Gå til innhold

Noen som har lest Adresseavisens sak om hvor dyrt bryllup er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er dyrt, det vet alle som har planlagt et. I dag hadde Adresseavisen en sak om hvor dyrt det er og de hadde satt opp et gjennomsnittlig budsjett for et bryllup med 65 gjester, for å vise hvor mye de ulike postene koster.

Da jeg så litt nærmere på dette hadde de bl.a. satt opp 14 000 på klær til bruden og 8500 for brudgom. Det er jo ok pris tenker jeg. Men så kommer det, 10 000 var satt opp på sminke til bruden og 18 000 på hår😲😲 jøie meg tenkte jeg! Hva i all verden! Bruker folk så mye??

Til sammenligning var det satt opp 1000 kr til snacks i bryllupet.

Jeg hadde et relativt dyrt bryllup selv, brukte ca 200 000 til sammen, men 10 000 på kjole og 5000 på hår og sminke for brud og forlovere. Synes det var dyrt nok jeg da.

Bruker dere nesten 30 000 på hår og sminke til bryllupet deres?

Anonymous poster hash: 6dd11...1a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har slengt på en 0 for mye på hår og sminke, bare se på formatteringen av summene (sammenlignet med blant annet klær og catering):

Mat-catering: 25 000

Klær til henne: 15 000

Hår til henne: 18000

Sminke til henne: 10000

Her skal et selvfølgelig stå 1800 og 1000 på hår og sminke.

Anonymous poster hash: 63198...239

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er dyrt, det vet alle som har planlagt et. I dag hadde Adresseavisen en sak om hvor dyrt det er og de hadde satt opp et gjennomsnittlig budsjett for et bryllup med 65 gjester, for å vise hvor mye de ulike postene koster.

Da jeg så litt nærmere på dette hadde de bl.a. satt opp 14 000 på klær til bruden og 8500 for brudgom. Det er jo ok pris tenker jeg. Men så kommer det, 10 000 var satt opp på sminke til bruden og 18 000 på hår😲😲 jøie meg tenkte jeg! Hva i all verden! Bruker folk så mye??

Til sammenligning var det satt opp 1000 kr til snacks i bryllupet.

Jeg hadde et relativt dyrt bryllup selv, brukte ca 200 000 til sammen, men 10 000 på kjole og 5000 på hår og sminke for brud og forlovere. Synes det var dyrt nok jeg da.

Bruker dere nesten 30 000 på hår og sminke til bryllupet deres?

Herregud for en pris?!! Jeg låner kjole av noen gratis (kostet 11 000) og får omsydd den som gave av familiemedlemmet jeg låner den av. Hår fikser frisøren gratis for dagen, og har en i familien som skal sminke meg (igjen graris). Det som vil koste av meg og brudgom er hans leie av dress og nye dress-sko. Jeg klipper håret hans dagen før.

Det MÅ virkelig ikke koste så mye... Jeg er ikke gjerrig, men ønsker et intimt og koselig bryllup som setter relasjoner og hygge fremfor det estetiske.

Det skal holdes hjemme hos mor og far, og vi blir rundt 30 gjester. Prisen vi er på med kirke og mat (ettersom at familiemedlemmer lager koldtbord) er vel på maks 30 000. Gaver blir gitt i form av bidrag til å skape en fin dag.

Jeg gleder meg :)

Anonymous poster hash: 5cd9f...8d3

• Liker 1
Skrevet

Som med alle andre aviser har adressa begynt med betalingsavis, og siden jeg ikke har det så fikk jeg ikke sett den.. Men vil tro det er formateringsfeil, som Ab 239 sier?

AnonymBruker
Skrevet

Frisør er forresten bekjent! Prisen er oppgitt av klær til brudgom, kirke og kostnader som dukker opp utenom, som drikke, pynt etc.

AnonymBruker
Skrevet

De har slengt på en 0 for mye på hår og sminke, bare se på formatteringen av summene (sammenlignet med blant annet klær og catering):

Mat-catering: 25 000

Klær til henne: 15 000

Hår til henne: 18000

Sminke til henne: 10000

Her skal et selvfølgelig stå 1800 og 1000 på hår og sminke.

Anonymous poster hash: 63198...239

Det håper jeg virkelig! Hvis ikke synes jeg det er ganske sinnsykt!

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Det håper jeg virkelig! Hvis ikke synes jeg det er ganske sinnsykt!

Tror nesten ikke det er praktisk mulig å få tak i så dyr sminkør for bryllupssminke i Norge, så det er garantert feil. Med mindre du skal ha tredagers bryllup med sminke hver dag da...

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt hvor mye jeg betalte for år og sminke, men det var ordinær pris og det var langt under det som oppgis der. Som det sies over, så har de nok slengt på en null for mye.

Brudekjolen fikk jeg meget billig fra en brudesalong som hadde ryddesalg og brukte sko ble kjøpt på eBay.

Anonymous poster hash: 8a29e...3b9
Skrevet

Joda, bryllup koster litt, men jeg tenker at det å ta med 18 000 kr til hår bare er helt vilt. I min verden er ikke det normale kostnader, det er helt vilt mye. Man må jo gjerne bruke enger på det hvis man har råd, men å fremstille det som at det er "normale kostnader" mener jeg litt bak mål.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en pris?!! Jeg låner kjole av noen gratis (kostet 11 000) og får omsydd den som gave av familiemedlemmet jeg låner den av. Hår fikser frisøren gratis for dagen, og har en i familien som skal sminke meg (igjen graris). Det som vil koste av meg og brudgom er hans leie av dress og nye dress-sko. Jeg klipper håret hans dagen før.

Det MÅ virkelig ikke koste så mye... Jeg er ikke gjerrig, men ønsker et intimt og koselig bryllup som setter relasjoner og hygge fremfor det estetiske.

Det skal holdes hjemme hos mor og far, og vi blir rundt 30 gjester. Prisen vi er på med kirke og mat (ettersom at familiemedlemmer lager koldtbord) er vel på maks 30 000. Gaver blir gitt i form av bidrag til å skape en fin dag.

Jeg gleder meg :)

Det er ikke alle som kan låne kjole gratis, som kjenner noen som kan sy om en kjole, eller som har en frisør som jobber gratis.

Det er greit at man kan gjøre ting billigere (ved f.eks. å leie klær i stedet for å kjøpe), men en avis kan ikke sette opp slike spesialvennetjester i et budsjett beregnet på flertallet. Det er sikkert noen som har en kul låve der de kan ha festen gratis, noen som kan sy kjolen selv, noen som har en kokkeonkel som lager maten av selvskutt elg, selvfisket skalldyr, selvdyrkede grønnsaker og meieriprodukter fra nabogården. Slike erfaringer er derimot ikke relevante for de som må betale for disse tjenestene.

Jeg synes 2800 for hår og sminke var ganske riktig og passe nøkternt. Men selvsagt dumt med punsjefeil som tidoblet prisen...

Anonymous poster hash: 1cd3c...cc0

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alle som kan låne kjole gratis, som kjenner noen som kan sy om en kjole, eller som har en frisør som jobber gratis.

Det er greit at man kan gjøre ting billigere (ved f.eks. å leie klær i stedet for å kjøpe), men en avis kan ikke sette opp slike spesialvennetjester i et budsjett beregnet på flertallet. Det er sikkert noen som har en kul låve der de kan ha festen gratis, noen som kan sy kjolen selv, noen som har en kokkeonkel som lager maten av selvskutt elg, selvfisket skalldyr, selvdyrkede grønnsaker og meieriprodukter fra nabogården. Slike erfaringer er derimot ikke relevante for de som må betale for disse tjenestene.

Jeg synes 2800 for hår og sminke var ganske riktig og passe nøkternt. Men selvsagt dumt med punsjefeil som tidoblet prisen...

Enig med anonym her. Dere som får slike tjenester gratis gjennom venner er kjempeheldige! Vi andre må dessverre betale fullpris for slike ting, enten vi ønsker det eller ikke. Da blir vårt budsjett større, og jeg syns det er veldig feil av enkelte å framstille det som at man er uøkonomiske, sløsende eller ekstravagante...

For øvrig er jeg også av den oppfatningen av at Adressa har slurvet med korrekturlesningen sin her. :)

AnonymBruker
Skrevet

Er så enig med deg.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest tråder av typen "hvor mye koster..." der den som svarer oppgir helt urealistiske summer fordi de har fått viltkjøtt til femten kroner per kilo, tilberedt av brudgommens fadder som er gourmetkokk osv, slik at de havner på en kuvertpris på langt under hundre kroner. Da er det ingen sak å få råd til et bryllup for hundre gjester.

Anonymous poster hash: b1062...5ea

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

10 000 på sminke, og 18 000 på hår?? Jeg brukte 1500 kr på det da jeg giftet meg (noen år siden) selv om jeg ordnet det hos frisøren.

Skal kanskje sies at jeg verken hadde noe neglelagg på, samt at jeg ikke kjøpte noen ny leppestift/øyeskygge i anledning bryllupet heller.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Ingen som har mailet adressavisen om den ekstra nullen??? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...