Gå til innhold

Organist

Tusenogtredve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå bare 12 dager igjen til vi gifter oss. Allerede for et år siden snakket foreldrene mine med den faste organisten (som de kjenner) og fikk vite at hun var opptatt helga "vår".

Så tirsdag i forrige uke ringte jeg menighetskontoret for å få navnet på organistvikaren - men de visste ikke engang at de skulle ha vikar. Jeg ringte tilbake i dag, men de visste enda ikke hvem som skal spille (men de har skjønt at de skal ha en vikar).

Vi er begge veldig musikkinteresserte og vil ikke ha Mendelsohn eller Wagner. Så det jeg lurer på er hvor tidlig dere snakket med organisten? Kan vi forvente at en vikar øver inn det vi ønsker oss (det er ikke spesielt vanskelig)?

Merker at jeg blir litt nervøs av dette... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med organisten en knapp måned før (tre uker?). Vi skulle heller ikke ha Mendelssohn og Wagner, men det var helt uproblematisk. Stort repertoar av brudemarsjer hos henne, i hvert fall.

Skrevet

Hvis dere skal ha vikar er det viktig å ta kontakt med han/henne så raskt som mulig. Særlig om det er noe veldig spesielt dere vil ha spilt. Vikarer kan være fantastisk rutinerte og dyktige, og de kan også være folk som trenger lang tid på å øve inn noe.

Ofte organiserer organistene vikarer til seg selv. Snakk med den faste organisten og spør hvem som er engasjert.

Skrevet

Nå har vi heldigvis fått vite hvem det blir. Det første jeg gjør i morgen er å ringe. Takk for svar - godt å vite at jeg ikke maste uten grunn :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...