Gå til innhold

Fikk ikke barnehageplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier fikk jeg ikke barnehageplass til barnet mitt. Permisjonen går ut i august og jeg skal etter planen ut i jobb igjen da. Er alene med barnet mitt så lurer derfor på om noen andre har vært i samme situasjon? Har ingen som kan passe barnet i en overgangsperiode og heller ikke fått napp hos noen dagmammaer. Kjenner at jeg begynner å bli rimelig desperat. Noen nevnte kontantstøtte, erfaringer?

Anonymous poster hash: 6b049...998

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa opp jobben (ikke min drømmejobb) og tok utdanning på nett! Var hjemme med barnet til det nesten var 4, fikk da stønad fra lånekassen og fått utdanning. Flott det :-)

Anonymous poster hash: cd6e6...4da
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på barnehagesiden på kommunen. Der legges ledige ut fortløpende.

Ellers er det bare å ta opp tlf og ringe som en gal rundt. Da husker de deg, og når de får oppsigelse er det letter for de å velge en som har vært frempå. Slik fikk jeg plass i fjor da vi kom flyttende til nytt sted.

Anonymous poster hash: 7b43b...ccc

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis mangel på både barnehage- og dagmammaplasser der du bor. Har du vurdert å ta ulønnet permisjon (har du krav på) og være dagmamma for tre andre unger? Da vil du få kontantstøtte, pluss inntekt fra de andre, vanlig pris på dagmamma i pressområder er kontantstøtte + makspris barnehage.

Anonymous poster hash: 71099...34c
AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis mangel på både barnehage- og dagmammaplasser der du bor. Har du vurdert å ta ulønnet permisjon (har du krav på) og være dagmamma for tre andre unger? Da vil du få kontantstøtte, pluss inntekt fra de andre, vanlig pris på dagmamma i pressområder er kontantstøtte + makspris barnehage.

Du har helt rett, 6 stk med lovbestemt plass som ikke har fått og 94 uten rett som venter på plass. Leit, men må jo bare gjøre det beste utav det. Starte som dagmamma? Dette var jo en god ide. Har ikke noen pedagogisk utdanning, men har jo selvfølgelig erfaring fra eget barn. Hvordan priser tar man som dagmamma? Det aktuelle blir vel da å starte en enkeltperson foretak? Trenger man noen godkjenning for dette? Og trenger man regnskapsfører?

Anonymous poster hash: 6b049...998

AnonymBruker
Skrevet

Ring litt rundt, kan hjelpe å mase av og til. Finnes også private barnehager da? Og dagmammaer. Du kan jo være hjemme i et år, da kan du være "dagmamma" til 1-2 andre barn sammen med ditt eget. Da får du en liten inntekt i tillegg

Anonymous poster hash: a231e...18f

AnonymBruker
Skrevet

Én voksen på fire barn?

Anonymous poster hash: 74586...4b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...