Trompeten Skrevet 24. mai 2015 #1 Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg lurer på om dere kunne lære meg noen gåter. Jeg har et eksempel på en slik gåte: En mann ligger kun iført bokseren, midt ute på jordet, med en pinne i hånda. Hva har skjedd? eller. En mann satt og så på tv, plutslig reiste han seg opp og gikk opp trappa, skrudde på lyset, og gikk ned trappa igjen. Deretter tok han sitt eget liv. Hva skjedde? eller. Politiet måtte bryte opp døren, fordi den var låst innenifra. De kommer inn i rommet som er helt tomt, bortsett fra en man som har tatt sitt eget liv ved henging. Det er to meter (!!) fra gulvet og opp til beina hans. Hva har skjedd? Hvis dere vil, så er det bare å gjette på disse spørsmålene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 24. mai 2015 #2 Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg liker gåter, men disse ble litt for kryptiske. Er dette spørsmål man får på politihøgskolen, ved intervju? Og hva mener du med ja/nei-spørsmål? Det går vel ikke an å svare bare enten ja eller nei på disse gåtene. Den eneste løsningen jeg finner på den siste gåten, er at det er veldig høyt under taket, og at han har stått på en stige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Del Skrevet 24. mai 2015 Usikker på hva du mener med ja-nei-spørsmål. Gåtene har iallefall helt andre svar enn bare ja-nei. Men du finner en del her. http://www.n4f.no/forum/archive/index.php/t-1539.html Anonymous poster hash: 2ad8b...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 24. mai 2015 #4 Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg lurer på om dere kunne lære meg noen gåter. Jeg har et eksempel på en slik gåte: En mann ligger kun iført bokseren, midt ute på jordet, med en pinne i hånda. Hva har skjedd? eller. En mann satt og så på tv, plutslig reiste han seg opp og gikk opp trappa, skrudde på lyset, og gikk ned trappa igjen. Deretter tok han sitt eget liv. Hva skjedde? eller. Politiet måtte bryte opp døren, fordi den var låst innenifra. De kommer inn i rommet som er helt tomt, bortsett fra en man som har tatt sitt eget liv ved henging. Det er to meter (!!) fra gulvet og opp til beina hans. Hva har skjedd? Hvis dere vil, så er det bare å gjette på disse spørsmålene 1. Han er fyrvokter, skrudde av lyset og når han skrur det på ser han at et skip har gått på grunn. 2. Her mangler du vel info om vannet på gulvet? Han sto på en isblokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trompeten Skrevet 24. mai 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) 1. Han er fyrvokter, skrudde av lyset og når han skrur det på ser han at et skip har gått på grunn. 2. Her mangler du vel info om vannet på gulvet? Han sto på en isblokk. 1: Bortimot riktig. Det man skal frem til er at han sitter å ser på nyhetene på tv, og ser at et skip har gått på grunn og mange mennesker har omkommet. Da kommer han på at han har glemt å skru på lyset på fyret sitt, og går opp for å skru på dette. Han klarer ikke leve med konsekvensene og tar sitt liv. Brutalt 2: Man kan jo forsåvidt prøve å gjette seg til at det er vått på gulvet. Hvis man sier det er vann på gulvet, vil man jo skjønne oppgaven med en gang. Men det kan jo ha tørket bort også.. og for å være ekstra vannskelig så kan man gjette seg til at han har stått på tørris Endret 24. mai 2015 av Trompeten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 24. mai 2015 #6 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) - Endret 7. mars 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trompeten Skrevet 24. mai 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Jeg liker gåter, men disse ble litt for kryptiske. Er dette spørsmål man får på politihøgskolen, ved intervju? Og hva mener du med ja/nei-spørsmål? Det går vel ikke an å svare bare enten ja eller nei på disse gåtene. Den eneste løsningen jeg finner på den siste gåten, er at det er veldig høyt under taket, og at han har stått på en stige. Det er sånne gåter/leker man kan gjøre når man sitter i bilen på langturer. Man er 3 personer (eller 2), også mens den ene sitter på fasiten, så må de to andre spørre et ja/nei-spørsmål for å komme nærmere svaret. Får man nei, så er det neste mann sin tur å spørre. Også bytter man på Nå er løsningen beskrevet oppe.. men for å ta det her: hvis man spør om han har stått på stige, så er svaret enkelt og greit nei, og man må spørre et nytt ja/nei-spørsmål. Endret 24. mai 2015 av Trompeten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trompeten Skrevet 24. mai 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 24. mai 2015 Det kan jo være mange forskjellige svar på disse gåtene, selv om det kun er ett som er tenkt som det riktige. Har du noen forslag på en annen fasit enn de to som er nevnt nå, så gjerne del med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 24. mai 2015 #9 Del Skrevet 24. mai 2015 Det er sånne gåter/leker man kan gjøre når man sitter i bilen. Man er 3 personer (eller 2), også mens den ene sitter på fasiten, så må de to andre spørre et ja/nei-spørsmål for å komme nærmere svaret. Får man nei, så er det neste mann sin tur å spørre. Også bytter man på Nå er løsningen beskrevet oppe.. men for å ta det her: hvis man spør om han har ståt med stige, så er svaret enkelt og greit nei, og man må spørre et nytt ja/nei-spørsmål. Aha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superbananhoppe Skrevet 22. mars 2023 #10 Del Skrevet 22. mars 2023 https://mikkel-27127879.hubspotpagebuilder.eu/ja-nei-gåter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå