Gå til innhold

Skal flytte ut, har funnet melbiller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte om noen uker ut fra leiligheten som jeg bor i nå. Siden jeg solgte den for et par måneder tilbake har jeg ikke vært her noe særlig. Nå oppdater jeg at det har vært et hull i tupperware-boksen som melet har vært i, og det har kommet noen melbiller i skapet. Jeg har også observert noen i gangen/stuen (det er en svrært liten leilighet, så det er snakk om innen 1-1.5 meters avstand fra hvor melboksen opprinnelig står.

Jeg har tittet litt på internett, og det ser ut til at melbiller ikke er klassifisert som et skadedyr i den forstand at det gjør noen skade, men det er selvsagt kjempekjipt. Jeg vil derfor se til at det hele er fjernet innen kjøper har flyttet inn hit (cirka 1 mnd). Har mulighet til å fjerne alt av møbler i leiligheten da jeg har et annet sted å bo i mens, dersom det er noen metoder som krever at man ikke kan oppholde seg i leiligheten.

Hvordan blir jeg kvitt melbillene? Utover å støvsuge og vaske veldig nøye, selvsagt. :)

Anonymous poster hash: deb8f...d07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er igrunnen oppskriften på å bli kvitt dem.

Støvsuge, vaske og kaste alle tørrvarer som melbillene trives i som har stått i samme skapet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rengjør kjøkkenvifta godt og følg ellers rådene du har fått overfor her.

Anonymous poster hash: a0c30...499
Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Melbiller er ikke spesielt vanskelige å bli kvitt, så jeg tror det er noe overkill å kontakte skadedyrkontrollen og gasse huset. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Innformer megler og spør om råd der.

Får ny eier "gjenboere" fordi du ikke har fått de fjernet og heller ikke har informert om at de er der, kan du få en del ubehageligheter.

Anonymous poster hash: 73975...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...