Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #1 Skrevet 30. august 2004 Det er en adrese jeg har veldig lyst på å ha og når jeg søkte på http://www.activeisp.no/ så står det at den ikke er ledig. Men når jeg går til adressen står det bare "This Site is hosted by ActiveISP" på .no endelsen og "Dette domenet er parkert hos: domeneshop.no" på .net endelsen. Kan jeg kjøpe dette da?
Hilde Skrevet 30. august 2004 #2 Skrevet 30. august 2004 Det at det er parkert betyr ikke at det er ledig, dessverre. For eksempel, om eieren av domenet ikke har noe sted å hoste det fra (webhotell) kan det parkeres. Eieren eier altså domenet likefullt.
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #3 Skrevet 30. august 2004 Det står Last updated: 2001-11-08 på det ene jeg har lyst på. Tror du jeg kan ta kontakt og høre om de ikke skal bruke det i det hele tatt, vil de ta passe penger for at jeg kan overta det da?
Crazee Skrevet 30. august 2004 #4 Skrevet 30. august 2004 Det går så klart alltid an å ta kontakt med eigaren og spørja. Det verste som kan skje er at du får eit nei
Gjest Admin'C Skrevet 30. august 2004 #5 Skrevet 30. august 2004 Men bruker han det ikke på ett år spørs det om han gidder å fortsette å betale årsavgift og prisen for host. Gidder han ikke det mister han domenet. Men send en mail, det kan ofte funke.
Sarabi Skrevet 1. september 2004 #6 Skrevet 1. september 2004 Har du tenkt å kjøpe domenet hos Acitve Isp? De er en av de dyreste i norge.. Jeg bruker web10.nu og er kjempe fornøyd både med alt.
Gjest Admin'C Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 www.hostean.no her funker knall 11kr/mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå