Gå til innhold

Hvor stort rom - barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort rom trenger egentlig et barn de første leveårene?
Eller hva er normalt for å si det sånn?

Vi har et stort rom vi bruker som garderobe og kontor. Har et mye mindre rom vegg i vegg som står tomt. Lurer imidlertid på om vi trenger/bør bytte om på disse rommene når vi får barn?

Et lite barn bruker vel egentlig ikke så mye plass på et rom, eller tar jeg helt feil?
Tenker at første tiden kan de jo ikke gå engang...? :)

Anonymous poster hash: 26112...5ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes godt dere kan bruke det minste rommet de første årene. Fram til de er 4-5 har mine sjelden lekt på rommene sine. Skal sies at vi har soverommene nede, og stue og lekerom i 2 etasje.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Nei, for de vil jo gjerne også leke litt i stua osv? Jeg kan liksom ikke se for meg at man lar et så lite barn oppholde seg alene på værelset akkurat. Utenom når det sover vel og merke.

Jeg bare ser så mange som ordner til de store fine værelsene til den kommende nyfødte - og lurte derav litt på hva som egentlig var normalt, og hva som trengtes.

Anonymous poster hash: 26112...5ae
AnonymBruker
Skrevet

De første årene sover de jo bare på rommet, da leker de mest i stuen. Og da er gjerne halvparten av lekene fast i stuen og.

Her har begge mine hatt små soverom først, så fått store da de kommer til den alderen hvor de leker mer på rommet, og har mer venner på besøk.

Anonymous poster hash: d9c32...521
AnonymBruker
Skrevet

Våre hadd egne tegnebord, CD-spiller med barnesanger og liten stol der de elsket å tegne på "sitt sted" fra alder 2 år. De hadde lekeplass på rommet sitt og i stuen.

Anonymous poster hash: c51e3...cc5

Skrevet

Jeg hadde ikke prioritert stort rom de første årene. 3-åringen min vil helst leke i resten av huset, og det er greit for meg. Om han en sjelden gang leker på rommet, er det også litt gulvplass i tillegg til at han kan leke i senga. Vet ikke hvor stort det er, men det er plass til seng, skap og en pult, og ikke noe særlig mer (men oppbevaring av leker under skap og seng).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...