Gå til innhold

Hvor mye skal man finne seg i under datingfasen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, når man ikke er sammen, hvilke forpliktelser har man når det gjelder initativ og kontakt?

Jeg får høre av mine venninner at jeg forventer altfor lite, og jeg lurer på om det er noe i det. Tar selv mye initativ og får kanskje ikke like mye tilbake. Datet en fyr som plutselig var helt stille i et par uker, men han skyldte på mye å gjøre på jobben. Helt greit, vi kjente hverandre jo knapt.

Hva forventer du når du begynner å date en person? Ca like mye kontakt og initativ? At han foreslår en ny dag hvis det ikke passer? Etc.

Anonymous poster hash: 50237...4ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventer verken mer eller mindre under datingfasen enn vanligvis. Jeg aksepterer ikke mer under datingfasen enn ellers heller.

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg mister interessen hvis kontakten blir ensidig eller han tar for lite kontakt.

Skrevet

Jeg tolker stort sett manglende initiativ fra hennes side som avvisning.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, når man ikke er sammen, hvilke forpliktelser har man når det gjelder initativ og kontakt?

Jeg får høre av mine venninner at jeg forventer altfor lite, og jeg lurer på om det er noe i det. Tar selv mye initativ og får kanskje ikke like mye tilbake. Datet en fyr som plutselig var helt stille i et par uker, men han skyldte på mye å gjøre på jobben. Helt greit, vi kjente hverandre jo knapt.

Hva forventer du når du begynner å date en person? Ca like mye kontakt og initativ? At han foreslår en ny dag hvis det ikke passer? Etc.

En ting jeg har erfart er at man ikke skal høre altfor mye på venninner ,"dump han", "dropp han", "du fortjener så mye bedre" er gode råd som er gull verdt, men mer enn ofte så blir de brukt altfor kjapt og uten å tenke seg om.

Hvis du ikke har et problem med at det av og til går 1-2 uker der hvor kontakten blir mindre, hvorfor skal de da ha et problem med det?

Det er egentlig ingen regler i dating som gjelder alle, her må du selv finne ut hva du aksepterer og hva du ikke aksepterer.

Jeg synes at du gjør en god ting i å ta dating med ro, og ta ting som de kommer , kommunisere klart og åpent og forvente det samme av daten (altså, hvis du spør når han kan treffes igjen at han faktisk svarer og gir deg et klart svar, enten neste helg eller to helger etter) istedenfor å kompiser det unødvendig.

Anonymous poster hash: 98227...e48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg har erfart er at man ikke skal høre altfor mye på venninner ,"dump han", "dropp han", "du fortjener så mye bedre" er gode råd som er gull verdt, men mer enn ofte så blir de brukt altfor kjapt og uten å tenke seg om.

Hvis du ikke har et problem med at det av og til går 1-2 uker der hvor kontakten blir mindre, hvorfor skal de da ha et problem med det?

Det er egentlig ingen regler i dating som gjelder alle, her må du selv finne ut hva du aksepterer og hva du ikke aksepterer.

Jeg synes at du gjør en god ting i å ta dating med ro, og ta ting som de kommer , kommunisere klart og åpent og forvente det samme av daten (altså, hvis du spør når han kan treffes igjen at han faktisk svarer og gir deg et klart svar, enten neste helg eller to helger etter) istedenfor å kompiser det unødvendig.

Anonymous poster hash: 98227...e48

Ts her. Ja, jeg er veldig enig i at man ikke skal høre så mye på venninner. Har faktisk i en alder av 27 sluttet å nevne dates og sånt til dem.

Jeg prøver i alle fall å ta ting som det kommer, og jeg forstår fint at man ikke møtes hver uke i begynnelsen når man lever et travelt liv. Samtidig savner jeg litt mer uforpliktende kontakt og, en melding her og der uten at man nødvendigvis skal treffes. Men må kanskje innse at en del menn er litt dårlige på det?

Han jeg dater nå tar nesten ikke initativ.. men han virker alltid gira på å møtes og jeg har aldri vært ute så lenge med noen (vi snakker 7-8 timer, sist spurte jeg om han kanskje måtte hjem ettersom han skulle på jobb dagen etter, men neeeeida, han ville sitte lenger ute med meg).

AnonymBruker
Skrevet

Forventer ingenting, men håper på en grei balanse.
Tar sjeldent kontakt selv (par ganger i uka) så det er et must at han tar kontakt minst 3-7 ganger i mnd. Syns det er helt ok å ikke snakke sammen hver dag i datingperioden, da blir man fort lei, men kan fint være sammen to dager på rad, for så å ikke ses på en uke eller to igjen.

Mitt eneste "krav" er åpen kommunikasjon, at man kan si rett ut at man har mistet interessen eller treffer noen andre. Får jeg vite at han ligger med noen andre samme tid som meg (selvom vi ikke møtes på flere uker) føler jeg meg sveket og såra og kan ikke fortsette datingen, til tross for at jeg vet det er normalt for menn å ha flere baller i lufta før de har datet en person mye.

Anonymous poster hash: 8f450...37c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...