Gå til innhold

Ny hodepute, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ny hodepute, jeg er veldig stiv i nakken og skuldre, og ønsker meg en pute som hjelper meg til å sove bedre!

Har noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken stilling foretrekker du å sove i?

På magen (noe du bør slutte med om du har nakkeproblemet): en tynn pute

På ryggen: middels høy, middels fast pute

På siden: høy, fast pute.

Jeg sover på siden, og har faktsk blitt mest fornøyd med middels dyr pute kjøpt på Jysk, framfor 600-krs pute kjøpt på Kid..

Anonymous poster hash: e9030...82f
  • Liker 1
Skrevet

Umulig å svare på, for en pute kan være fantastisk til en madrass, og samme pute kan være grusom til en annen madrass. God madrass er minst like viktig som pute. Også er det dette med personlige preferanser :)

Jeg hadde en tempurpute i mange år (ikke av den fasteste typen) som reddet nakken min. Dessverre har akkurat den modellen utgått, og jeg har slitt med å finne en god erstatning. Nå har jeg pute fra wonderland, den høyeste på 12 cm. Egentlig er den litt for lav, men det er den eneste puta jeg har funnet som gir god støtte uten å være for fast, og den er myk uten å være for myk. Den puta funker kjempefint til madrassen jeg har nå, men kan ikke brukes til f.eks Jensen madrasser.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg bruker hotellpute. Folk tror at man da ødelegger nakken fordi puta er så stor, men jeg ligger jo med en del av ryggen på den også slik at det faktisk er bedre for nakken min å bruke denne puten enn det er å bruke en høy pute som ikke er like stor slik at jeg ikke kan ligge på den med litt av ryggen også.

Gjest Gjesp
Skrevet

Jeg bruker hotellpute. Folk tror at man da ødelegger nakken fordi puta er så stor, men jeg ligger jo med en del av ryggen på den også slik at det faktisk er bedre for nakken min å bruke denne puten enn det er å bruke en høy pute som ikke er like stor slik at jeg ikke kan ligge på den med litt av ryggen også.

Helt enig. Jeg elsker hotellputen min ... Har en mindre oppå mens jeg leser så slenger jeg den til siden når jeg skal sove .. da er det bare hotellputen som duger.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Den puta fra Ikea ser litt lav ut, men ellers var den jo så billig at det er verdt å prøve!

Hotellpute kunne jeg også tenke meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...