Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tjukt og fint hår, men etter utallige forsøk hjemmestriping, farging og avfarging og en frisør prøvde å rette opp i alt, så fikk jeg tyggishår. Det er nå2 år siden, har ikke farget det siden. Jeg klippet mye av det, men det er fortsatt mye tyggishår igjen :( :( Blir jeg aldri kvitt det? Og vokser det saktere?

Anonymous poster hash: aee6b...f81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vokser like fort som annet hår.

Anonymous poster hash: 62f88...96f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tyggishår er bare det håret som er ødelagt etter kjemisk behandling, så det vil ikke vokse ut slik for alltid. Det vil nok virke som om det vokser tregere fordi tyggishår slites bort, iallefall slik jeg opplevde det. Det knekte rett og slett av og "spiser" håret nedenfra og opp.

Det beste du kan gjøre er å kjøre proteinkuring + fukt og klippe bort så mye som mulig.

Anonymous poster hash: 549d1...773
AnonymBruker
Skrevet

Tyggishår er bare det håret som er ødelagt etter kjemisk behandling, så det vil ikke vokse ut slik for alltid. Det vil nok virke som om det vokser tregere fordi tyggishår slites bort, iallefall slik jeg opplevde det. Det knekte rett og slett av og "spiser" håret nedenfra og opp.

Det beste du kan gjøre er å kjøre proteinkuring + fukt og klippe bort så mye som mulig.

Anonymous poster hash: 549d1...773

Jeg er flink å Kure og bruke de riktige produktene, klippet meg også til over kragebeinet, men tyggishåret (når jeg drar det ut) så er det tyggis helt til roten :( det er det som bekymrer meg

Skrevet

Veldig rart om du har tyggishår helt oppe ved roten hvis det ikke er farget, det får jeg ikke til å stemme. Det skal være veldig kjemisk behandlet, eller veldig langt og gammelt hvis det skal knekke på det viset.

Skrevet

Jeg er flink å Kure og bruke de riktige produktene, klippet meg også til over kragebeinet, men tyggishåret (når jeg drar det ut) så er det tyggis helt til roten :( det er det som bekymrer meg

Håret mitt strekker seg også litt når jeg drar i det når det er vått, og det er helt normalt sunt. Unngår å gjøre det som best jeg kan da, kan jo umulig være bra for håret!

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart om du har tyggishår helt oppe ved roten hvis det ikke er farget, det får jeg ikke til å stemme. Det skal være veldig kjemisk behandlet, eller veldig langt og gammelt hvis det skal knekke på det viset.

Jeg behandlet det som sagt veeeldig før, men det er over to år siden. Det var da det ble tyggis. Etter det har jeg ikke gjort noe som kan skade det i det hele tatt, men det går aldri bort

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt strekker seg også litt når jeg drar i det når det er vått, og det er helt normalt sunt. Unngår å gjøre det som best jeg kan da, kan jo umulig være bra for håret!

Jeg har nappet myyye ut, jeg :( Redd jeg blir skallet snart :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg behandlet det som sagt veeeldig før, men det er over to år siden. Det var da det ble tyggis. Etter det har jeg ikke gjort noe som kan skade det i det hele tatt, men det går aldri bort

Så du mener det nye håret som vokser ut, er tyggishår? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 81b3e...be0

AnonymBruker
Skrevet

Så du mener det nye håret som vokser ut, er tyggishår? :sjokkert:

Nei gud, jeg håper da ikke det? Går det an? :O men jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg har så mye tyggishår fortsatt. Har jo klippet mange ganger, men de stedene der det er tyggis, så er det hele veien. Fra rot til tupp.

AnonymBruker
Skrevet

Nei gud, jeg håper da ikke det? Går det an? :O men jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg har så mye tyggishår fortsatt. Har jo klippet mange ganger, men de stedene der det er tyggis, så er det hele veien. Fra rot til tupp.

Skjønner ikke helt...Du sier at der det er tyggis, er det tyggis hele veien, fra rot til tupp, selv etter to år?

Ser du ikke forskjell på røttene og tyggishåret, som åpenbart må ha blitt lenger etter to år?

Jeg stusset mitt lange hår ved juletider, men ser at det har vokst mye siden da.

Poenget er at det må jo være forskjell på røttene og tyggishåret, og at røttene må ha begynt å bli endel legre etter to år?

Ellers : viktig med sunt kosthold til håret.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt...Du sier at der det er tyggis, er det tyggis hele veien, fra rot til tupp, selv etter to år?

Ser du ikke forskjell på røttene og tyggishåret, som åpenbart må ha blitt lenger etter to år?

Jeg stusset mitt lange hår ved juletider, men ser at det har vokst mye siden da.

Poenget er at det må jo være forskjell på røttene og tyggishåret, og at røttene må ha begynt å bli endel legre etter to år?

Ellers : viktig med sunt kosthold til håret.

Det er det jeg ikke skjønner jeg heller :( For det er tyggis fra rot til tupp, selv etter to år. Jeg drar ut skikkelige klaser med hår, helt fra roten, og da er alt tyggiiis 😩😩

Skrevet

Kur håret med ekstra virgin kokosolje en gang per uke. Masser godt inn i tørt hår - fra rot til spiss (altså hele håret inkludert hodebunn - da oljen er næringsrik for hårrøttene også). Ta håret i en løs flette og sov med oljen over natten. Så vasker du det ut dagen etter. Jeg lover deg - det gjør mirakler for håret ditt!

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden er tyggishår?

Anonymous poster hash: 70da0...ed2
  • Liker 2
Skrevet

Hårrøttene dine vet ikke at du har ødelagt hår så det vokser selvfølgelig like raskt som før. Men du bør klippe bort alt det slitte. Det er ødelagt og må bort uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden er tyggishår?

Anonymous poster hash: 70da0...ed2

Det blir tyggis/gummi-aktig hvis man f.eks. bleker håret for mye. Som meg.

Skrevet (endret)

Merkeleg. Om det er frå rot til spiss må jo problemet ligge i hårrøttene/hodebunnen.

Hadde det vore meg hadde eg tatt ein tur til legen. Kanskje du kan spørje frisøren neste gong du er der? Kan vere dei har erfaring med det.

Forresten: Det kan vere du kurer håret for mykje rett og slett!

Endret av Kjibba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...