AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Hei. Er det noen her som går barnevern eller som er ferdig utdannet barnevernspedagog? Er dere fornøyd med utdanningen/yrket? Hvor mye får man jobbet ved siden av studiet? Er jobbmulighetene gode og hvor jobber dere? Tusen takk for svar. Skal begynne å studere til høsten! Anonymous poster hash: 984a9...955
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 jeg er sosionom og jobber i barnevernet. Valgte sosionom fordi jeg kan bruke utdannelsen min til mye mer enn med bach i bv.ped Anonymous poster hash: ad13f...e97
frk91 Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Jeg er ferdigutdannet bvp om to uker Fornøyd med utdanningen, er helt sikker på at jeg valgte riktig utdanning. Jeg har helgejobb så jobber annenhver helg, men prøver å jobbe ekstra 2-3 dager i uken. Er ikke enig i det AB ovenfor sier om at det er mer muligheter som sosionom enn som bvp. Man kan jobber mange forskjellige steder som bvp, og de fleste arbeidsplasser ser på disse to utdanningene som like. Kjenner flere som er utdannet bvp som jobber i nav, barnevernstjenesten, som miljøterapeut, på ungdomshjem, psykiatrien osv. Jeg satser likevel på videreutdanning etter et par år i arbeid, man kommer ikke så langt med en bachelor for tiden.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Hvilke jobber kan man få som sosionom som man ikke kan få som barnevernspedagog? Jeg er utdannet barnevernspedagog, har jobbet som saksbehandler i barnevernet, som miljøterapeut og i Nav. Nå arbeider jeg i rusomsorg, er under 30 år, så er fornøyd med CV min så langt. Er vanskelig å få seg jobb, og det er mange om beinet. Kjenner mange sosionomer og barnevernspedagoger som arbeider i butikk. Forresten arbeidet 100 % ved siden av studiene. De andre i klassen arbeidet ca annenhver helg, pluss en ettermiddag i uken. Anonymous poster hash: b5870...f2b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Jeg er ferdigutdannet bvp om to uker Fornøyd med utdanningen, er helt sikker på at jeg valgte riktig utdanning. Jeg har helgejobb så jobber annenhver helg, men prøver å jobbe ekstra 2-3 dager i uken. Er ikke enig i det AB ovenfor sier om at det er mer muligheter som sosionom enn som bvp. Man kan jobber mange forskjellige steder som bvp, og de fleste arbeidsplasser ser på disse to utdanningene som like. Kjenner flere som er utdannet bvp som jobber i nav, barnevernstjenesten, som miljøterapeut, på ungdomshjem, psykiatrien osv. Jeg satser likevel på videreutdanning etter et par år i arbeid, man kommer ikke så langt med en bachelor for tiden. Tusen Takk for svar Hvilken skole går du på? Hvis man vil gå videre med familieterapi eller spesialpedagogikk er barnevern en fin grunnutdanning? Anonymous poster hash: 984a9...955
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Hvilke jobber kan man få som sosionom som man ikke kan få som barnevernspedagog? Jeg er utdannet barnevernspedagog, har jobbet som saksbehandler i barnevernet, som miljøterapeut og i Nav. Nå arbeider jeg i rusomsorg, er under 30 år, så er fornøyd med CV min så langt. Er vanskelig å få seg jobb, og det er mange om beinet. Kjenner mange sosionomer og barnevernspedagoger som arbeider i butikk. Forresten arbeidet 100 % ved siden av studiene. De andre i klassen arbeidet ca annenhver helg, pluss en ettermiddag i uken. Tusen takk for svar! Hva kan man forvente i lønn? Er det andre lignende utdanninger du heller vil anbefale?Anonymous poster hash: b5870...f2b Anonymous poster hash: 984a9...955
frk91 Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Tusen Takk for svar Hvilken skole går du på? Hvis man vil gå videre med familieterapi eller spesialpedagogikk er barnevern en fin grunnutdanning? Går på et universitet, kan ikke si hvor for jeg vil ikke bli gjenkjent Ja jeg synes barnevern er en fin grunnutdanning! På skolen jeg går er det veldig liten forskjell på sosionom og barnevernspedagogutdanningene. Det har ingen betydning med tanke på videre utdanning hvilken av de to utdanningene man har valgt.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Jeg er utdannet barnevernspedagog og jobber i den kommunale barneverntjenesten. Likte studiet godt og jeg er glad jeg valgte barnevern istedenfor sosialt arbeid. Da har jeg en bedre forutsetning med tanke på at jeg har hatt barnepsykologi, utviklingspsykologi, samtaler med barn, inngående opplæring om saksbehandling i barnevernet, barnevernloven og miljøarbeid. Trives veldig godt i barneverntjenesten. Det er utfordrende arbeid, jeg gir mye av meg selv og jeg jobber ofte overtid (særlig i akuttsaker og når det er reising - er endel reising). Får delta i tverrfaglig samarbeid og jeg har den unike muligheten til å kunne hjelpe barn, unge og foreldre. Elsker jobben min! Anonymous poster hash: 0a8a3...cf6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå