Gå til innhold

"Når skal dere gifte dere?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var i bryllup i helgen til ett vennepar av oss. Det var ett fantastisk bryllup med god mat, fine taler og en fantastisk vakker brud..

Alt var som sagt fint, men spørsmålene haglet om når vi skal gifte oss, hvor, og om at de gjerne vil komme,... (Noen foreslo at vi burde forlove oss der,.. :roll: )

HVORFOR er det slik at folk absolutt måå mase om giftemål, når man tilfeldigvis er i bryllup?

Og hvorfor innbiller folk seg at vi kommer til å ha stort tradisjonsbryllup med stikkord: hvit kjole, kirke og maaange folk?

Vi prøvde å forklare at vi ikke skal ha noe bryllup, og om vi noen gang blir ektefolk så skal selve seremonien være over på få minutter,....tok noen oss alvorlig??

Nei! :roll::roll::roll:

Til maserne,...tenk dere om før dere begynner å mase på ugifte om bryllupsplaner! Det er ikke alle som vil gifte seg!!

Litt irritert, Clea,...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å mase om slikt synes jeg faktisk er utidig...

Skrevet
Å mase om slikt synes jeg faktisk er utidig...
:Nikke:
Skrevet

Enig med lunacia. Heldigvis har vi sluppet unna slikt mas, selv om vi har vært sammen 5 år og forlovet halvparten av den tiden. Vi sa med en gang til alle at vi ikke skal gifte oss før jeg er ferdig med studiene og familien/vennene vet at vi ikke skal ha noe stort bryllup. Det har nok gjort at vi har sluppet disse spørsmålene.

Skrevet

Jeg vet, så irriterende! Hvordan kan folk synes det er ok å spørre om sånne ting?!? En ting er nære venner som spør når man sitter og snakker sammen, men når f.eks. venniners mødre spør høylytt til om det ikke er meg og kjæresten neste gang, hva svarer man da?!?

Piglet

Skrevet

Kjenner til det. Utrolig irriterende. Og nå når vi er gift spør de om det ikke kommer barn snart. Familie, venner, kolleger, bekjente osv. Grrrr... det vil vi bestemme selv. Og når det blir så mye mas så får man bare mindre og mindre lyst :(

Gjest Madam Felle
Skrevet

Enkelte tror at et bryllup er alfa omega. :roll:

Men det frekkeste, var nå å be dere om å forlove dere der og da. :evil: Snakk om å ikke ha respekt for brudeparet da.

Skrevet

Jag tycker helt klart att man ska få fråga sånt, precis som man ska kunna fråga om ett par vill ha barn.

MEN: det är skillnad på att fråga och att masa. Är du åp ett bröllop är det en naturlig fråga. Man är på bröllop, pratar vigsel, livet och planer. Varför ska man inte kunna fråga en sån sak?

Vad man svarar?

- Nej, vi har inga såna planer tack.

- "Den som lever får se"

- Nej det är inget för oss

- Jo kanske nån gång i framtiden

- Han/hon har inte friat ännu ;-)

- Det gör vi i hemlighet?

- Om det inte är vi nästa gång? Nåja, det är väl vår sak att planera i så fall.

- En förlovning på plats är väl att sno en del av brudparets dag? Det är väl riktigt opassande? Förlova oss gör vi när vi är redo och inte när andra tycker det.

Att sen masa och fortsätta fråga är riktigt oförskämt. Då säger man det.

- Tjata inte

- Vad har du med det att göra?

- Är det dina eller mina drömmar du önskar i ett bröllop?

Skrevet

Kan ikke bare folk ta det med ro og vite at om det er noe på gang så fortelles det.

Skrevet

Har opplevd det samme. Alt for 3 år siden begynte tanter og onkler: "Nå er det vel dere neste gang??"

NEI TENK: vi var ikke klare for det, og da er det ikke kult med slikt mas.

Skrevet

Synes egentlig sånne spørsmål bare er hyggelig jeg. Det viser jo bare at de som spør snes det er hyggelig at vi er sammen, og har troen på oss og at vi passer sammen.

Utidig masing er selvfølgelig slitsomt, men at folk spør synes jeg bare er koselig.

Skrevet

Minner meg på en av "vitsene" som går på nett:

Jeg pleide å irritere meg over at hver gang jeg var i bryllup spurte mine gamle tanter "Når er det din tur?"

De sluttet med det etter at jeg begynte å spørre om det samme i begravelser.

Skrevet
Minner meg på en av "vitsene" som går på nett:

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...