Gå til innhold

reise alene med barn, trenger tips, finn ingenting selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har så lyst å ta med meg sønnen min ut å reise før han begynner i bhg og jeg på skolen. Han blir et år i juli. Men hvor er det trygt å reise som ung mor(21) med lite barn? All inklusiv? Noen som har reist alene med barn før og har tips? Generelt. Tanken både skremmer meg og samtidig er jeg så klar for å sette meg på flyet :P har selv reist på utlandsreiser 2-3 ganger i året fra jeg var liten, så er vandt med å reise, men ikke med barn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett barn i den alderen vil ha det minst like moro i si, Danmark, nabohuset, hos Mormor etc.

Så du trenger ikke reise så langt om det er for barnet sin del. Men om du selv har lyst på en tur så er det ikke så dramatisk. Var nødt til å reise en del med fly når minstemann var under ett år, og det gikk veldig greit. Du får lov til å ha en liten trille med deg helt frem til flyet, og de gir den tilbake med en gang du kommer ut, så du slipper å bære rundt på barnet hele tiden.

Det som er mest krevende er flyturen. Der gjør trykket veldig vondt for de, og det er ikke uvanlig at de minste gråter hele turen. De er trangt og lite plass for deg å trøste barnet. Så små barn får heller ikke egne seter, så de må sitte på ditt fang. Tror heller ikke de har bagasje, så både ditt og ditt barns bagasje må i samme koffert.

Etter å ha reist en del med veldig små barn vil jeg nok annbefale å heller dra en plass hvor du slipper fly. Barna har det helt supert uansett, så lenge du er i ett godt humør og det ikke er for varmt eller for kaldt.Vi er så heldige at vi bor nærme danskebåten. Så vi leide oss inn på feriesenter med lekeland og badebasseng.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fly. Spar barnet ditt for det, og spar de andre reisende for et potensielt skrikende barn. Som Atomica sier, barn kan få like mye glede av en kortere reise. Du skriver ikke hvor du bor, men hva med Danmark? Strendene på vestkysten er ganske unike, og Fårup Sommerland er bra og billig.

Anonymous poster hash: 9d65b...230
AnonymBruker
Skrevet

Når han er så liten støtter jeg å ikke dra så langt. Både fordi han ikke vil huske så mye av turen, og fordi han vil ha det helt topp hvis dere f.eks drar til Legoland. Jeg var 4 år da jeg dro på min første syden-tur, og den husker jeg. :)

Anonymous poster hash: c38d8...af2
Skrevet

En ettåring har da ikke noe spesielt glede av å dra til Legoland eller andre sommerparker? En treåring derimot... Tipper han koser seg vel så mye på en "sydenferie" der han kan tusle rundt i badebleia/uv-drakt, plaske i vann og leke med sand. Kanskje greit å holde holde seg unna de aller varmeste stedene riktignok, og i juli er det jo veldig varmt i hele "Syden".

TS: folk reiser med barna sine hele tiden, og når han er så liten er han som regel fornøyd så lenge mamma er fornøyd! Men hvis du ikke er helt komfortabel med å reise alene kan det jo hende du kan få med deg ei venninne eller et familiemedlem? :)

Skrevet

Sjekk ut ving sine Sunwinganlegg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt til Hellas eller annet varmt land, til et fint hotell med barnebassenge og strand. Gjorde det da min sønn var 9 mnd. Han koset seg han :)

Nå skal vi reise til Tyrkia sammen, bare han og jeg, om noen dager, og vi skal til et hotell med veldig bra opplegg for barn. Masse bassenger, vannsklier, lekeplass, barneklubb, strand, all inclusive. Kommer nok til å holde oss på hotellområdet hele ferien ;)

Anonymous poster hash: 686a6...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...