Gjest Stina24 Skrevet 30. august 2004 #1 Del Skrevet 30. august 2004 Når er det lurest å slutte med smokk/tutt?? Ser litt merkelig ut når 4 åringer går rundt med smokk synes jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. august 2004 #2 Del Skrevet 30. august 2004 Når de skubber den over i munnviken for å prate er det på tide å slutte.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #3 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg forbinder smokken med småbarnstiden fra 0-3 år, etter dette syns jeg det ser rart ut når ungene går med smokk. Så lenge de har bleie i buksa kan man kanskje si at de er små og det er uskyldig med smokk, men når de er ferdig med bleier bør de også være ferdig med smokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 30. august 2004 #4 Del Skrevet 30. august 2004 Du kan jo se litt her http://www.mammanettet.com/design.php?side...ng/slutte_smokk Vi sluttet med sutt da vår var ca 2 år. Ga den til nissebarna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #5 Del Skrevet 30. august 2004 Du kan jo se litt her http://www.mammanettet.com/design.php?side...ng/slutte_smokk Vi sluttet med sutt da vår var ca 2 år. Ga den til nissebarna. Vi ga den til spøppelmannen..... Sikker på at nissebarna har behov for smokk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 30. august 2004 #6 Del Skrevet 30. august 2004 Sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helgalill Skrevet 30. august 2004 #7 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg forbinder smokken med småbarnstiden fra 0-3 år' date=' etter dette syns jeg det ser rart ut når ungene går med smokk. Så lenge de har bleie i buksa kan man kanskje si at de er små og det er uskyldig med smokk, men når de er ferdig med bleier bør de også være ferdig med smokken.[/quote'] Helt enig. Når jeg ser store unger med smokk så tenker jeg for meg selv at: "du som er så liten burde hatt bleier på deg i tillegg!". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 30. august 2004 #8 Del Skrevet 30. august 2004 Vi slutta akkurat med treåringe vår. Det var ett h*lvette!!! babyen skal slutte når han er rundt året for da er han ikke så stor og glemmer den litt fortere! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 30. august 2004 #9 Del Skrevet 30. august 2004 Min eldste sluttet fordi en kveld var alle smokkene søkk vekk... Fant ingen samme hvor jeg lette så da var det slutt. Da var hun rundt halvannet-to år. Minsten sluttet da han var 15 mnd. Han var en del syk da han var yngre, så jeg ventet til han var over det verste. Går som regel mye greiere jo yngre de er, for da glemmer de raskere at de har hatt den smokken der. Og så synes jeg det er skikkelig stygt med store barn som bruker smokk. Synes det er en baby/småbarn ting, og jeg synes 3 år er grensa. Men er glad vi klarte det tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 30. august 2004 #10 Del Skrevet 30. august 2004 Har to gutter på 3 og 4 som sluttet nå i sommer, Kaptein Sabeltann fikk smokkene . Det har gått over all forventning, hadde venta oss en voldsom kamp fordi de begge to var veldig avhengige av smokken (feks prata med smokken i munnviken...). For oss har det opna seg en hel ny verden, et smokkefritt liv :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sita Skrevet 30. august 2004 #11 Del Skrevet 30. august 2004 Dattera mi ville aldri ha smokk hun, den spyttet hun ut da de prøvde å gi henne det på sykehuset , men når ungene har fyllt 3 år, bør de ha avvennet seg med smokk, synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 30. august 2004 #12 Del Skrevet 30. august 2004 Vi har avvent guttene våre med smokk (jentene ville ikke ha, nei) når de var rundt 2 år. Jeg grudde meg fælt, men pappan var tøff og heiv alt som het smokker - det gikk over all forventning. Ser så stusslig ut når 4 - 5-åringer går på butikken med smokk... DA tenker jeg mitt om barneoppdragelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 30. august 2004 #13 Del Skrevet 30. august 2004 Ser så stusslig ut når 4 - 5-åringer går på butikken med smokk... DA tenker jeg mitt om barneoppdragelse... Jada, det ser dumt ut når så store unger flyr rundt med smokk, men å angripe foreldrene for dårlig barneoppdragelse er å dra det litt langt, synes jeg :o . Hva tenker du da, LoisLane? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 31. august 2004 #14 Del Skrevet 31. august 2004 Begge mine sluttet med smokk når de var fylt tre år av egen vilje. det syntes jeg er passe. Når ungene er mindre syntes jeg det er for tidlig så samt ungen selv ikke velger å slutte da. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 31. august 2004 #15 Del Skrevet 31. august 2004 I mai var jeg i en konfirmasjon.Vi ble sittende ved siden av et par med 3 barn. 13 , 5 og 9 mnd. Det lå en sutt på bordet som jeg var uheldig å bofle på gulvet. Jeg tok den opp og gikk for å skylle den.Kom tilbake og ville gi den til minste jenta da mor sier ; "Nei, det er *** sin" Gutten, på 5 satt og spilte Game Boy med tutte i munnen :o Fikk fullstendig hakeslipp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasseline Skrevet 31. august 2004 #16 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg synes ikke noe om smokk i det hele og det store... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 31. august 2004 #17 Del Skrevet 31. august 2004 Snuppa her i huset sluttet da hun akkurat hadde fylt 2. Vi sa bare at "så store jenter som deg bruker ikke smokk", og fjernet dem. Det skal sies at vi ikke kastet alle, men beholdt noen i "krisetilfelle" - selvfølgelig LANGT utenfor hennes synsvidde... Det gikk overraskende bra, så avhengig som hun var. Hun sutret etter en et par kvelder, og ellers når hun var trøtt eller vi kjørte bil (smokken "bodde" i senga og i bilen før hun slutta) - men både pappa'n og jeg var overrasket over hvor greit det gikk, avhengigheten tatt i betraktning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnnbjørgL Skrevet 31. august 2004 #18 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg synes ikke noe om smokk i det hele og det store... Skriver under på den.... Jeg tar heller litt ekstraarbeid, enn å bruke smokken som en lettvint løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diddl Skrevet 1. september 2004 #19 Del Skrevet 1. september 2004 Min vil ikke ha smokk- men jeg syns at når barna nærmer seg 3 år er det på tide å slutte. Så en jente på ferie i sommer- hun var sikkert 6-7år- gikk å smatt på smokken midt i byn..Ikke no særlig det altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 1. september 2004 #20 Del Skrevet 1. september 2004 Jag är inte förtjust i smokk och vi använder det inte. Vi har prövat några gånger men killen vill inte ha den. Jag reagerar på HUR smokken används, jag ser både små och stora barn som sitter i vagn och suger på den. Glada, pigga och vakna. Jag förstår trösten när de är ledsna eller trötta och ska sova men tycker att jag ser allt för många som petar in smokken vid minsta ljud, eller bara att den finns där. OM vi hade använt smokk så hade jag bara haft den vid nattning och inte ute. Kan de gå är de för gamla enligt min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå