Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg så nylig et program om folkemordet i Armenia på BBC, jeg synes det var sjokkerende hvor bestialske (tet som nå er Tyrkia) og andre naboer gikk til verks i mot armenerne.

Men det som er enda rare er hvordan Tyrkia ved hjelp av trusler har fått Europa og andre til å ikke skrive om dette. Selv i moderne bla Engelske historie bøker er dette sensurert vekk, det samme i flere andre sammenhenger.

Jeg begriper ikke helt hvorfor, er det fordi det var muslimers utryddelse av en folkegruppe fordi de var kristne og at dette kan skade Europas syn på Islam?

Er Tyrkia et mektig Nato land som man må føye seg etter?

Jeg synes det er utrolig at Eurovisjon krevde sensur av Armenias bidrag don't deny, antagelig for å tekkes Tyrkia.

http://www.dagbladet.no/2015/05/24/kultur/armenia/tyrkia/folkemord/historie/39325442/

Les også

http://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide

Frankrike har nylig gitt folkemordet status på samme nivå som Holocaust.

Norge, Obama og andre kvier seg.

Anonymous poster hash: 7c691...684

Endret av pinar
Fjernet bilde med upassende innhold.
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er så veldokumentert, ikke bare bilder, men dokumenter, historier fra andre lands diplomater, prester, leger osv osv, så at Tyrkia (det faens bedritne møkkalandet) ikke kan stå for dette folkemordet er bare enda en skamplett på det landets historie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på folkemordet, men vet om mange som blånekter. Hver enkelt får gjøre seg opp sin egen mening.

Anonymous poster hash: 1ab39...fcb
AnonymBruker
Skrevet

Men det som er enda rare er hvordan Tyrkia ved hjelp av trusler har fått Europa og andre til å ikke skrive om dette. Selv i moderne bla Engelske historie bøker er dette sensurert vekk

Man prøver å bli venner med muslimene. Vi er kanskje uvenner nok fra før, om vi ikke skal begynne å dra opp hundre år gamle folkemord? Selv om jeg tror det er sant at folkemordet har funnet sted, tror jeg det er best å glemme det og begynne med blanke ark. Vi trenger ikke hisse opp muslimene unødig.

Grunnen til at Armenia måtte endre tittelen på låten sin var at Eurovision ikke skal ha politisk innhold.

AnonymBruker
Skrevet

De korsfestet jenter, ja. Ikke ulikt hvordan IS gjør i dag. Det kom fugler for å spise dem mens de hang der.

ladailymirror.files.wordpress.com/2015/04/image25.png?w=684&h=494

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Norge? Anerkjenner vi det armenske folkemordet?

Skrevet

Typen er av armensk opprinnelse og synes såklart det er forferdelig at ingen vil innrømme hva som har skjedd..

Lurer på om det har noe å gjøre med Tyrkias øknomiske "bidrag" og eventuelt Tyrkias forhold til Russland?

Skrevet

Typen er av armensk opprinnelse og synes såklart det er forferdelig at ingen vil innrømme hva som har skjedd..

Lurer på om det har noe å gjøre med Tyrkias øknomiske "bidrag" og eventuelt Tyrkias forhold til Russland?

Forholdet til Russland på den tiden var nok en av de viktigste grunnene til at det skjedde, at det ble fryktet et armenerne støttet Russland. Russland er også et av landene som annerkjenner at det var et folkemord.

Nei, ikke offisielt i alle fall. Men jeg tror du skal lete lenge etter nordmenn som vet noe om temaet som benekter at det var et folkemord.

• Liker 1
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Jeg vil si at det å ikke anerkjenne folkemordet i Armenia. Er like ille som å ikke anerkjenne holocaust.

Skrevet

Nei, dessverre. Hverken de rød-grønne eller den nye regjeringen ønsker å gjøre det. Forholdet til Tyrkia er viktigere.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det var musliomer som ble drept og ikke kristne, hadde vi hørt mer om det da mon tro?

Anonymous poster hash: a4a11...20e
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Dersom det var musliomer som ble drept og ikke kristne, hadde vi hørt mer om det da mon tro?

Anonymous poster hash: a4a11...20e

Ja vi hadde det.

Skrevet

Jeg tror på folkemordet, men vet om mange som blånekter. Hver enkelt får gjøre seg opp sin egen mening.

Er det ikke litt tåpelig å gjøre seg opp sin egen mening om fakta som om fakta ikke betyr noe?

Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
AnonymBruker
Skrevet

Man prøver å bli venner med muslimene. Vi er kanskje uvenner nok fra før, om vi ikke skal begynne å dra opp hundre år gamle folkemord? Selv om jeg tror det er sant at folkemordet har funnet sted, tror jeg det er best å glemme det og begynne med blanke ark. Vi trenger ikke hisse opp muslimene unødig.

Grunnen til at Armenia måtte endre tittelen på låten sin var at Eurovision ikke skal ha politisk innhold.

Det er viktig å lære av historien, kanskje dette viser oss at det er dumt å blande religioner.

Anonymous poster hash: 7c691...684

• Liker 1
Skrevet

At en fasciststat som Tyrkia ikke anerkjenner folkemordet er ingen overraskelse, at siviliserte land som Norge svelger slike løgner er pinlig og vitner om en stygg rævslikking av tyrkernes løgner.

Skrevet

At en fasciststat som Tyrkia ikke anerkjenner folkemordet er ingen overraskelse, at siviliserte land som Norge svelger slike løgner er pinlig og vitner om en stygg rævslikking av tyrkernes løgner.

Vennligst forklar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...