Gå til innhold

Hvordan føles egentlig forelskelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 25 år og har vært i to forhold i mitt liv, et da jeg var 16 som kun varte et par måneder og et fra jeg var 20-22. Ingen av disse gangene kan jeg huske å ha vært helt oppe i de rosa skyene i tiden før vil ble sammen. Jeg merket jeg hadde følelser for personen, men jeg var allikevel relativt jordnær til tross for litt overanalysering.

Jeg hadde en prat med noen venninner igår og alle de snakket om forelskelse som et dop nesten. Jeg har aldri følt noe slikt, så det fikk meg litt til å tenke på om jeg faktisk var forelsket eller ikke. Er det flere enn meg som har det sånn?

Anonymous poster hash: a185b...496
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som et slags rart dop. Vanskelig å forklare men du merker det ganske fort om det skjer. Men jeg tror man må gjennom en slags prøvelse altså trail and error og gjennomgå litt sammen før det eventuelt kommer. Er faktisk ganske sjeldent det bare kommer ut av intet.

AnonymBruker
Skrevet

Som en blanding av rus og galskap. Har vært forelsket bare et par ganger i mitt liv. Mange år siden nå..

Anonymous poster hash: f6d35...266

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følelsen av forelskelse er noenlunde slik:

- Man tenker mer eller mindre konstant på vedkommende
- Man kjenner ett stikk i brystet eller får sommerfugler i magen dersom man ser vedkommende eller får en melding
- Man blir ofte veldig opptatt av å hele tiden se bra ut for vedkommende

- Man oppsøker og følger med vedkommende (sjekker ut vedkommendes fb profil f.eks.)
- Man blir ofte lett sjalu dersom vedkommende gir andre masse oppmerksomhet
- Man blir overtolker for (nesten) alt vedkommende gjør

Been there many times :P

Anonymous poster hash: 9fc50...141
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er forelsket når den første du tenker på når du våkner, er det mennesket.

Når du møter henne/ham, klarer du knapt å konsentrere deg om noe annet, og når dere er borte fra hverandre går du bare og venter på å få en melding eller et livstegn.

Anonymous poster hash: 7fd68...d05
  • Liker 1
Skrevet

Forelskelse er som dop ja, enig..

Hodet kverner rundt dette mennesket døgnet rundt, og henvendelser føles som det beste som kunne skje - hver gang.

For meg er det en elsk hat situasjon fordi følelsesspekteret er så stort..

Det er litt som det utsagnet at det blir vanskelig sove fordi virkeligheten er bedre enn drømmene 💕

Skrevet

Som å være på exstacy / mdma. Virkelig dop ja.
Har bare vært så forelsket én gang ila mine 30 år, og de andre gangene kaller jeg "bare" betatt. Man kan såklart bli skikkelig betatt også og være dypt glad i noen, men det kan ikke sammelignes med forelskelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å gå inn i forhold kun ved å være betatt tror dere?

Anonymous poster hash: a185b...496
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å gå inn i forhold kun ved å være betatt tror dere? Anonymous poster hash: a185b...496

jeg tror det spørs litt hvor fort man har sex. Hvis man har det tidlig er det ikke sikkert man har rukket å få følelser enda selv om man er i gang med personen liksom.

Å definere følelser er jo ikke bestandig så lett. Selv synes jeg forelskelse føles forskjellig fra person til person jeg er sammen med.

Anonymous poster hash: 3c4c2...673

AnonymBruker
Skrevet

Følelsen av forelskelse er noenlunde slik:

- Man tenker mer eller mindre konstant på vedkommende

- Man kjenner ett stikk i brystet eller får sommerfugler i magen dersom man ser vedkommende eller får en melding

- Man blir ofte veldig opptatt av å hele tiden se bra ut for vedkommende

- Man oppsøker og følger med vedkommende (sjekker ut vedkommendes fb profil f.eks.)

- Man blir ofte lett sjalu dersom vedkommende gir andre masse oppmerksomhet

- Man blir overtolker for (nesten) alt vedkommende gjør

Been there many times :P

Anonymous poster hash: 9fc50...141

Ja. Kjenner igjen de punktene der.

I tillegg:

Hvis du ikke får melding når du er vant til det så tenker du det verste med en gang.

Hvis det går noen dager siden sist møte så tror du det er deg selv som har sagt eller gjort noe dumt forrige gang så han ikke ønsker å møte deg igjen.

Anonymous poster hash: 21326...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...