AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Jeg får AAP fra nav, om jeg blir innlagt (psykiske problemer), hva skjer med husleien? Får jeg mulighet til å betale husleie mens jeg innlagt? Får jeg tilgang til egen pc? Anonymous poster hash: aecb6...138
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Da jeg var innlagt på barsel kunne vi få tilgang til nettet i ei uke av gangen, men laptop måtte man ha med selv. Ta kontakt med avdelingen og spør hva slags ordning de har der du skal. Anonymous poster hash: 4de3f...184
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 sett opp autotrekk Anonymous poster hash: eea0f...a85 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Den eneste plassen jeg ikke har fått ha pc eller telefon når jeg har vært innlagt har vært på lukket akuttavdeling (og der er man jo sjelden lenge). Da har jeg fått utdelt telefonen min når jeg har trengt å sende meldekort eller andre veldig viktige ting, og levert den inn igjen etterpå. Du er nok neppe innlagt på en slik streng avdeling så lenge at det er krise ifht husleien, men som en backup-plan kan du jo få noen i familien til å betale for deg (eller du kan legge inn automatisk trekk). Akkurat det med å få betalt husleien er nok neppe den største bekymringen du har dersom du er innlagt på et sted der du verken får ha mobil eller pc. Anonymous poster hash: 400b4...264 1
blomstre Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Hvis du er innlagt så mister du etter tre måneder 50% av AAP, hvis det var det du lurte på. Hvis det var det praktiske, så kan du enten legge inn betalinger nå, eller så har iallfall SpareBank1 og DNB apper du kan bruke, det skal ikke kreve så mye mobildata. Det er nok litt forskjellig hvordan det er med wifi, men f.eks Ahus har åpne trådløse soner. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Hvis du er innlagt så mister du etter tre måneder 50% av AAP, hvis det var det du lurte på. Hvis det var det praktiske, så kan du enten legge inn betalinger nå, eller så har iallfall SpareBank1 og DNB apper du kan bruke, det skal ikke kreve så mye mobildata. Det er nok litt forskjellig hvordan det er med wifi, men f.eks Ahus har åpne trådløse soner. Dette er IKKE sant. Anonymous poster hash: 400b4...264 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Dette er IKKE sant.Anonymous poster hash: 400b4...264 Det stemmer faktisk..... https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+11-21+Institusjonsopphold.232404.cmsAnonymous poster hash: 7b61b...3e2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 Det stemmer faktisk.....https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+11-21+Institusjonsopphold.232404.cmsAnonymous poster hash: 7b61b...3e2 Merkelig! Jeg har vært innlagt lenge uten at noen har nevnt dette en gang? Anonymous poster hash: 400b4...264
listefyll Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Det stemmer faktisk..... https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+11-21+Institusjonsopphold.232404.cmsAnonymous poster hash: 7b61b...3e2 Hvis man leser hele linken, ser man at det er presisert at det gjøres unntak og gis full ytelse dersom man har utgifter til bolig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #10 Skrevet 22. mai 2015 Jeg skjønner jo at husleie er det siste man tenker på. Innleggelse er ikke et faktum, men det kan skje. Og husleien var noe jeg bekymret meg over. Har automatisktrekk men må føre over pengene fra bruks konto til den husleiekontoen. ts Anonymous poster hash: aecb6...138
SiMa Skrevet 22. mai 2015 #11 Skrevet 22. mai 2015 (endret) Hvis man leser hele linken, ser man at det er presisert at det gjøres unntak og gis full ytelse dersom man har utgifter til bolig. En ganske vesentlig detalj å utelate. Om du får tilgang til pc/kan ha med din egen varierer nok fra sted til sted. Hvis det med innleggelse er en aktuell problemstilling ville jeg satt husleien og andre faste/viktige regninger på avtalegiro. Blir du så syk at innleggelse er nødvendig er det fort gjort at du heller ikke klarer å holde orden på betaling av regninger og forfall. Hvis avtalegiro ikke er et alternativ vil jeg tro alle steder har løsninger for slike situasjoner, de aller fleste har jo faste regninger. Edit: ser du har automatisk trekk av husleien. Du kan også sette automatisk trekk fra lønnskonto til husleiekontoen. Endret 22. mai 2015 av SiMa 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #12 Skrevet 22. mai 2015 Regningene dine må du enten klare å passe på selv, eller få hjelp av andre til å holde orden på. Å være sykehus innlagt betyr ikke at en er vernet mot å betale regninger, uansett grunn. De på avdelingen må hjelpe deg. Det er joviktig at du har et hjem å komme ut igjen til. Håper ting ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 7f4b9...e57
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #13 Skrevet 22. mai 2015 Regningene dine må du enten klare å passe på selv, eller få hjelp av andre til å holde orden på. Å være sykehus innlagt betyr ikke at en er vernet mot å betale regninger, uansett grunn. De på avdelingen må hjelpe deg. Det er joviktig at du har et hjem å komme ut igjen til. Håper ting ordner seg for deg.Anonymous poster hash: 7f4b9...e57 Det er ikke sykehus, men mentalsykehus. Aner ikke om det er stort forskjell. Om psykologen sier jeg bør legges inn for en liten stund, for å få bedre utredning av problemene, så er jeg redd for å si nei. Jeg vet at jeg bør bli innlagt og få hjelp 24/7, men samtidig så er det skummel å legge meg inn på egenhånd! Jeg går jo inn i det helt uviten om hva som kommer til å skje. ts Anonymous poster hash: aecb6...138
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #14 Skrevet 22. mai 2015 Det er ikke sykehus, men mentalsykehus. Aner ikke om det er stort forskjell. Om psykologen sier jeg bør legges inn for en liten stund, for å få bedre utredning av problemene, så er jeg redd for å si nei. Jeg vet at jeg bør bli innlagt og få hjelp 24/7, men samtidig så er det skummel å legge meg inn på egenhånd! Jeg går jo inn i det helt uviten om hva som kommer til å skje. ts Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: aecb6fd44706ea3e90426258c7930138"] aecb6...138 [/ i] Sykehus er sykehus, enten det er medisinsk avdeling eller psykiatrisk avdeling. Systemet er i all hovedsak det samme. Mentalsykehus heter det ikke lengre! Anonymous poster hash: 7f4b9...e57 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #15 Skrevet 22. mai 2015 Sykehus er sykehus, enten det er medisinsk avdeling eller psykiatrisk avdeling. Systemet er i all hovedsak det samme. Mentalsykehus heter det ikke lengre!Anonymous poster hash: 7f4b9...e57 Det er da litt forskjell da. Ved psykiske vansker kan man få utfordringer med å planlegge eller holde orden på f. eks. økonomi. TS, sett på automatisk trekk på det du kan. Lykke til om innleggelse blir aktuelt Anonymous poster hash: 60205...140
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #16 Skrevet 22. mai 2015 De fleste avdelinger har egen sosionom som hjelper til med sånt Anonymous poster hash: 328dc...824
Gjest strykebrett Skrevet 23. mai 2015 #17 Skrevet 23. mai 2015 Det er ikke sykehus, men mentalsykehus. Aner ikke om det er stort forskjell. Om psykologen sier jeg bør legges inn for en liten stund, for å få bedre utredning av problemene, så er jeg redd for å si nei. Jeg vet at jeg bør bli innlagt og få hjelp 24/7, men samtidig så er det skummel å legge meg inn på egenhånd! Jeg går jo inn i det helt uviten om hva som kommer til å skje. ts Anonymous poster hash: aecb6...138 Det du kan gjøre er å ta kontakt med banken på chat (de fleste bankene har noe slikt på nettsiden sin), og spørre hvordan du setter opp automatisk trekk fra brukskonto til husleiekonto. Det beste er jo at du har minst mulig å bekymre deg over. Innleggelse er ikke farlig, det går helt sikkert bra! Masse lykke til og en stor klem fra meg
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mai 2015 #18 Skrevet 23. mai 2015 Du kan ha overføring mellom egne konto på dato i nettbanken. Jeg hae det, har både sparing og overførsel til brukskonto på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #19 Skrevet 23. mai 2015 Jeg har vert innlagt x antall ganger og har alltid hatt tilgang på datamaskin/telefon. Anonymous poster hash: fbfc1...1c6
Cowboy Lotte Skrevet 23. mai 2015 #20 Skrevet 23. mai 2015 Ja de har selvsagt nett på innleggelse(dps) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå