AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Nå er jeg litt forvirret. Jeg er mottaker av dagpenger og har fått fastsatt i vedtaket en ukentlig arbeidstid på 21 timer pr uke. Jeg leverte meldekort i går med 24 timer den ene uken og den andre uken 0 timer. På meldekortet står det: ferdig beregnet men ikke noe brutto beløp. ikke bindestreken engang som pleier å stå der. Jeg trodde de 24 fastsatte timene var innenfor pr uke, ikke for hele meldekortperioden? Anonymous poster hash: fc6dc...da6
Rysiseal Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Hvis jeg ikke tar feil, det som står i vedtaket ditt er den gjennomsnittige arbeidstid per uke du har hatt i perioden før du ble mottaker av dagpenger. For å motta dagpenger i en meldeperiode, må du ikke ha arbeidet over halvparten av den gjennomsnittige tiden som står i vedtaket ditt. Derfor tror jeg dessverre ikke du skal få noen penger for den perioden. For i praksis vil det bety det at innenfor hver meldeperiode skal du ikke ha overstiget 10,5 timer/uke for å motta dagpenger for gjeldende meldeperiode. Jeg er litt usikker på "fordelingen" innen meldeperioden, på hva som skjer om man jobber den ene uken og ikke den andre, som det er tilfelle for deg, men jeg tror at da beregner NAV at du ikke skal overstige to uker à 10,5 timer, dvs 21 timer /meldeperiode... 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Hvis jeg ikke tar feil, det som står i vedtaket ditt er den gjennomsnittige arbeidstid per uke du har hatt i perioden før du ble mottaker av dagpenger. For å motta dagpenger i en meldeperiode, må du ikke ha arbeidet over halvparten av den gjennomsnittige tiden som står i vedtaket ditt. Derfor tror jeg dessverre ikke du skal få noen penger for den perioden. For i praksis vil det bety det at innenfor hver meldeperiode skal du ikke ha overstiget 10,5 timer/uke for å motta dagpenger for gjeldende meldeperiode. Jeg er litt usikker på "fordelingen" innen meldeperioden, på hva som skjer om man jobber den ene uken og ikke den andre, som det er tilfelle for deg, men jeg tror at da beregner NAV at du ikke skal overstige to uker à 10,5 timer, dvs 21 timer /meldeperiode... Merkelige NAV. I forrige vedtak før gjenopptakelse stod det "ukentlig arbeidstid 10.5 timer" Da fikk jeg beskjed om at dette kunne jeg jobbe uten å miste dagpengene, jeg jobbet over dette fordelt på 2 uker og fikk likevel utbetalt....Får ringe de i morgen og spørre. Takk for hjelpen Anonymous poster hash: fc6dc...da6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Må også legge til at forrige måned jobba jeg 12 timer på en uke og jeg fikk utbetalt da... Anonymous poster hash: fc6dc...da6
Rysiseal Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Da kan det hende jeg tar feil. Jeg husker at på mitt stod det 36 timer som gjennomsnitt (huskr ikke hvilket begrep de brukte da), noe som gjorde at dersom jeg jobbet mer enn 18 i en uke, så fikk jeg ikke betalt noe for denne uken. Har du fortsatt de tovedtakene hjemme? I såfall kan du se på dem og sammenligne dem. Det kan hende at det er en feil enten i antallet timer som står i vedtaket eller i beregningen av beløpet for denne meldeperioden. Men den gjøres maskinelt, og maskinen skal sjelden beregne noe feil. I tillegg mener jeg å huske at forklaringen på hvor mye du kan jobbe står i vedtaket, ellers kan du søke på nav.no om gradvis dagpenger. Du kan også sjekke meldekortet det gjelder og se om du har meldt riktig antall arbeidstimer. Jeg kommer på en ting:om du har meldet etter meldefrist blir du trukket noen dager. Kan det være forklaringen på det som skjedde? For eks: om du melder for uke 1 og 2 skal du ta hensyn til to frister: Mandagen i uke 3 kan ses på som den "anbefalt" fristen, mandagen i uke 4 (siste uke i meldeperiode + 2 uker) er siste frist Melder du etter mandag i uke 4, blir du fratrukket for antallet arbeidsdager som er mellom mandagen i uke 3 og dagen du har sendt meldekortet 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Nå er jeg litt forvirret. Jeg er mottaker av dagpenger og har fått fastsatt i vedtaket en ukentlig arbeidstid på 21 timer pr uke. Jeg leverte meldekort i går med 24 timer den ene uken og den andre uken 0 timer. På meldekortet står det: ferdig beregnet men ikke noe brutto beløp. ikke bindestreken engang som pleier å stå der. Jeg trodde de 24 fastsatte timene var innenfor pr uke, ikke for hele meldekortperioden? Anonymous poster hash: fc6dc...da6 Mener at det gjelder per meldekort. Dvs, om 24 timer gir for mange timer for to uker så får du ikke en krone og det gir det jo tydeligvis i dette tilfellet. Du skal ikke jobbe mer enn 50 % av din fastsatte arbeidstid før du mister dagpenger. Jobber du 100 % en uke så har du jobbet mer enn 50 % per uke. Anonymous poster hash: 467cf...92d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Nå er jeg litt forvirret. Jeg er mottaker av dagpenger og har fått fastsatt i vedtaket en ukentlig arbeidstid på 21 timer pr uke. Jeg leverte meldekort i går med 24 timer den ene uken og den andre uken 0 timer. På meldekortet står det: ferdig beregnet men ikke noe brutto beløp. ikke bindestreken engang som pleier å stå der. Jeg trodde de 24 fastsatte timene var innenfor pr uke, ikke for hele meldekortperioden?Anonymous poster hash: fc6dc...da6 [/quote Timene gjelder for hele meldeperioden. Jobber du mer enn 21 timer totalt over de to ukene mister du dagpengene...Anonymous poster hash: 5017a...cda 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Reglene er slik, ja. Du kan jobbe inntil 50% i løpet av dagpengeperioden som er på 14 dager uten å miste dagpengene. Så da blir det sånn at når du har et timeantall på 21 timer så kan du jobbe halvparten av det, altså 21 timer på to uker. Siden du da har jobbet 24 timer så mister du dagpengene for resten av perioden. Anonymous poster hash: d142f...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Timene gjelder for en meldeperiode, altså 2 uker. Anonymous poster hash: bd6f0...ed6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Hvis man har en grense på 21 timer som TS, og jobber for eksempel 15 timer den ene uke og null timer den andre, får man da betalt for 21-15= 6 timer fra nav for perioden? Anonymous poster hash: 72cb9...b7f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Hvis man har en grense på 21 timer som TS, og jobber for eksempel 15 timer den ene uke og null timer den andre, får man da betalt for 21-15= 6 timer fra nav for perioden? Anonymous poster hash: 72cb9...b7f Det jeg mener er at jegt har skjønt at man regner per meldeperiode, men skal man i tillegg være begrenset for hver uke innen meldeperioden? Mao jobber man over halvparten den første uke, men ikke totalt sett i meldeperioden, hvordan beregner man, da? Mister man dagpenger for den ene uke eller får man dagpenger beregnet kun utifra summen timer i meldeperioden? Anonymous poster hash: 72cb9...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå