Gå til innhold

Kan jeg kreve dette av forsikringen?-iforhold til NAV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble påkjørt av en ifjor..og fikk en del skader.Har ligget mye på sykehus, og vært sykemeldt på grunn av skadene.

På grunn av dette får jeg jo bare sykepenger for 48 dager!!!

Det er en forsikringssak, (anmeldelse osv), kan jeg kreve at forsikringen dekker resterende beløp, samt tap av arbeidsinntekt i 2014?

Anonymous poster hash: 8da30...cd4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble påkjørt av en ifjor..og fikk en del skader.Har ligget mye på sykehus, og vært sykemeldt på grunn av skadene.

Det er en forsikringssak, (anmeldelse osv), kan jeg kreve at forsikringen dekker resterende beløp, samt tap av arbeidsinntekt i 2014?

Det kommer jo helt an på hva slags forsikringer du har.

Anonymous poster hash: 8d4c6...c42

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo helt hva slags forsikring du har...

Kontakt en advokat

Anonymous poster hash: 76b4f...2a4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags forsikringer du har.

Slik jeg skjønte det hos politiet vil det gå på den andres personens forsikring.

Jeg har reiseforsikring..innboforsikring..så er vel reiseforsikringen jeg kan ta det på.

Evt voldsoffer? Har ikke fått satt meg inn i det riktig enda-håper jeg vil få hjelp fra noen etter at jeg er ferdig med behandling og er litt bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Reiseforsikringen min krever forøvrig ikke at jeg har fly/opphold noen steder, den dekker meg uansett så fort jeg går ut huset.

Bare usikker på hvor mye jeg kan rette som krav..

Har så lite lyst til å involvere en advokat, tar jo tid og krefter det og..ikke minst penger.

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg skjønte det hos politiet vil det gå på den andres personens forsikring.

Jeg har reiseforsikring..innboforsikring..så er vel reiseforsikringen jeg kan ta det på.

Evt voldsoffer? Har ikke fått satt meg inn i det riktig enda-håper jeg vil få hjelp fra noen etter at jeg er ferdig med behandling og er litt bedre.

Innboforsikring hjelper deg i alle fall ikke.

Du bør skaffe deg en advokat.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på reglene rundt feriepenger? At du bare får feriepenger av de første 48 dagene?

Anonymous poster hash: 91d34...212

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du mener feriepenger. Nei, du kan ikke kreve dette av forsikringen. (Heldigvis har vi ikke amerikanske tilstander her til lands)

Anonymous poster hash: c134b...684

AnonymBruker
Skrevet

Beklager mente selvfølgelig feriepenger.

Jeg ble opplyst om at jeg kunne det når jeg hadde time hos sosionom på sykehus. Bare litt usikker på hvordan jeg skal legge frem alt når jeg endelig beginner med "oppgjøret".

Jeg har jo ligget på sykehus over lengre tid pga en person som kjørte veldig uforsvarlig. Vil ikke gå inn i detaljer der, men akkurat det forholdet er i orden.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal finne deg en advokat som er spesialist på personskade/trafikkskade. Advokatutgifter for deg skal den som har kjørt på deg sin forsikring dekke.

Tapene du får som følge av skaden er en del av et omfattende skadeoppgjør som advokater har egne dataprogrammer for å regne ut. Det høres jo ut som om du har krav på men erstatning og?

Voldsofferforsikring, innboforsikring og reiseforsikring er ikke aktuelt i en trafikkskade med kjent skadevolder. Innboforsikringen din har du vanligvis rettshjelpsdekning på, den kan komme til anvendelse dersom du ikke får dekning for advokatutgifter hos forsikringsselskapet til bileier.

Men belag deg på at det kan gå år før du får kompensasjon for dine økonomiske tap, avhengig av hvor komplisert saken er. Noen advokater klarer å få akontoutbetalinger til sine trafikkskadde klienter, andre ikke.

Anonymous poster hash: 91675...567

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

***voldsoffererstatning**** ikke forsikring.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal finne deg en advokat som er spesialist på personskade/trafikkskade. Advokatutgifter for deg skal den som har kjørt på deg sin forsikring dekke.

Tapene du får som følge av skaden er en del av et omfattende skadeoppgjør som advokater har egne dataprogrammer for å regne ut. Det høres jo ut som om du har krav på men erstatning og?

Voldsofferforsikring, innboforsikring og reiseforsikring er ikke aktuelt i en trafikkskade med kjent skadevolder. Innboforsikringen din har du vanligvis rettshjelpsdekning på, den kan komme til anvendelse dersom du ikke får dekning for advokatutgifter hos forsikringsselskapet til bileier.

Men belag deg på at det kan gå år før du får kompensasjon for dine økonomiske tap, avhengig av hvor komplisert saken er. Noen advokater klarer å få akontoutbetalinger til sine trafikkskadde klienter, andre ikke.

Takk for utfyllende svar!

AnonymBruker
Skrevet

Men belag deg på at det kan gå år før du får kompensasjon for dine økonomiske tap, avhengig av hvor komplisert saken er. Noen advokater klarer å få akontoutbetalinger til sine trafikkskadde klienter, andre ikke. Anonymous poster hash: 91675...567

Ja, dette! Og bare dette!!

Anonymous poster hash: db14c...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...