AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Etter å ha lest en del her har jeg fått inntrykk av at mange synes det er "ekkelt" når voksne over en viss alder får barn... Jeg har selv foreldre som var rundt 45-50 år da jeg ble født, og jeg har aldri sett på dette som ekkelt eller unaturlig. De møtte hverandre rett og slett ikke tidligere, og de ønsket ikke barn da de var 20-30 år. De er begge unge til sinns og er utrolig gode og trygge foreldre, og de planlegger å jobbe så lenge som mulig, helst til de er 75 år. De lever sunt og aktivt, og så lenge ikke noe uforutsett skjer vil de sannsynligvis leve lenge. De får kanskje ikke oppleve barnebarn, men jeg har selv aldri hatt besteforeldre i livet og har aldri følt at noe har manglet. Kan selvfølgelig skjønne at folk som har besteforeldre som er på alderen til foreldrene mine synes det er rart å tenke på at disse skal få barn, men dersom det er voksne mennesker som ikke har barn fra før, synes dere det er ekkelt? Bare rent nysgjerrig. Jeg er veldig takknemlig for at foreldrene mine valgte å få meg og søsteren min (noen år eldre enn meg)! Så, hva er din aldergrense før du synes det blir ekkelt? Og begrunnelse? Anonymous poster hash: 38670...410
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Ekkelt? Aldri sett på det sånn, uansett alder. Anonymous poster hash: 2c657...d79 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Det er nok mest unge mødre og andre som vil rettferdiggjøre at de får barn tidlig som har et behov for å sette disse merkelappene på eldre mødre. Husk at for ikke mange tiår siden var det helt normalt med store barnekull i Norge og da fikk man gjerne barn fra man var tjue til man ble over førti. Anonymous poster hash: 1d153...755 4
Maddebs Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Synes vel absolutt ikke at det er ekkelt! Det finnes det ingen grunn til. Eneste som er viktig dersom foreldrene er "eldre" enn "vanlig" (blir jo egentlig litt teit å si det sånn, men finner ingen annen måte) er at de klarer å følge med på barna sine og orker ansvaret med dem utover det må folk få barn når de føler for det selv 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Aldri tenkt på det som ekkelt, men jeg synes det virker risikabelt å få barn når man nærmer seg 50. Anonymous poster hash: 0f79e...cc2
minister-mio Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Hvor har du fått inntrykket av at det er ekkelt? Det har jeg aldri lest her inne
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Etter å ha lest en del her har jeg fått inntrykk av at mange synes det er "ekkelt" når voksne over en viss alder får barn... J Anonymous poster hash: 38670...410 Eneste gangene jeg har sett eller hørt at noen ungommer synes det er "ekkelt" når voksne over en viss alder får barn, er nå foreldre begynner med "runde 2", altså får en attpåklatt. Det er jo en kjensgjerning at foreldre ikke har sex. Alle vet det, men ingen liker det. Og når de eldste får vite at de skal få småsøsken, får de også bekreftet at foreldrene har hatt sex, og det blir "æsj, ekkelt". Ut over dette har jeg aldri hørt noe tilsvarende om godt voksne/middelaldrende foreldre. Anonymous poster hash: 660a3...a32
Maddebs Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Eneste gangene jeg har sett eller hørt at noen ungommer synes det er "ekkelt" når voksne over en viss alder får barn, er nå foreldre begynner med "runde 2", altså får en attpåklatt. Det er jo en kjensgjerning at foreldre ikke har sex. Alle vet det, men ingen liker det. Og når de eldste får vite at de skal få småsøsken, får de også bekreftet at foreldrene har hatt sex, og det blir "æsj, ekkelt". Ut over dette har jeg aldri hørt noe tilsvarende om godt voksne/middelaldrende foreldre. Anonymous poster hash: 660a3...a32 Støtter denne uten tvil! Husker mine foreldre skulle sette i gang med runde to da jeg var 18. Selve sex greiene var ikke problemet, men jeg fant det unødvendig og responderte med æsj.. Husker det ikke var spesielt kult at barnebarn og søsken kunne havne med noen få års mellomrom. 😄
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Er ekkelt med tenåringsmødre og unge mødre.Anonymous poster hash: 86def...26d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå