Gå til innhold

Flytende jern kontra tabletter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at det beste er å ta jern i en matform. Jeg anbefaler : organic blackstrap molasses ( unsuplhured ). Det er som en slags sirup, sukker før det har blitt raffinert, inneholder mye jern og andre vitkige næringsstoffer, bl.a kalsium . Ta en til to spisesjeer pr dag. Kjøpes på helsekost. Ta det sammen med organic apple cider vinegar , som bl.a inneholder c-vitamin ( Braggs fra iherb er den beste, inneholder 'the mother' ), ei spisesje i et glass med vann. Men bruk gjerne sugerør da det kan være etsende for tennene. 

Spirulina og Chlorella inneholder og endel jern.

Anonymous poster hash: 53b40...362
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette visste jeg ikke.Det er altså derfor jeg har holdt på å blø "ihjel" da altså..At ingen lege har fortalt meg dette er helt utrolig! :( Og ja,jeg vet jeg må fortsette med jern for å holde nivået oppe.Tenkte på å ta en Niferex-kapsel morgen og 1 om kvelden fra nå av,sammen med et glass juice.Hvis magen tåler det. Anonymous poster hash: e33bc...488 [/

i]

Husk og på at for mye jern heller ikke er bra. Å ligge omtrent midt i løypa av normalverdier er best.

Å bruke salisylsyre som smertestillende under mensen er heller ikke lurt. Både salisylsyre og Omega 3 tilskudd virker blodfortynnende, og øker blødningene.

Da tror jeg saken er; "Ferdig snakka".

Anonymous poster hash: 75235...89c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at det beste er å ta jern i en matform. Jeg anbefaler : organic blackstrap molasses ( unsuplhured ). Det er som en slags sirup, sukker før det har blitt raffinert, inneholder mye jern og andre vitkige næringsstoffer, bl.a kalsium . Ta en til to spisesjeer pr dag. Kjøpes på helsekost. Ta det sammen med organic apple cider vinegar , som bl.a inneholder c-vitamin ( Braggs fra iherb er den beste, inneholder 'the mother' ), ei

spisesje i et glass med vann. Men bruk gjerne sugerør da det kan

være etsende for tennene.  Spirulina og Chlorella inneholder og

endel jern. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

53b4030ef337efa90bfafb4a47780362"] 53b40...362

Når blodprøver viser for lave jernverdier så er det apoteket legene henviser til, ikke helsekost. For å vedlikeholde jernlagre kan kanskje det du anbefaler være ok, men jeg kjenner ikke og bruker ikke helsekost. Skolemedisinen er min "greie".

AnonymBruker
Skrevet

Når blodprøver viser for lave jernverdier så er det apoteket legene henviser til, ikke helsekost. For å vedlikeholde jernlagre kan kanskje det du anbefaler være ok, men jeg kjenner ikke og bruker ikke helsekost. Skolemedisinen er min "greie".

Ok, men det jeg nevnte er "min greie", og mye bedre for kroppen. Det har hjulpet mange med anemi. Det inneholder mye jern, og kroppen tar opp jern i matform mye bedre enn i syntetiske jerntilskudd fra apoteket som du nevner. 

Skolemedisin er gode på akutte tilfeller, men ellers bør man holde seg unna legemidler da de alltid har mange bivirkinger som fører til nye ubalanser over tid.

AnonymBruker
Skrevet

Husk og på at for mye jern heller ikke er bra. Å ligge omtrent midt i løypa av normalverdier er best.

Å bruke salisylsyre som smertestillende under mensen er heller ikke lurt. Både salisylsyre og Omega 3 tilskudd virker blodfortynnende, og øker blødningene.

Da tror jeg saken er; "Ferdig snakka".

Hun bør ikke ta salisyre, men alle bør ta omega 3 tilskudd, det er livsviktig selv om det har en blodfortynnende effekt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...