deima Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Hei. Jeg går i 10-ende og skal begynne på videregående i Bergen til neste år. På grunn av det må jeg flytte heime fra siden jeg bur på et veldig lite sted som gjør nødvendig å flyte ut. Jeg har sett litt på boliger på finn og hybel.no og tenker å bu i en bofellesskap får det er så dyrt å leie leilighet med berre bustipend. Dei fleste som leie ut rom osv på finn ønsker studenter i 20-åra, og jeg vil helst bu med noen på samme alder som meg. Så jeg føller at det blir vanskelig å finna bolig til en 16-åring. Hva trur det? Hvor kunne jeg finne? nettsider? Vett dere noen organisasjoner, priv person, nettsider eller noe som kan hjelpe å finn bolig til studenter under 18 år, eller er det nettsider, facebooksider, osv som er får studenter rundt 16. Ellers har derre generelt noe tips til meg som skal flytte ut som 16-åring som er på leit etter bolig?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Du er ikke student på videregående skole, du er elev. Anonymous poster hash: 06ba6...af4 5
Gjest Christina146 Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Du kan legge ut en annonse på finn.no om du søker et rom. Kan ikke foreldrene hjelpe deg med dette?
Invicta Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Jeg hadde ringt til skolen min og spurt, de har sikkert vært borti den problemstillingen tidligere og kan hjelpe deg med tips. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Jeg vet at boliger gjennom studentsamskipnaden også retter seg mot elever i videregående utdanning. Dette kan du eventuelt søke på, men det er jo veldig sent nå da. Anonymous poster hash: 09e3a...b80
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Hvilken videregående skal du gå på? Anonymous poster hash: dc3ba...98f
deima Skrevet 24. mai 2015 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2015 Du kan legge ut en annonse på finn.no om du søker et rom. Kan ikke foreldrene hjelpe deg med dette? Dei gjør jo det, men dei vett like mye som meg innenfor det. Dei har aldri har vært borti noe slik
deima Skrevet 24. mai 2015 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2015 Hvilken videregående skal du gå på? Anonymous poster hash: dc3ba...98f Jeg skal på Danielsen Videregående.
Daiquiry Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Dine foreldre er pliktig til å betale deg bidrag så lenge du går på videregående skole. Dette søker du via NAV.
deima Skrevet 24. mai 2015 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2015 Dine foreldre er pliktig til å betale deg bidrag så lenge du går på videregående skole. Dette søker du via NAV. HAHA, det vett jeg, har vell ikke sagt at jeg skal betale alt selv, men når det gjelder å finne bolig så er det ikke så veldig mye dei kan hjelpe enn da jeg kan gjøre selv.
Gjest Sukkerbit Skrevet 24. mai 2015 #11 Skrevet 24. mai 2015 Du er ikke student på videregående skole, du er elev. Anonymous poster hash: 06ba6...af4 Dette hjalp sikkert TS enormt mye! Dine foreldre er pliktig til å betale deg bidrag så lenge du går på videregående skole. Dette søker du via NAV. Hvis foreldre betaler frivillig er dette aller best. Man kan fastsette barnebidraget gjennom NAV, men foreldre betaler frivillig. Tenker da på at det er best for forholdet mellom barnet og foreldrene. Barnet kan uansett ikke søke selv da hun er under 18, så. Jeg var 16 selv da jeg flyttet hjemmefra TS og hadde null problemer med å få hybel. Fikk det vel på første hybelen jeg ringte på. Du finner annonser i lokalaviser (og da nettavisen normalt sett), finn.no og hybel.no av de jeg vet. Det pleier ikke å være noe problem å finne. Skriv en fin, men kort søkertekst om at du er 16 år, hvor du kommer fra, hvor du skal gå på skole og at du ikke røyker og er stille og rolig f.eks. Kontrakt må du eventuelt da underskrive med foreldre. Lykke til.
Daiquiry Skrevet 24. mai 2015 #12 Skrevet 24. mai 2015 Selvfølgelig er det best at man blir enige, ville bare at TS skulle vite om det, hvis hun/han ikke visste om det fra før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå