skrevet 3. september 2004 #9 Skrevet 3. september 2004 Ja det stemmer det Litle. Var derfor jeg fikk den dekket og, og jeg vet akkurat hvordan det føles med klær og alt det andre. Grusomt er det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå