AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Jeg er litt nysgjerrig. Vi har en sønn på1,5 år, og vil etterhvert begynne å prøve på nr 2. På en måte så føler jeg det hadde vært bra med 2 tette barn, for barnas skyld, men ikke nødvendigvis for min del.. Hva er deres erfaringer med avstand i alder og om barna blir venner? Og har kjønn vært avgjørende tror dere? Hvordan skaper man gode søskenrelasjoner?Anonymous poster hash: b2903...171
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Vi har to gutter med 2 år og 4 mnd mellom. De er nå 8 og 6 år gamle. De har et kjempebra forhold, er hverandres beste venner og har utrolig mye glede av hverandre. Lite sjalusi og lite krangling. Hvordan de har blitt gode venner vet jeg ikke, de er nok ganske ulike som typer men kan finne felles glede i ulike aktiviteter likevel. De er ganske tolerante og fleksible begge to og det er nok er fordel Anonymous poster hash: 95dfa...46f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Noen flere?😊Anonymous poster hash: b2903...171
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 (endret) Nesten 2 år mellom meg og den ene broren min. Vi kranglet og sloss hele tiden, iallefall sånn jeg husker det. Moren min hadde selvfølgelig fortalt en helt annen historie siden hun ikke var rundt oss hele tiden Endret 22. mai 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Nesten 2 år mellom meg og den ene broren min. Vi kranglet og sloss hele tiden, iallefall sånn jeg husker det. Moren min hadde selvfølgelig fortalt en helt annen historie Haha, er dere gode venner nå da?😉Anonymous poster hash: b2903...171
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Vi har to gutter med 2 år og 4 mnd mellom. De er nå 8 og 6 år gamle. De har et kjempebra forhold, er hverandres beste venner og har utrolig mye glede av hverandre. Lite sjalusi og lite krangling. Hvordan de har blitt gode venner vet jeg ikke, de er nok ganske ulike som typer men kan finne felles glede i ulike aktiviteter likevel. De er ganske tolerante og fleksible begge to og det er nok er fordel Anonymous poster hash: 95dfa...46f Høres jo supert ut, men var det ikke veldig slitsomt når begge var små samtidig? Her har lillegutt tatt oss med storm, og vi føler fortsatt at hverdagen er veldig slitsom, men veldig koselig og da.😊Anonymous poster hash: b2903...171
Rararara Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Nesten tre år mellom våre barn. Jente 7, gutt 4. De er veldig gode venner, kommer godt overens og hjelper hverandre mye. Det merkes godt at de ikke er jevnaldrende, men de har andre lekekompiser som oppfyller disse behovene.
Aircondition Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 Gutt på sju og jente på fire. De har noen gode stunder, men dette søskenforholdet går nok under hund-og-katt-kategorien. Det er veldig, veldig slitsomt, både for meg og dem. Men dette har nok ingen verdens ting med alderen å gjøre. De er to vidt forskjellige barn med vidt forskjellige behov, interesser, verdier osv.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Gutt 13 og jente 11. Har stort sett gått veldig bra sammen hele tiden. Litt søskenkrangling selvfølgelig, men de har myyye glede og støtte i hverandre Anonymous poster hash: 995c8...07a
annebanane Skrevet 22. mai 2015 #10 Skrevet 22. mai 2015 Er 2,5 år mellom meg og min bror. Vi gikk ganske så godt overens hele barndommen - helt til tenårene. Så ble det veldig bra igjen da de var over.
Kittykat Skrevet 22. mai 2015 #11 Skrevet 22. mai 2015 (endret) Vel, barn er jo forskjellige. Vi har 3 barn i alderen 11-15 år, 1 jente og 2 gutter. Guttene er fulle av testosteron og kan krangle som bare det innimellom. Men som oftest er de greie og snille med hverandre og gjør på enkelte ting sammen. Jenten vår kommer overens med begge brødrene sine, med unntak av en og annen krangel en sjelden gang. Søskenkjærlighet er en vanskelig ting Det er ca 2 år mellom hver av dem. Endret 22. mai 2015 av Kittykat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå