Gå til innhold

kalorier

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg skjønner egentlig ikke noe av dette, dette med å telle kalorier og slikt... ser gjerne ofte bakpå matvarene og se at det står null på fett, og dermed regner jeg med at det det er bra å spise / drikke, men er det mer en må se på? trenger en liten innføring her jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SUKKER!!!

Sukker er minst like ille som fett, så pass heller på det (eller like mye som du passer på fettinnholdet).

Skrevet

Kalorier er en måte å angi energi-mengde på, ikke fett-mengde. Derfor kan det være kalorier i tilnærmet fettfri mat. Sukker, som det var nevnt her, er full av energi, og dermed altså kalorier.

Gjest Anonymous
Skrevet

vil ikke kjøpe meg noe, men hadde tekt å bli smart på dette via nettet, så da får jeg bare lete litt her, sukker ja? da skal jeg styre unna det også.....

er det ingens om kan ramse opp litt, jeg er veldig glad i brus, men må nok slutte med dette, hva kan jeg drikke i stedenfor: is te? juice? saft?

er også veldig gladi sjokolade`.. noe annet godt istedenfor? blir så lei av frukt i lengende....

og pålegg? er veldig glad i majones, ost, smør, roastbiff, løk, brunost, fleskepølse, kremoster....

Gjest Anonymous
Skrevet

vil ikke kjøpe meg noe, men hadde tekt å bli smart på dette via nettet, så da får jeg bare lete litt her, sukker ja? da skal jeg styre unna det også.....

er det ingens om kan ramse opp litt, jeg er veldig glad i brus, men må nok slutte med dette, hva kan jeg drikke i stedenfor: is te? juice? saft?

er også veldig gladi sjokolade`.. noe annet godt istedenfor? blir så lei av frukt i lengende....

og pålegg? er veldig glad i majones, ost, smør, roastbiff, løk, brunost, fleskepølse, kremoster.... ja jeg trenger en liten dytt, og litt hjelp, er totalt blond på dette

Skrevet

Brus er bare sunt å holde seg unna. tomme kalorier og masse sukker, usunt for både kropp og tenner. å erstatte brus med juice, is-te eller saft er heller ikke en god ting. juice inneholder riktignok vitaminer du trenger, men inneholder mye tilsatt sukker og/eller fruktsukker. både is-te og saft inneholder også mye sukker, hvis du ikke velger sukker-fri eller lager selv.

I stedet for sjokolade? frukt, tørket frukt, grønnsaker og dip, nøtter i små mengder, eller du kan lage dine egne musli-barer som i alle fall er hakket sunnere enn sjokolade.

Pålegg? styr unna syltetøy, sjokoladepålegg, majones, remulade og slike ting. mye sukker og/eller fett. velg sunnere påleggs-typer som f.eks kokt skinke, roastbiff, leverpostei 3% fra "det sunne kjøkken", grønt i form av salat, agurk og paprika. bytt gjerne skiva ut med havregrøt eller musli uten sukker.

Spis mye grønnsaker og mye hvitt kjøtt, fisk, tunfisk og fet fisk. du trenger noe fett, og det sunne fettet får du via fet fisk, nøtter og olje.

Skrevet

Ja, brus bør du kutte ut, også såkalte lett-brus. De er full av kunstige søtemidler. Ikke bare er disse uheldige for deg, men de gir sultfølelse etter du har fått dem i deg. Det samme gjelder for saft.

Prøv Farris i stedet. Kullsyren gir brus-følelsen, men det er kalorifritt. Spesielt den grønne er god, synes jeg.

Hehe, nei der kan jeg ikke hjelpe deg. Tankene mine får du, men ikke prøv å nærme deg sjokoladen min!

og pålegg? er veldig glad i majones, ost, smør, roastbiff, løk, brunost, fleskepølse, kremoster.... ja jeg trenger en liten dytt, og litt hjelp, er totalt blond på dette

Det sies at fett er en tilvent smak, og dermed en smak du venne deg av med å like. Jeg har gjort det før, men er nå godt inn i smørleia igjen... Kutt ut smør på skiva, dropp majonesen og smørosten etc. Det blir temlig kjedelig en stund, men så venner du deg til det.

Ting du har i salaten er også godt på skiva, gjerne flere sammen: salatblader, agurk, paprika, epler, soltørket tomater, oliven, purreløk etc. I tillegg er jo banan godt på skiva.

Skrevet

Du sier jo ingenting om du er overvektig eller ikke. Om du er normal kan jeg ikke se noen grunn til at du skal holde på med de derre kalorigreiene. Greit å holde seg litt unna de mest usunne tingene fordi det ikke er sunt for deg. Men om du er normal trenger du ikke å begynne med lett-gulost. Skjønner?

Selv har jeg opplevd noe helt annet. Gått ned i vekt bare ved å endre når jeg spiser. Har en regel som sier 08.00, 12.00, 16.00 og 20.00 for når jeg skal spise. Da blir det fire timer imellom, og jeg klarer å begrense meg. Likevel spiser jeg nugatti på brødskivene til frokost osv.

Kommer sikkert an på, fra person til person.

Bare ikke heng deg opp i kalorier. Det blir som regel bare stress -med mindre du har et vektproblem du ønsker å gjøre noe med.

Skrevet

Selvom light brus er full av kunstig søtstoffer l(kansje kreft fremkallende) egger man seg ikke på av det. Det er så godt som 0 kalorier i det. Jeg mener, noe må man da kose seg med da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...