Gå til innhold

Magedreining hos hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg ga hunden min, en golden retriever, et måltid ca ti på fem. Rundt et kvarter senere lekte jeg masse med han, og lot han løpe rundt i hagen for å lete etter leken sin. Han løp kanskje rundt og lekte i et kvarter.

Så kom jeg på nå at hunden jo ikke skal være i høy aktivitet under en time etter siste måltid.

Er det da stor sannsynlighet for at han vil få magedreining nå??

Hilsen bekymret eier

Anonymous poster hash: 37de2...31e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde han vært død nå, da det skjer veldig fort. Dessuten er det ikke vanlig at det skjer på så "små" hunder.

Anonymous poster hash: a5a59...27b

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde han vært død nå, da det skjer veldig fort. Dessuten er det ikke vanlig at det skjer på så "små" hunder.

Anonymous poster hash: a5a59...27b

Hmm når ble folden retrivere små hunder?

Anonymous poster hash: 5a8f4...933

Skrevet (endret)

Hmm når ble folden retrivere små hunder?

Anonymous poster hash: 5a8f4...933

Magedreining er mye vanligere på store hunder med mye større brystkasse enn golden (som regnes som en hund i middels størrelse forresten). Store mynderaser, GD osv. har større sjanse for magedreining.

- - -

Uansett rase så er det alltid anbefalt å holde hunden i ro etter et måltid. Jeg har golden selv, og lar alltid hunden min få minst en halvtime ro etter måltid før hun får mosjon.

Edit: skriveleif

Endret av Howl
Skrevet

De bør unngå for mye lek/løping/krevende tur osv minst 1 time etter de har spist. Og bør ikke mates før minst 1 time etter høy aktivitet. Alle raser kan få dette..
Når en hund får magedreining går det fort, og det er smertefullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...