AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 En person med hund leier en leilighet/hybel. Gulvet består av vegg-til-vegg teppe(gammelt og slitt). Hunden har vært alene hjemme, og har revet opp deler av teppet. Teppet har også fått noen skader enn kun at det har blitt revet opp (det kan ikke bare legges på igjen. Hvordan løser man dette på best mulig måte? Tilby penger eller tilby å kjøpe nytt teppe og få fagfolk til å legge det på? Dersom det skal kjøpes nytt, kan utleier kreve å få hvilket teppe som helst (f.eks. det dyreste og flotteste), eller kan utleier kun kreve et tilsvarende teppe? Anonymous poster hash: f77b0...090
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Utleier kan kun kreve tilsvarende teppe. Som leietaker ville jeg absolutt snakket med utleier før jeg gjorde noe, både for å si fra og forsikre utleier om at jeg naturligvis skulle betale, og fordi det kan godt hende utleier vil benytte sjansen til å legge et skikkelig gulv. Lite vits å bruke masse penger på å legge nytt teppegulv, og så river utleier uansett opp teppegulvet og legger parkett om et år eller to. Anonymous poster hash: f2035...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Utleier skal selvsagt informeres før noe skjer. Det er bare greit å vite hva utleier kan kreve, og at leietaker gjør det som er riktig. Anonymous poster hash: f77b0...090
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Leietaker bør for øvrig høre med innboforsikringen sin, det kan hende de dekker slike skader og i så tilfelle vil nok de ønske å kontrollere utgiftene. Anonymous poster hash: f2035...3cf
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Usikker på leietakers innboforsikring, men skal notere meg det. Anonymous poster hash: f77b0...090
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå