AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken BMI jeg ønsker. De er innafor normalen. Vil noen legge ut bilde av egen kropp og skrive BMI slik at jeg ser hvordan ulike BMI ser ut? Anonymous poster hash: 595d7...8da
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 du finner disse bildene lett ved å google Anonymous poster hash: 99333...f1b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Sjekk My Body Gallery. Den siden har ikke BMI, men den har høyde og vekt. Så velger du din høyde og så får du se ulike kropper med den høyden. Men folk er bygget forskjellig, så en BMI kan være overvektig for en person og undervektig for en annen selv om man har samme høyde. Anonymous poster hash: 47646...0f6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Sjekk My Body Gallery. Den siden har ikke BMI, men den har høyde og vekt. Så velger du din høyde og så får du se ulike kropper med den høyden. Men folk er bygget forskjellig, så en BMI kan være overvektig for en person og undervektig for en annen selv om man har samme høyde. Anonymous poster hash: 47646...0f6 BMI kan ikke være overvektig for en og undervektig for en annen med samme høyde? Lik BMI er lik den samme BMIen? Jeg tror du blander med kg her. Anonymous poster hash: 595d7...8da Anonymous poster hash: 595d7...8da
Inwe Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 BMI kan ikke være overvektig for en og undervektig for en annen med samme høyde? Lik BMI er lik den samme BMIen? Jeg tror du blander med kg her. Anonymous poster hash: 595d7...8da Anonymous poster hash: 595d7...8da Du kan iallefall se både overvektig ut og undervektig ut med samme bmi da denne ikke tar hensyn til feks muskelmasse. 3
Taklampe Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 (endret) BMI kan ikke være overvektig for en og undervektig for en annen med samme høyde? Lik BMI er lik den samme BMIen? Jeg tror du blander med kg her. Anonymous poster hash: 595d7...8da Anonymous poster hash: 595d7...8da Det stemmer. BMI ser ikke forskjell på fett og muskelmasse. Derfor går det ikke an å se på BMI og bestemme seg for at sånn BMI vil jeg ha! Fordi 2 stk med samme BMI kan ha helt forskjellig kropp. Den ene kan være overvektig, mens den andre kan være slank og muskuløs for eksempel. Men likevel har de samme BMI Endret 24. mai 2015 av Taklampe 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Det stemmer. BMI ser ikke forskjell på fett og muskelmasse. Derfor går det ikke an å se på BMI og bestemme seg for at sånn BMI vil jeg ha! Fordi 2 stk med samme BMI kan ha helt forskjellig kropp. Den ene kan være overvektig, mens den andre kan være slank og muskuløs for eksempel. Men likevel har de samme BMI Nei, BMI måler jo undervekt og overvekt. En kan ikke være overvektig/undervektig med samme BMI! Klart en kan SE litt forskjellig ut. Anonymous poster hash: 595d7...8da
Taklampe Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Nei, BMI måler jo undervekt og overvekt. En kan ikke være overvektig/undervektig med samme BMI! Klart en kan SE litt forskjellig ut. Anonymous poster hash: 595d7...8da Nei, er ikke det som er greia. Har man 16 i BMI sier BMI'en til begge at de er undervektige. Men det betyr ikke at begge to har lik kroppsform eller like mye fett på kroppen for det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 BMI kan ikke være overvektig for en og undervektig for en annen med samme høyde? Lik BMI er lik den samme BMIen? Jeg tror du blander med kg her. Anonymous poster hash: 595d7...8da Nei, jeg blander ikke med kg. Det er ikke slik at BMI 24,9 alltid er normalvektig og 25,1 alltid er overvektig. BMI stemmer ikke for alle. BMI er et dårlig mål på sunn vekt for enkeltindivider, men et godt mål på folkegrupper. Noen vil ha for stor fettmasse med BMI 22 og bør gå ned i vekt, mens andre vil være skrapet med BMI 22 og bør gå opp i vekt. BMI tar ikke hensyn til muskelmasse, hvor fettet legger seg, hvor bred ramme du har og sånt. Så ikke se deg blind på BMI. Anonymous poster hash: 47646...0f6 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 BMI kan ikke være overvektig for en og undervektig for en annen med samme høyde? Lik BMI er lik den samme BMIen? Jeg tror du blander med kg her. Anonymous poster hash: 595d7...8da Anonymous poster hash: 595d7...8da Blander med kg? BMI er jo nettopp kg fordelt på høyde. BMI tar ikke noe mer hensyn til muskel- og fettmasse enn det ren kg gjør. Anonymous poster hash: cdbdf...c73 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Blander med kg? BMI er jo nettopp kg fordelt på høyde. BMI tar ikke noe mer hensyn til muskel- og fettmasse enn det ren kg gjør.Anonymous poster hash: cdbdf...c73 Er du teit? Muskler veier mere enn fett. En med 100 kg fett har lik bmi som en med 100kg muskler. Den med fettet er sykelig overvektig og den med musklene er sunn og frisk, men med store muskler.Anonymous poster hash: 7ed9b...5bd
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #12 Skrevet 25. mai 2015 Blander med kg? BMI er jo nettopp kg fordelt på høyde. BMI tar ikke noe mer hensyn til muskel- og fettmasse enn det ren kg gjør.Anonymous poster hash: cdbdf...c73 Beklager skulle sitere vedkommende over deg.Anonymous poster hash: 7ed9b...5bd
Gjest Skrevet 25. mai 2015 #13 Skrevet 25. mai 2015 Nei, BMI måler jo undervekt og overvekt. En kan ikke være overvektig/undervektig med samme BMI! Klart en kan SE litt forskjellig ut.Anonymous poster hash: 595d7...8da Jo det kan man, for BMI er selvfølgelig IKKE en fasit! BMI tar ikke hensyn til muskler vs fett, og den tar heller ikke hensyn til kroppsform. BMI er kun egnet til å si noe om en større populasjon, og er helt ubrukelig på individnivå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå