tussi84 Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Katten til en bekjent av meg ble påkjørt for et par dager siden. De tok henne til dyrlegen og halen var død og det var noen problemer med bakbeina. Ellers var katten i fin form. Hun fikk noe bedøvelse og etter hva jeg har hørt nå så fungerer bak beina og. Men hun vil ikke spise.. Så vidt jeg forstod har hun ikke fått i seg mat eller drikke siden tirs. Men hun har tisset idag så det må jo bety at hun har fått i seg noe væske. De som eier katten vurderer sterkt å ta hu til dyrlegen for å avlive henne siden hun ikke spiser. Jeg på min side mener de skal ha prøvd alt før de gir opp. Er det noen som erfaring her med katt som ikke spiser??
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Herregud, gi nå denne vennen beskjed om å dra til dyrlegen snarest!! Det er ikke sikkert avliving er nødvendig, men det er klart den trenger mer behandling! 1
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Altså....dyrlegen sendte en katt med død hale og ødelagte bakben HJEM IGJEN? Ville tatt katta til en annen dyrlege og krevet grundig undersøkelse, samt diagnose (avlive/operere?). Foren idiot av en veterinær
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Hvorfor avlive før noe annet?? Ta den til en annen dyrlege og få de til å sjekke tarmene! Anonymous poster hash: 3bfdb...060
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Indre skader (blødninger, knust milt osv. osv.), kjeveskader, tannskader osv, osv. Død hale og problemer med bakben -> brist i rygg, ryggmargskade. Ny vetrinær. Holde rikke å gi smertestillende og sende hjem. Anonymous poster hash: 67827...3d4
tussi84 Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2015 Jeg vet ikke helt hvor mye muligheter det er der de bor for andre dyrleger da de bor et stykke unna meg. Jeg har bedt de ringe dyrlegen ang det at katten ikke vil spise. Jeg har selv 3 katter hvor den ene nektet å spise i 3 uker pga sykdom. Den overlevde da jeg matet den via slange. Så det finnes jo muligheter. Jeg er av den oppfatning at man skal ikke avlive med mindre det er liten eller ingen sjanser for at katten kan bli bra eller lider. De hadde visst tatt røntgen av katten når den var hos dyrlegen men de fant ingenting annet enn det jeg allerede har skrevet i hovedinnlegget. Virker ikke som de har så mye penger til å bruke på behandling eller evt og at det stopper dem. Dyrlegen hadde ikke gitt noen konkrete svar da de spurte om de måtte avlive henne. Men jeg og synes det også er rart at dyrlegen bare konstatere hva som var feil og katten fikk noe smerte stillende..
Tabris Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Når katten ikke spiser, så er det jo noe galt. Da må de jo inn og sjekke videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå