Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. august 2004 #21 Del Skrevet 30. august 2004 Skuffende få muslimer her' date=' Valhalla?[/quote'] Trøffel! Du veit hvor de har fått inspirasjonen fra! Fra våre nye landsmenn med koranen i hånda, eller var det "våre nye ransmenn?" (Til moderator: Ironisk innlegg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #22 Del Skrevet 30. august 2004 ...i og med at de mest aktive arendalittene allerede er buret inne, er det mindre sjanse for at det faktisk er kollekten som har inspirert dem, i hvert fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 30. august 2004 #23 Del Skrevet 30. august 2004 Er på mange måter enig med Valhalla. Alle politibiler har idag håndvåpen i hanskerommet, men de som kjører politibilen må omtrnet sende søknad i 3 eksemplarer før de får bruke den. Jeg er derimot for at politiet IKKE går med våpen på seg hele tiden. Det vi derimot kunne hatt er en egen "spesialenhet" i politiet der alle politifolkene var spesialtrent i våpenbruk og kritiske situasjoner som rykket ut i de verste tilfellene. En slik liten styrke kunne vi ihvertfall hatt i 4 av de største byene, der de mest hardbarka forbryterne oppholder seg og opererer. Dette spørsmålet er veldig vanskelig, og spesielt i et så "jomfruelig" land som Norge i forhold til organisert kriminalitet. Dersom vi nå plutselig endrer "policy" helt og lar alle politifolk gå med våpen vil det også være en falitterklæring fra politikerne som hele tiden har vært imot dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. august 2004 #24 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg gikk aldri med batong da jeg jobbet som vekter, men skal man ikke ha den skjult da? Åh, kult! *ser for seg Slangen i uniform* Nei, nei, skjerpings! Er ikke sikker jeg. Jeg tror i følge lovverket at en skal skjule den ja, men ikke i følge internreglene... Der står det at den skal være synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 30. august 2004 #25 Del Skrevet 30. august 2004 Åh' date= kult! *ser for seg Slangen i uniform* Nei, nei, skjerpings! Er ikke sikker jeg. Jeg tror i følge lovverket at en skal skjule den ja, men ikke i følge internreglene... Der står det at den skal være synlig. Er det rart det er mye vold der ute da. Alle kriminelle følger jo bare sine interne regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 30. august 2004 #26 Del Skrevet 30. august 2004 Og det siste ranet ble bl.a. utført av en Bandidos-boss med permisjon fra fengselet - det begynner å bli latterlige tilstander. Håper etterhvert at soningsforholdene her til lands blir betydelig innskjerpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 30. august 2004 #27 Del Skrevet 30. august 2004 Og det siste ranet ble bl.a. utført av en Bandidos-boss med permisjon fra fengselet - det begynner å bli latterlige tilstander. Håper etterhvert at soningsforholdene her til lands blir betydelig innskjerpet. Soningsfri (fra en straff for å torturere ett menneske) for å hygge seg med familien sin. Håper de ansvarlige for "kriminalomsorgen" ser litt mer på denne omsorgen til disse fangene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #28 Del Skrevet 31. august 2004 Soningsfri (fra en straff for å torturere ett menneske) for å hygge seg med familien sin. Håper de ansvarlige for "kriminalomsorgen" ser litt mer på denne omsorgen til disse fangene. Politikerne har i evigheter hatt på sitt bord opptil flere forslag om mer differensierte soningsforhold. Sånn i det daglige er dessverre holdningen fra (u)ansvarlig politisk ledelse at de innsatte har det for strengt og for lite variert - med for lite mulighet til rehabilitering utenfor murene. Interessant nok ville Dørum ifølge nyhetene i dag nå "gå inn for" at det ble mer varierte soningsforhold... - der man altså har muligheten til å gi større grad av differensierte soningsopplegg og sikkerhetsvurdering basert på erfaringer både innenfor kriminalomsorgen og ikke minst fra vedkommendes liv og nettverk utenfor. Et lite tips, forresten: Etter denne siste fiaskoen kommer det til å poppe opp et par overraskende dødsfall eller tilfeller av varig uførhet. Noen har solgt videre en oppskrift på et allerede avslørt ran, og dét er ikke utpreget taktisk klokt i disse miljøene. I stedet for å gå til anmeldelse for brudd på kjøpsloven eller markedsføringsloven blir det nok et par relativt håndfaste meldinger... Følg med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #29 Del Skrevet 31. august 2004 Hvorfor er det forresten ingen som fokuserer på selve hovedproblemet når det gjelder effektive rettsprosesser; nemlig at de såkalte "stjerneadvokatene" har så tett program at rettssaker blir forsinket i månedsvis? Når "alle" vil ha Elden, Klomsæt (Særlig på Sørlandet, siden han har personlige vendettaer gående med kamrene i både Arendal og Kristiansand, samt en avis i Grimstad), Staff etc. blir det dessverre slik at sakene forskyves i evigheter på grunn av disse stjernenes tette ordrebøker. Når det i tillegg, som i tilfellet Petter Tharaldsen, finnes en naiv rettsinstans som seriøst tror at han skal kjøre lastebil og derfor ikke ønsker fengsling, er det noe som sier meg at vi snart må behandle og dømme fine og hvite etniske nordmenn omtrent like strengt som vi dømmer våre nye rans...eh...landsmenn. Dit er det langt, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 31. august 2004 #30 Del Skrevet 31. august 2004 er det noe som sier meg at vi snart må behandle og dømme fine og hvite etniske nordmenn omtrent like strengt som vi dømmer våre nye rans...eh...landsmenn. Dit er det langt, dessverre. Du kan selvsagt vise til statistikk som underbygger dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #31 Del Skrevet 31. august 2004 Nei, tror ikke det er utarbeidet statistikk. I motsetning til historie(løse)studenter ved HiA har jeg derimot noen års erfaring fra fagfeltet. Ellers ligger det jo empiri god nok i gårsdagens tre ranshelter, den misforstått snille behandlingen av politiske lys som Terje Sjølie etc. Til og med Carl I Hagen har sagt litt om dette i all verdens aviser i dag, så da tror du det nok allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 31. august 2004 #32 Del Skrevet 31. august 2004 Pøh jeg har derimot erfaring mot at de kjære nye ransmenn og voldtektsmenn blir forstått i hjel og straffet lavere,men det gjelder generelt alle kriminelle også. Feminiseringen ut av kriminal"omsorgen"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #33 Del Skrevet 31. august 2004 Feminiseringen ut av kriminal"omsorgen"! Jepp! Nei til Dørum i drag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 31. august 2004 #34 Del Skrevet 31. august 2004 Ja til gruvearbeid på svalbard! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. august 2004 #35 Del Skrevet 31. august 2004 Ja til gruvearbeid på svalbard! Da vet jeg om mange gruvearbeidere som blir sinna, der de jobber for å legge seg opp penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 31. august 2004 #36 Del Skrevet 31. august 2004 Tråden er ryddet. Remyline Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #37 Del Skrevet 31. august 2004 Ja til gruvearbeid på svalbard! God tur! Og hvis det blir som du vil, så treffer du jo endel politiske meningsfeller på turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 31. august 2004 #38 Del Skrevet 31. august 2004 Haha Trøffel,selvsensurering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #39 Del Skrevet 1. september 2004 Ja. Du skulle prøve det, du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #40 Del Skrevet 1. september 2004 Merkelig tidspunkt for "pappaperm"! Må være voksne barn det 8) 18.00 til morgenen neste dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå