AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Jeg har 300k på konto etter samlivsbrudd. Leier for tiden en leilighet, men ønsker å kjøpe når det dukker opp noe. I tillegg til dette har jeg 100k i billån på en bil som per nå har en verdi på ca 150k. Jeg vil gjerne beholde den bilen jeg har nå (jeg hadde en gammel bil før som kostet meg langt mer enn denne gjør, den brukte mer drivstoff, var dyrere å forsikre og den nye har nybilgaranti mens den gamle måtte fikses for over 50 000 på et par år), men det føles dumt å sitte med såpass på konto og samtidig ha billån, men om jeg bare hadde 200k hadde jeg jo ikke hatt nok til å kjøpe meg leilighet med dagens EK-krav.. Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 0f347...3eb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Jeg ville betalt billånet og fortsatt sparingen med de pengene jeg ellers måtte brukt for å betale på lånet.Anonymous poster hash: c55c1...684
debattanten Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Betal billånet, det vil bli mer lønnsomt for deg. Kjedelig med alle de rentene. Min personlige erfaring er at billån er djevelens verk når man spør om huslån i banken. Selv om man har egenkapital og i teorien kan betale billånet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå