AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Og nei jeg kan ikke ta meg et eple/banan, er på LCHF-diett så er ikke så mye søtt som er sunt som jeg kan putte i meg. Så det jeg lurer på er egentlig hva dere har til tips om hva man kan GJØRE når man får søtsug og ikke kan sprekke.Anonymous poster hash: 42bd5...706
Pringle Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 (endret) Bytte til en annen diett? LCHF er jo nettopp med tanke på å ta vekk søtsuget, så virker det ikke for deg, er det liten vits. Endret 23. mai 2015 av Pringle 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Spise mer fett? Spis bær, det er OK på lavkarbo. Pisk litt fløte til Anonymous poster hash: 4d6e9...4e3 1
sjokkolokko Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Puss tennene! Mitt beste tips, funker for meg!
sjokkolokko Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Puss tennene! Mitt beste tips, funker for meg!
Gjest me2u Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Som Pringle sier; poenget med lavkarbo og LCHF er jo å innta mer fett slik at søtsug ikke skal være noe problem lenger...søtsug kommer som oftest pga skiftende blodsukker og disse kostholdene skal holde blodsukkeret stabilt slik at man ikke sliter med søtsug lenger. Men det finnes jo masse oppskrifter på LCHF dessert og bakst da. Har du satt deg inn i kostholdet før du satte igang? Om ikke så kan du fort gå på en smell og du burde da vite at sukrin etc er det som brukes i kostholdet som "godteri". 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Kakao med stevia, laget av h-melk og masse pisket krem på toppen Bær med pisket krem, med litt lime raspet over.. Eplebåter med mandelsmør på.. Jordbær med fløte Eller som noen andre her sa - enten gjør du noe feil med dietten, eller så er det noe psykisk som trigger søtsuget ditt. Kjeder du deg? Stressa? Engstelig? Sliten? Anonymous poster hash: a2fa6...efd
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Bytte til en annen diett? LCHF er jo nettopp med tanke på å ta vekk søtsuget, så virker det ikke for deg, er det liten vits. Som Pringle sier; poenget med lavkarbo og LCHF er jo å innta mer fett slik at søtsug ikke skal være noe problem lenger...søtsug kommer som oftest pga skiftende blodsukker og disse kostholdene skal holde blodsukkeret stabilt slik at man ikke sliter med søtsug lenger. Men det finnes jo masse oppskrifter på LCHF dessert og bakst da. Har du satt deg inn i kostholdet før du satte igang? Om ikke så kan du fort gå på en smell og du burde da vite at sukrin etc er det som brukes i kostholdet som "godteri". Det har ikke falt dere inn at for noen er søtsug psykisk betinget, og ikke fysisk?? Anonymous poster hash: 4d087...cc0 2
Pringle Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 (endret) Det har ikke falt dere inn at for noen er søtsug psykisk betinget, og ikke fysisk?? Anonymous poster hash: 4d087...cc0 Har aldri hørt om fysisk søtsug, så da må det jo være psykisk? Kan ikke forestille meg fysisk søtsug, heller. Så da blir kanskje spørsmålet - "hva så"? Endret 24. mai 2015 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Har aldri hørt om fysisk søtsug, så da må det jo være psykisk? Kan ikke forestille meg fysisk søtsug, heller. Så da blir kanskje spørsmålet - "hva så"? At noen har søtsug selv om de har stabilt blodsukker. Altså at det er hjernen som bare sier "må ha, må ha, må ha." Anonymous poster hash: 4d087...cc0 1
Gjest Nanne70 Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Og nei jeg kan ikke ta meg et eple/banan, er på LCHF-diett så er ikke så mye søtt som er sunt som jeg kan putte i meg. Så det jeg lurer på er egentlig hva dere har til tips om hva man kan GJØRE når man får søtsug og ikke kan sprekke.Anonymous poster hash: 42bd5...706 Hvor lenge har du spist etter LCHF-prinsippet, da? Det kan jo ta litt tid før søtsuget går over. Bær kan du jo f.eks. godt spise på LCHF. Et annet forslag er LCHF sjokolademelk/kakao laget på eggemelk. Frosne bær og litt sukrin eller annen søtning en rask runde med blender eller stavmikser blir en god sorbet-is. Hiv oppi en ss fløte eller kokosmelk for en mer kremet konsistens.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #13 Skrevet 10. juni 2015 Enig ,med andre over her, bytt diett! Anonymous poster hash: 871df...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå