Gå til innhold

Erfaring med Voga.com? Replika møbler

StineP

Anbefalte innlegg

Er ute etter et par Barcelona stoler, men de koster 35.000,- per stk, så blir nok replika.

Har funnet på voga.com men er usikker på leveringstid.

De sier at det skal stå under hvert enkelt produkt men dette stemmer ikke.

Noen som har erfaring med bestilling herifra?

Stine

Endret av StineP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ok kvalitet, men laaaang leveringstid. Tok 3 mnd med mine stoler.

Anonymous poster hash: 24fca...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok kvalitet, men laaaang leveringstid. Tok 3 mnd med mine stoler.

Anonymous poster hash: 24fca...14e

Ja det var i lengste laget.... Fikk du beskjed i forkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor variasjon i erfaringene til de som har kjøpt reolikavarer fra Voga.

Jeg mener også det er uetisk å kjøpe en kopi.

Hvorfor må du absolutt ha en kopi? Kan du ikke kjøpe møbler som ligner? Eventuelt spare til du har råd, selv om det tar litt tid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har god erfaring med voga😊 det er veldig labg leveringstid men hvis man er klar over det på forhånd så er det jo greit. De møblene vi har er vi fornøyde med, ser ikke at det er kopier engang 😉

Anonymous poster hash: 42d10...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har god erfaring med voga😊 det er veldig labg leveringstid men hvis man er klar over det på forhånd så er det jo greit. De møblene vi har er vi fornøyde med, ser ikke at det er kopier engang 😉

Jeg jobber i møbelbutikk der en kunde hadde med seg en replika fra Voga inn forrige helg for å prøve til et bord. Vi så veldig godt at det var en kopi for å si det sånn. Men det er sikkert annerledes for et utrent øye :)

Det er uetisk og flaut å kjøpe kopier. Det finnes da mange andre fine møbler. Om man ikke kan kjøpe originalene så bør man finne seg noe annet. Veldig mange av møblene hos Voga lages også i farger som ikke finnes hos de som lager produkter med lisens - da blir det enda mer synlig.

Ta deg en tur på Ikea, TS!

Anonymous poster hash: 5f6ca...5d4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ei venninne har stoler fra Voga og jeg så det med en gang jeg kom inn døren at de var fake. Har man først sett den ekte varen, er det veldig lett å se forskjell.

Anonymous poster hash: c9312...ac8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Aldri besilt noe der i fra selv, men en kamerat bestilte en fin stol. Stolen var kjempefin, men det tok eviglang tid å få den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke for å aspore, men betaler dere ved bestilling, eller ved levering?

Anonymous poster hash: 357ea...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en lampe derifra (artisjokken/kongla) og den er knallfin. Tok lang tid før jeg fikk den, dog (ca 3 måneder). Bryr meg ikke om hva snobbene sier, det er ikke ulovlig å handle derfra så lenge du skal bruke møblene i ditt eget private hjem :)

Anonymous poster hash: ec766...b92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lampe derifra (artisjokken/kongla) og den er knallfin. Tok lang tid før jeg fikk den, dog (ca 3 måneder). Bryr meg ikke om hva snobbene sier, det er ikke ulovlig å handle derfra så lenge du skal bruke møblene i ditt eget private hjem :)

Det er heller ingen som har sagt det er ulovlig. Det er derimot uetisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det bryr jeg meg ikke om :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det uetisk?

Anonymous poster hash: 2fe0e...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke for å aspore, men betaler dere ved bestilling, eller ved levering?

Anonymous poster hash: 357ea...04b

Anbefaler å betale ved å få faktura så slipper du styr om du ikke mottar varen..

Anonymous poster hash: 3ca3a...b8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var eit innslag på Tv2 Hjelper Deg i fjor. Ei som hadde betalt ørten tusen kroner for nokre stolar hos Voga. Dei kom aldri. Tok eit år (trur eg det var) frå ho bestilte til ho kontakta Tv2. Hugsar ikkje heilt korleis det enda, men ho var ihvertfall ikkje fornøgd. Det var ein god del andre som hadde hatt det same problemet.

Anonymous poster hash: 8e011...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det uetisk?

Mennesker har til alle tider laget etterligninger, men hos VOGA er det snakk om kopi og manglende respekt for åndsverk. I Storbritannia varer ikke patentene like lenge som i Norge (og store deler av Europa), og derfor er det ikke lovbrudd, men det er like fullt uetisk å støtte opp om slik praksis.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre varen er på lager, må du nok belage deg på lang ventetid. Voga produserer etter forespørsel. Det er selvfølgelig ikke lønnsomt å produsere et par stoler av gangen, så de venter til etterspørselen er såpass stor at det vil lønne seg for dem å sette igang produksjon. Enkelte produkter selges det mye av, og det vil derfor gjenspeiles i leveringstid. Produktene som ikke er like populære, vil du måtte vente lenger på (jeg har jobbet litt for en lignende bedrift, og kjenner flere som jobber for Voga, og vet derfor godt at leveringstidene kan dra seg ut - langt ut).

Personlig synes jeg du heller burde finne en annen stol du liker, hvis du ikke har råd til originalen.

Endret av Musaleem
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt noen stoler fra Voga, jeg er veldig fornøyd. De ser bra ut og er solide og av god kvalitet. Om de er helt like originalen vet jeg ikke, har ikke sett den.

Det var ca tre måneders leveringstid, det fikk jeg beskjed om når bestilte.

Anonymous poster hash: 42f0f...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker har til alle tider laget etterligninger, men hos VOGA er det snakk om kopi og manglende respekt for åndsverk. I Storbritannia varer ikke patentene like lenge som i Norge (og store deler av Europa), og derfor er det ikke lovbrudd, men det er like fullt uetisk å støtte opp om slik praksis.

Synes det er mer uetisk å overprise produktene sine så til de grader at man må ut med 50 000 for en enkelt stol. But that's me. Man MÅ jo ikke ha stolen så.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mer uetisk å overprise produktene sine så til de grader at man må ut med 50 000 for en enkelt stol. But that's me. Man MÅ jo ikke ha stolen så. Anonymous poster hash: 2fe0e...524

Jeg synes også at disse møblene er dyre, men det betyr ikke at det er greit å kjøpe en replika. Hos de store møbelhusene finner man etterligninger som koster langt mindre enn originalen, eller man kan kjøpe et helt annet møbel man har råd til.

De siste alternativet er å spare til originalen man opprinnelig ønsket seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...