Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et lite spørsmål: man får en innbydelse til barndåp der det står at man er invitert i barndåp den og den dagen kl da og da, kirke, kl og sted.

Og så står det at man må svare inne.

Hva gjør du? Svarer du til tidsfristen eller må de som har bedt deg ringe deg for og være sikker på om du har fått invitasjonen da du ikke har svart en uke etter svarfristen?

Går du i kirken? For det er jo det som er selve dåpen og ikke selskapet etterpå??? Eller er poenget at du kommer jo i selskapet, så da spiller det ingen rolle om du kommer i kirken eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer på innbydelser med en gang jeg mottar de.

Ang. barnedåper, drar jeg i kirken for å overvære selve sermonien.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Svarer innen tidsfristen, og kan jeg er jeg med både i kirken og i selskapet etterpå.

Skrevet

Selvfølgelig svarer jeg innen fristen, hater folk som ikke gjør det selv.

Skrevet

En selvfølge at man svarer innen fristen og hadde dratt til kirken får å få med selve dåpen....

Skrevet

jeg også :)

Skrevet

Jeg også! 8)

Skrevet

jeg også :)

Samme her. Det er jo det som er meningen med dåpen og jeg mener man må ha en god grunn for ikke å møte i kirken når man er bedt til dåp. Opplevde en gang at halve familien til dåpsbarnets mor ikke kom i kirken fordi de var fyllesyke. De kom ravende i mer eller mindre dårlig form til selskapet etterpå og lurte på om det ikke var noe øl å få til maten. :o

Skrevet

Alle invitasjoner/innbydelser svares på så fort man vet hva man skal svare ( :wink: )

og selvfølgelig innen fristen.

Noe annet ville vært uhøflig!

Er dåpen i kirken møter jeg selvsagt opp der. :)

Skrevet

Takk for alle svarene!

Grunnen til at jeg spurte var at vi hadde barndåp på søndag.

Jeg hadde sendt ut innbydelser i god tid og bedt om svar ca. tre uker før barndåpen fordi vi skulle på ferie og jeg skulle jo bestille mat.

I innbydelsen skriver jeg at det er i den kirken kl.slett, stedet det skal være selskap etterpå og at de må svare innen da og da. Av tredve gjester må jeg ringe seks stykker og spørre om de kommer. Ikke engang da klarer de og gi et ordentlig svar.

På selve dagen, kommer det tre besteforeldre, fire faddere og en god venninn av meg med sin fam. til kirken.

Resten kommer til selskapet. Flere som ikke en gang kommer bort og gratulerer oss med dagen. Gaven så jeg først da jeg så på gavebordet. Og så fort de hadde spist, så forsvant de ut døra.

Nå må jeg fortelle det at dette er kun familie, kun et vennepar var bedt. Vi har et veldig dårlig familieforhold. Men nå hadde jeg valgt og be alle for nok en gang prøve og ha en sosial sammenkomst.

Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg enten bedt gode venner istedetfor eller droppet selskapet og kun hatt middag med besteforeldre og faddere.

Er jeg smålig? Mannen min syns jeg lager en "stor sak ut av ingenting", men jeg er oppdratt til og komme til hele "pakka" eller la vær og komme. mannen min sier at han skjønner at de ikke ville komme i kirken. Han er ikke så glad i kirken, men jeg er ikke kristen selv, men en hyggelig sermoni er det jo.

Og selv om jeg ikke flyr ned kirkedøra, så ville jeg gått hvis jeg hadde blitt bedt i barndåp eller bryllup.

Jeg hadde fint overlevd at de hadde takket nei og jeg gjorde ikke dett for gavene sin skyld.

Men min mann bryr seg overhodet ikke.....Er det fordi det gjaldt hans familie.............

Jeg hadde reagert akkurat på samme måte hvis noen i min familie hadde oppført seg slik.

Kanskje de boikottet barndåpen fordi vi valgte "feil" faddere?

Skrevet

Tror ikke det hjelper å analysere det i hjel. Du sier selv at familieforholdet ikke er det beste......du prøvde..det gikk ikke....så vet du det til neste anledning

Skrevet

Familieforholdene her sluttet jeg og analyserer for flere år siden, men som jeg skrev jeg prøvde igjen og nå gjør jeg det ikke mere.

Men ville bare høre hva andre mente slik at jeg ikke skulle gruble på om jeg gjorde det rette.

Men nå skjønner jeg at jeg ikke er helt unormal.............Skulle bare ha det bekreftet :hoho:

Gjest momseline
Skrevet

Forstår ikke helt..

Du er ikke kristen, og din man liker ikke å gå i kirken...

Hvorfor ble barnet døpt?

Skrevet

Vi vurderte navnedag, men vi er døpt begge to pluss de tre eldste barn våres.

Så det ble vel egentlig vurdert utifra en gammel og for meg en hyggelig tradisjon.

Mannen min er vel egentlig en sånn som gjør "ting av gammel vane". Kanskje ikke helt riktig og beskrive en barndåp slik, men vi valgte det mest pga tradisjon.

Jeg synes stemningen og det som hører med en kirkelig barndåp er noe helt spesielt.

I tillegg så er alle barna døpt i samme kjolen som jeg ble døpt i.

Men jeg skjønner hva du mener, momseline.

mmmm, nå fikk jeg lyst på bamsemums.....sånn er de når man er på slanker`n........... :)

Skrevet
Alle invitasjoner/innbydelser svares på så fort man vet hva man skal svare ( :wink: )

og selvfølgelig innen fristen.

Noe annet ville vært uhøflig!

Er dåpen i kirken møter jeg selvsagt opp der. :)

:enig_animasjon:

Koldbruna

Gjest Anonymous
Skrevet

Selvsagt svarer man innen fristen. utrolig irriterende å vente på svar fra noen.

selvsagt går man i kirken.Noe annet er uhøflig.

har sett eksempel på at de takker ja, men ikke møter opp i kirken pga de synes det er kjedelig. Det har hendt i konfirmason også.

Liker det ikke sier noen, men da bør de heller takke nei.

Skrevet

Godt og få vite hva dere mener. Trodde jeg var helt sær som ble litt skuffet og noe irritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...