Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp opprettet spareavtale, og satt inn engangsbeløp i fond. Valgte KLP aksjeverden indeks, og KLP fremvoksende markeder indeks.

Er du fornøyd med FOND sparing? Sparer du mye i fond? Fått bedre rente enn du ville fått i banken?

Anonymous poster hash: a547d...c22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparer mye i fond. Men det er lurt å fordele pengene på ulike typer fond.

Får ganske mye bedre renter.

For snart tre år siden satte jeg omtrent samtidig 200 000 inn på en høyrentekonto, samtidig som jeg kjøpte ca like mye i fond. På kontoen står det nå ca 220 000,mens fondene forlengs har passert 300 000.

Men det er viktig å ha lang horisont på fond. Også lønner det seg å følge litt med. Har et fond steget mye selger jeg endel og kjøper heller andre fond. Samme om et fond begynner å falle.

AnonymBruker
Skrevet

Sparer i fond, men skal ta dem ut nå siden ting er ekstremt høyt. Få noe gevinst. Men skal fortsette og spare :)

Anonymous poster hash: d5046...2a4
AnonymBruker
Skrevet

Å sette inn masse penger i aksjefond nå som kursene er på topp er kanskje ikke det smarteste. Men spareavtale er greit nok, hvor man sparer litt og litt hver måned, så lenge man har minst ti års perspektiv på det.

Hver gang børsene krakker hører vi det samme, kriseoverskrifter om folk som har "spekulert bort" sparepengene sine.

Anonymous poster hash: 92202...fb0
Skrevet

Nei, men jeg prøvde engang å spare i Fondue. Jeg var ung, og tenkte at potensielle tyver aldri ville sjekke Fonduen for penger. Jeg ble aldri ranet, men da jeg skulle ta ut 'investeringen' noen måneder etterpå var alt blitt til en steinhard klump. Jeg fikk til slutt smeltet osten, men pengene hadde blitt oppløst i prosessen. Den kvelden tvang jeg i meg all Fonduen da jeg nektet å kaste så mye penger. Aldri spist så dyr Fondue i hele mitt liv.

Skrevet

Hvorfor sparer du i tillegg i KLP Aksjefremvoksende markeder indeks? Klp sitt verdensfond har jo 10-15 prosent av sine andeler nettopp i det første fondet:

"KLP AksjeVerden Indeks er et fond i fond som investerer i de indeksnære fondene KLP AksjeGlobal Indeks I og KLP AksjeFremvoksende Markeder Indeks I. Fordelingen mellom de underliggende fondene er omtrent 85-90% i KLP AksjeGlobal Indeks I og 10-15 % i KLP AksjeFremvoksende Markeder Indeks I."

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg prøvde engang å spare i Fondue. Jeg var ung, og tenkte at potensielle tyver aldri ville sjekke Fonduen for penger. Jeg ble aldri ranet, men da jeg skulle ta ut 'investeringen' noen måneder etterpå var alt blitt til en steinhard klump. Jeg fikk til slutt smeltet osten, men pengene hadde blitt oppløst i prosessen. Den kvelden tvang jeg i meg all Fonduen da jeg nektet å kaste så mye penger. Aldri spist så dyr Fondue i hele mitt liv.

Altså, hvem har så mye fritidisproblemer som dette spør jeg meg. Det er jo ikke bare i en tråd, men så mange. Helt sykt at noen kan ha så trist liv :S

Anonymous poster hash: 59d00...835

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...