AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Jeg regner med at det er noen kyndige her inne som kan svare på dette. Ektefellen min er et av hovedvitnene i en sivilsak. Denne saken er det nå endelig berammet rettsmekling for og da blir spørsmålet om når man kan forvente en evnt hovedforhandling hvis rettsmeklingen ikke fører fram? Vi har nemlig bestilt ferie og drar utenlands, dog kun til Danmark, og det vil bli veldig kronglete hvis det blir satt opp hovedforhandling midt i ferien. Det har ikke kommet noen signaler om når saken skulle starte, så til slutt bestilte vi ferie, og da blir selvfølgelig rettsmeklingen berammet. ;-)Anonymous poster hash: 27c4a...3bc
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Dette er helt umulig å svare på. Det varierer både ved de ulike domstolene, hvor komplisert saken er og hvor godt utredet / opplyst saken er. Men bestiller dere ferie og saken kommer opp, kan vitnet bli innkalt til å avgi forklaring på forskudd, eller bli nektet å reise i værste fall. Men det er rettsferie fra ca. 1. Juli til 15. August. (Har ikke sett på kalenderen med tanke på lørd/sønd.)Anonymous poster hash: 76e47...4a1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Dette er helt umulig å svare på. Det varierer både ved de ulike domstolene, hvor komplisert saken er og hvor godt utredet / opplyst saken er. Men bestiller dere ferie og saken kommer opp, kan vitnet bli innkalt til å avgi forklaring på forskudd, eller bli nektet å reise i værste fall. Men det er rettsferie fra ca. 1. Juli til 15. August. (Har ikke sett på kalenderen med tanke på lørd/sønd.)Anonymous poster hash: 76e47...4a1 Takk for svar. Dette er en sak som bør bli avvist ved rettsmeklingen av dommeren, hvis det er juridisk mulig, men jeg er stygt redd det går til hovedforhandlinger hvis ikke det kan bli stoppet ved rettsmeklingen. Ektefellen min kan ikke avgi forklaring på forskudd da dette er en spesiell sak. Vi får vel bare håpe at saken blir stoppet ved rettsmeklingen og blir det rettsak midt i ferien vår, må vel noen måtte ta økonomisk ansvar for å få mannen fram og tilbake fra Danmark til Norge. Det kan jo ikke være slik at fordi man er vitne så kan man ikke planlegge en ferie? Da vi bestilte ferie forrige uke, var det ingen signaler om at saken ville komme opp før rettsferien. Anonymous poster hash: 27c4a...3bc Anonymous poster hash: 27c4a...3bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå