Gå til innhold

Undervurderer enkelte jenter menn og overvurderer seg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det på KG og på venninnene mine, jenter som sier (og er) veldig populære blant menn. Ønsker ikke å være kjip, men det er jo ikke så vanskelig å være populær blant menn. Og selv om man skulle være en kjempeflott jente så er det ikke så lett å få seg en bra kjæreste.

Samtidig faller de ofte for "ikke de kjekkeste og mest populære mennene". En venninne sa nylig det om en fyr hun likte og ble rimelig overrasket over at han ikke var interessert i henne. Men selv om han sikkert ikke drar med seg toppmodeller hjem fra byen hver kveld så hadde han neppe hatt problemer med å velge og vrake i kjærester. Fyren er hyggelig, sosialt oppegående, morsom osv. Og det er jo faktisk rimelig mange som faller for slike menn, selv om de kanskje ikke er de kjekkeste, er litt nerdete, litt rare, osv.

Anonymous poster hash: 16bf2...5f0
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er poenget ditt? At damer har for høye krav? Det har menn også. Det er vår tid.

Anonymous poster hash: e9f3a...d7a
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er poenget ditt? At damer har for høye krav? Det har menn også. Det er vår tid.

Anonymous poster hash: e9f3a...d7a

Sier ikke at noen har for høye krav, men at mange kvinner tror de er de enste som faller for de "ikke kjekkeste mennene".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvor du vil.

Mener du at for eksempel jente A faller for gutt X, som kanskje er litt nerd og ser ordinær ut. Og at X egentlig har mange beundrere, men A tror hun kan leke med han som hun vil fordi hun antar ingen andre ser på X?

Anonymous poster hash: 6c84c...c9f
  • Liker 2
Gjest studenten95
Skrevet

Mener du at for eksempel jente A faller for gutt X, som kanskje er litt nerd og ser ordinær ut. Og at X egentlig har mange beundrere, men A tror hun kan leke med han som hun vil fordi hun antar ingen andre ser på X?

Slik jeg forstår det ja.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvor du vil. Mener du at for eksempel jente A faller for gutt X, som kanskje er litt nerd og ser ordinær ut. Og at X egentlig har mange beundrere, men A tror hun kan leke med han som hun vil fordi hun antar ingen andre ser på X? Anonymous poster hash: 6c84c...c9f

Personlig tenker jeg at når jeg liker en mann, så er det helt sikkert andre som gjør det også. Dessverre gjør min ikke så gode selvtillit at jeg tenker at han uansett heller vil ha ei av de andre. Leker ikke med noen, er heller alt for feig.

Anonymous poster hash: ca337...0a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier ikke at A tror hun kan leke med han, men ja jeg tror A ikke ser at mange andre ser X.

Jeg tror mange jenter ikke ser hvem som er populære og hvem som ikke er populære. Tror mange jenter tror de har mer sær smak på gutter enn de egentlig har.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Personlig tenker jeg at når jeg liker en mann, så er det helt sikkert andre som gjør det også. Dessverre gjør min ikke så gode selvtillit at jeg tenker at han uansett heller vil ha ei av de andre. Leker ikke med noen, er heller alt for feig.

Anonymous poster hash: ca337...0a6

Ble litt feil formulert med "leker" her. Men ja jeg tenker at det for veldig mange jenter, så er det som hos deg. Jeg vet selv jeg også tenker den tanken der "ååå han er sikkert alt for populær hos de andre, og da har ikke jeg sjangs" og så har jeg droppa å gå for han.

Og oppi alt dette her, så ser ikke mannfolka dette. De bare fortviler fordi de ikke tror noen vil ha de :P De ser jo ikke at en dame er interessert. Ikke før hun setter seg på fanget hans og sier rett ut at hun vil ha han. Først da begynner det å demre for karen :P

Ooops spora litt av her jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble litt feil formulert med "leker" her. Men ja jeg tenker at det for veldig mange jenter, så er det som hos deg. Jeg vet selv jeg også tenker den tanken der "ååå han er sikkert alt for populær hos de andre, og da har ikke jeg sjangs" og så har jeg droppa å gå for han. Og oppi alt dette her, så ser ikke mannfolka dette. De bare fortviler fordi de ikke tror noen vil ha de :P De ser jo ikke at en dame er interessert. Ikke før hun setter seg på fanget hans og sier rett ut at hun vil ha han. Først da begynner det å demre for karen :P Ooops spora litt av her jeg. Anonymous poster hash: 6c84c...c9f

enig i denne, og hvis jeg liker en fyr veldig godt kan jeg bli veldig sjenert og stille hvis vi har kontakt. Men hva er greia med at menn ikke tar initiativ, hallo hallo jeg er her ser du meg ikke?

Anonymous poster hash: 35978...9b6

Skrevet

Slik som mange på KG snakker om menn og kvinner skulle det vært som om vi var to helt forskjellige arter, heeelt ulike, slik som esler og gullfisker.

Kan ikke forstå nødvendigheten av å dele ut egenskaper på kjønn. Jenter undervurderer, menn overvurderer, jenter er følsomme, gutter er ufølsomme

Alle slike tråder er så poengløse som det går an å bli.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slik som mange på KG snakker om menn og kvinner skulle det vært som om vi var to helt forskjellige arter, heeelt ulike, slik som esler og gullfisker.

Kan ikke forstå nødvendigheten av å dele ut egenskaper på kjønn. Jenter undervurderer, menn overvurderer, jenter er følsomme, gutter er ufølsomme

Alle slike tråder er så poengløse som det går an å bli.

Og allikevel missforstår vi hverandre hele tiden. Selv om begge parter er livredde for å ta initiativ i frykt for å drite seg ut :P

Vi er nok veldig like ja. Men der menn ikke skjønner hint og oppmerksomhet, så leter kvinner etter hvert minste lille tegn og finner like mange positive som negative. Blir rot av slikt.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt tittelen på tråden?

Men er helt enig i poenget ditt med at jenter tror de er den eneste som er tiltrukket av en (type) gutt, mens denne (typen) gutt egentlig er kjempe-attraktiv uten at de vet det.

Har mange ganger sett jenter med en kjempe-kjekk kjæreste, og så sier hun "Kjæresten min er jo ikke kjekk da, bare helt normal liksom!"

Eller tråden om "Sære turn-ons: jeg er sær fordi jeg liker gutter som ikke har stavefeil, det er kjempesært". Ehm.... Det gjør jo alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...