Gå til innhold

Skal jeg bruke pengene fornuftig eller ufornuftig?

Dra på tur eller betale lån?  

1. 1. Dra på tur eller betale lån?

• Betale lån, seff
      31
    • Betal avdrag i stedet og dra på tur
      10

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg står ovenfor et dilemma!

Jeg fikk igjen noen penger (ca. 10 000) på skatten. De har jeg spart. Jeg lurer på om jeg skal være fornuftig og betale ned kredittkortlånet som jeg måtte ta opp da jeg var blakk eller dra en uke til Beijing i november?

Betale lån - Beijing

Beijing - betale lån?

Argh!

Jeg har alltid hatt lyst til å se Beijing! :tommelsmil: Kommer nok til å dra dit før eller senere uansett, men jeg syntes at bare en uke var litt kort. Var ei venninne som ville ha meg med på tur.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde betalt lånet, men så er jeg en utrolig kjedelig fyr hva økonomistyring angår.

Vedder på at jeg blir i mindretall. Men vedder ikke mye, jeg er som sagt en kjedelig fyr.

Skrevet

Jeg ville nok dratt på tur gitt... :-)

Skrevet

Lånet ville nok fått prioritet her...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ingeborg; takk for familiær støtte!

:kline: (bare motsatt)

Skrevet

Jeg ville betalt lånet .. for en uke er alt for lite tid for Bejing... - så du ville måtte ta en tur til senere likevel...

Gjest GreenSky
Skrevet

:sur: Og jeg som bare ventet på en godkjenning fra dere slik at jeg kunne dra uten dårlig samvittighet! :Hehe:

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har litt samme dillemma, når det gjelder sparing eller tur. Fikk en etterbetaling på ca samme sum, og hittil står den bare på ventekonto, til jeg får bestemt meg. Jeg har veldig lyst til å bli med min karibiske venninne dit når jeg er ferdig med graden, men samtidig BURDE pengene brukes på en bedre måte....

Sorry, lite hjelp her. :roll:

Skrevet

Jeg ville betalt lånet! Og deretter begynt å sette av penger.

Da kan du både får en tur som varer lenger _og_ ha god samvittighet fordi du ikke lenger har kredittkort-gjeld!

:kose:

Skrevet

Jeg ville gjort litt både og, ville brukt halvparten til å være fornuftig med (altså betalt ned 5000,- på lånet) og hatt de resterende 5000 til å bruke på annet, som f.eks starten på sparing til en skikkelig tur ett sted jeg har lyst!

da har du jo startet sparingen til en 14 dagers tur til Beijing!! :wink::ler:

Skrevet
:sur: Og jeg som bare ventet på en godkjenning fra dere slik at jeg kunne dra uten dårlig samvittighet! :Hehe:

:trøste: .. sånn er det .. det minner litt om min gamle far som alltid da.. "Du kan spørre meg om hva som helst .. og du skal alltid få et svar ... du fpr ikke alltid det svaret du vil ha - men et svar skal du få"...

Skrevet

Jeg ville brukt halvparten på å betale ned kredittkortlånet og resten ville jeg brukt på artige spillopper på byen.

Skrevet

Jeg ville nok betalt lånet, har en fobi mot kredittkort lån. (Men jeg er nok snusfornuftig hva økonomi angår)

Skrevet
Jeg ville nok betalt lånet, har en fobi mot kredittkort lån. (Men jeg er nok snusfornuftig hva økonomi angår)

:Nikke:

Skrevet

Hadde nok reist ja. Og sannsynligvis også trukket enda litt mer på kredittkortet, for "jeg er jo på tur" :oops:

Skrevet

Jeg ville betalt ned lånet, helt klart.

Skrevet

Jeg ville seff dratt på tur. Tenk så mye mer du har igjen for det.

Gjest TomKrus
Skrevet
:-? :oops: :ler: *furter*

Det tar lenger tid å betale ned en sur visa-regning, enn det tar å spare penger til noe gøy, så jeg ville startet med å betale ned regninga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...