Gå til innhold

Vask av vaffeljern

majan

Anbefalte innlegg

ja jeg skulle hatt vasket vaffeljernet mitt, men hva skal jeg vaske det med?? er vel ikke noe særlig med såpe?? skal jeg bare bruke varmt vann kanskje ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gjorde det med noen brødformer og da ble de ødelagt. Da jeg stekte brød i de neste gang hang alt fast. Var derfor jeg tenkte at jeg kanskje ikke kunne bruke såpe :oops: :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt en fuktig klut. ikke såpe.

Utenpå ville jeg brukt en fuktig klut med litt jif på. det sitter så godt det som er størknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør er å vaske jernet mens det ennå er litt varmt, da er fettet flytende og lettere å få av. Jeg tørket først godt av med kjøkkenpapir og så med en fuktig mikrofiberklut, jernet blir rent og pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør 'noenlunde' det samme som arkana, tørker av med et papir mens jernet ennå er litt varmt, og så bruker jeg først en fuktet klut (etter at jernet har blitt kaldt), og så en tørr klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Jeg kjører det i oppvaskemaskinen, sånn av og til, og lar det tørke i mange dager før jeg bruker det igjen.

Bør sikkert ikke gjøre det, men det fungerer fint for meg.

Til vanlig tørker jeg av med papir, og så med en fuktig duk etterpå. Men jeg liker at det får seg en skikkelig vask av og til, og derfor velger jeg da oppvaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på når du vasker utenpå. Jeg har vaffeljern med regulerbar temperatur, og vaska bort markeringene på temperaturskalaen. Tror blandingen av lunkent fett og såpe ble for tøff. Men resten av jernet ble fint og rent da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke bruk såpe på jernet. Blir som med steikepanne. Kun varmt vann skal brukes.

Passer en på hver gang slipper man dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også som flere her, vasker av det når det er lunkent, først med papir også fuktig fille. Men kan man ta jernet i oppvaskmaskinen?? Hva med strømuttaket da? Mannen var så uheldig å miste vannkokeren nedi vasken når han vaska opp, og den funka aldri igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
:o  Vaffeljern? i oppvaskmaskin? tuller du?

Nei, tuller ikke :ler: Det blir reint og pent, og jeg har aldri hatt problemer med det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nei, tuller ikke :ler: Det blir reint og pent, og jeg har aldri hatt problemer med det. :ler:

Det er vel elektrisk du har? Vet du at det du gør, er veldig faarlig.

Hvor lenge tørker det som du sier?

elektriske ting skal ikke i vaskemaskin.

Du sliter på det elektriske. skulle det være litt fuktighet den dagen du bruker det så kan du få deg en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel elektrisk du har? Vet du at det du gør, er veldig faarlig.

Hvor lenge tørker det som du sier?

elektriske ting skal ikke i vaskemaskin.

Du sliter på det elektriske. skulle det være litt fuktighet den dagen du bruker det så kan du få deg en overraskelse.

Nemlig! Hadde aldri turt å vaske noe elektrisk i oppvaskmaskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har sett eksempel på fuktiget i elektrisk apparat.

Første gang je hører noen har puttet vaffelern i maskin. Er det vanlig der du bor?

hva tror du forsikringa sier den dagen det smeller hjemme hos deg?

Håper du ikke har bar hjemme i huset ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde aldri putta vaffeljernet i oppvaskmaskinen, men jammen har det fristet.

Jeg bruker oppvaskbørsten og litt sun-light vann, da blir det rent og pent. Viktig å ta det med en gang, også.....

At ikke de finner opp vaffeljern med avtagbare stekeflater.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg vasker det rett etter jeg har brukt det, og da kan det fort gå flere mnd før jeg bruker det igjen.

Som sagt så har jeg aldri hatt problemer med det, for jeg regner med at jernet klarer å tørke skikkelig på så lang tid.

Jeg er ikke så dum at jeg bruker jernet en eller to dager etter jeg har vasket det i maskinen. For det skal ligge og tørke i minst to uker, og som sagt så går det ofte flere mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om jernet tørker, så smuldrer de elek. ledninger inni.

nei, ingen har problemer før det smeller.Spør en elektriker.

du kan ta en tlf til en butikk eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffeljern i oppvaskmaskinen? Hallooo? :hakeslepp: Har du noen gang hørt om irr? Isolasjonen rundt ledningene kan bli ødelagt. Du får i beste fall brudd på ledningene inni der. I værste fall får du overledning. Hvis ikke kan vaffeljernet bli strømførende, det kan smelle og den kan smelte.

Jeg vet ikke om forsikringa dekker slik "uforsiktighet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...